Gå til innhold

Trenger hjelp mtp kosthold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente som har veldig lyst å "stramme opp" litt, og få fjernet litt fett. Jeg har ganske store hofter med litt fett på, og det ser ikke så veldig pent ut når jeg har på meg noe tettsittende som f. eks singletter eller kjoler. Dette har jeg lenge villet gjøre noe med, og nå har jeg bestemt meg for å gjøre det. Jeg bor fortsatt hjemme hos mamma, så jeg skal prøve å få med familien også, sånn at det blir enklere for meg.

Jeg er 1.66 høy og veier 63 kg. Jeg har planer om å jogge minst tre ganger i uken. Hva burde jeg spise? Hvor mange kalorier bør jeg ligge på om dagen? Jeg er dessverre ikke så veldig glad i grønnsaker, har noen tips til hva jeg kan gjøre med tanke på det?

Tusen takk for alle svar! Håper på å få mange gode råd her nå :-)

Anonymous poster hash: 7c3ed...202
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan laste ned My Fitness Pal appen. Den hjelper deg med å bestemme antall kalorier du trenger per dag for å nå vektmålet ditt innen et ønsket tidsrom. Du kan også registrere mat og trening. Den har hjulpet meg masse etter mange forsøk på slanking. Har siden 1.februar gått ned 6 kg - 6 igjen :)

Når du spiser bør du helst velge rene matvarer som grønnsaker, kjøtt, fisk og fugl. Du sier du ikke er glad i grønnsaker, men har du smakt på alle? Det finnes et hav av grønnsaker der ute. Prøv å tilberede dem på ulike måter - i supper, omelett, wok, gratinert, kokt/dampet, mos, osv.

Av trening bør du kombinere kondisjon og styrle, for du vil miste en del muskler hvis du bare trener kondisjon samtidig som du er på kaloriunderskudd. Ved å spise nok kalorier, altså nok for å vedlikeholde vekten din, vil du raskere bli strammere og sterke ved styrketrening, og brenne bort fett samtidig også med kondisjonstrening.

Anonymous poster hash: ec677...087

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente som har veldig lyst å "stramme opp" litt, og få fjernet litt fett. Jeg har ganske store hofter med litt fett på, og det ser ikke så veldig pent ut når jeg har på meg noe tettsittende som f. eks singletter eller kjoler. Dette har jeg lenge villet gjøre noe med, og nå har jeg bestemt meg for å gjøre det. Jeg bor fortsatt hjemme hos mamma, så jeg skal prøve å få med familien også, sånn at det blir enklere for meg.

Jeg er 1.66 høy og veier 63 kg. Jeg har planer om å jogge minst tre ganger i uken. Hva burde jeg spise? Hvor mange kalorier bør jeg ligge på om dagen? Jeg er dessverre ikke så veldig glad i grønnsaker, har noen tips til hva jeg kan gjøre med tanke på det?

Tusen takk for alle svar! Håper på å få mange gode råd her nå :-)

Anonymous poster hash: 7c3ed...202

En av mine favoritter innen kosthold og veiledning for tiden er Chris Kresser. Merk at han også driver å selger ting for å finansiere det han driver med, men du trenger overhodet ikke å kjøpe noe produkter for å lese artiklene han skriver.

Han forfekter en litt mer liberal versjon av "Paleo", eller steinalderkosthold. Det baserer seg ikke på energitelling, men heller valg av matvarer som i utgangspunktet er lave på karbohydrater. De fleste med vestlig kosthold fra før vil derfor oppleve den type kosthold som et lavkarbokosthold.

I tillegg anbefaler jeg www.authoritynutrition.com som også er en god kilde til samme type kosthold.

Begge sidene har kostholdsplaner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...