Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Hei! Må bare få lufte litt av min frustrasjon her. Jeg er sammen med en gutt, og vi bor sammen. Hans bror som er ganske jevngammel med han har en samboer og de har nå fått barn. Problemet er bare at hun dama som på en måte da blir en slags "svigerinne" er bare så utrolig irriterende!! Både jeg og kjæresten min synes det, og forhåpentligvis kan flere se det. I familieselskaper skal hun alltid ha oppmerksomhet. Jeg leste tidligere et innlegg her inne om noen som sliter med litt samme problematikk, og jeg kjente meg veldig igjen. Men ikke på alt. Hun er veldig frittalende, eller prøver iallefall å være det. Sier sånne brautende ting og banner når det absolutt ikke passer seg. F.eks med besteforeldre, svigerforeldre osv. til stede. Vanskelig å forestille seg hvor irriterende det er, men hun gjør det ofte. Hun er kanskje litt "chubby", eller egentlig ikke, men ihvertfall ikke slank. Jeg er ikke overfladisk og driter langt i hvordan folk ser ut, men kan kanskje tenke at hun har litt dårlig forhold til kroppen sin pga dette, men det er jo overhodet ikke sikkert. Uansett, helt siden vi møttes i familieselskaper på sammenkomster osv, så kommer hun liksom med gode "råd" hele tiden. Som om "dere skal ikke flytte tilbake til der du egentlig kommer fra da?" Og, "har du sett et program om samlivsforhold. Det er veldig interessant å se hvem som ikke passer sammen." Og dette har hun sagt hvis jeg har vært oppgitt mot kjæresten feks. Så det må jo være et slags hint. Jeg har det vanskelig nå, fordi jeg fikk ikke fortsette i jobben jeg hadde fordi det var ikke lenger behov. Jeg trivdes ikke noe særlig heller, så var egentlig greit. Er på jakt etter noe nytt og det er ikke bare lett, da jeg har funnet ut at jeg mest sannsynlig vil bytte bransje. Hun skal liksom alltid vite best, greit å komme med råd, men hun prøver alltid å få meg til å føle meg så dårlig. Som f.eks og si "Gratulerer med forfremmelsen på jobb da!" til kjæresten min, når hun VET at jeg sliter med jobb nå. Og så til meg "Hvordan går det med deg, får du TRYGD liksom?" Det er jo ganske flaut, men jeg må få dagpenger fram til jeg finner noe annet. Takk for at hun poengterer det liksom. Så har hun selv vært sykemeldt håpløst alt for lenge pga svangerskapet (helt ærlig tror jeg det er fordi hun ikke gidder å jobbe mer enn meg) og får da for faen meg sånn sett TRYGD selv! Det jeg tenkte er at hun prøver å være mest viktig og mest sentral og best i familien og at jeg truer hennes posisjon. I tillegg er jeg slank, så kanskje hun innerst inne er misunnelig. Vet ikke, bare at hun alltid skal ha det moro på andres bekostning. Måtte faktisk be henne holde kjeft en gang, da hun prøvde å henge ut samboern min og drite han ut foran alle på en fest hele tiden. Deilig følelse! Det var i fylla, kjempekleint, men klarte ikke å dy meg. Når jeg har facebokstatuser eller legger ut hva som helst, liker hun bare hvis det er noe negativt eller frekt, men sikkert "morsomt" for henne. Eller så kommenterer hun skrivefeil. Skjedde en gang, ikke ofte jeg har skrivefeil. Det var ikke noen grov feil, men noe mange skriver. Og da var hun selvsagt på pletten. Hvem har bedt henne kommentere noe som helst?! Går litt sånn, hva blir det neste? Har prøvd å like henne og viser det ikke til henne, snakker vanlig og greit. Virker som om alle gutta i gjengen synes hun er kul osv, så kanskje bare jeg som synes hun er såpass irriterende. Men kjæresten min synes jo også det, selv om han også snakker helt greit med henne og tuller tilbake. Men han er mer en sånn person som gjør det. Vi er veldig forskjellige, hun og jeg, selv om vi også har noe som er felles. Synes det er trist at vi ikke går så bra overens, men hva kan man gjøre. Ydmyk er åpenbart ikke et vokabular i hennes ordliste, og sliter med å forholde meg til så kjepphøye folk. I tillegg er hun nesten å regne som rasist. Dårlig menneske! Må jo forholde meg til henne framover. Hun er veldig sånn, den sterkestes rett! Må det være slik? Er det ikke lenger plass til hyggelige, høflige folk som faktisk er bare grei med andre, laidback, rolige, uten dette oppmerksomhetsbehovet og behovet for å hevde seg? Dette ble mye.. håper på gode tilbakemeldinger, kanskje har noen opplevd noe lignende? Hva gjør man? Jeg misliker folk som er sånn, kan ikke noe for det.. men hva kan jeg gjøre for å likevel komme greit ut av det og holde ut? Må jo se henne ofte i familiesammenkomster osv... Endret 20. mars 2014 av Yeyeah
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Jeg synes egentlig du høres veldig lite sympatisk ut. Jeg synes det er du som burde forandre din holdning egentlig. Folk er forskjellige og en stor del av det å bli voksen er å godta det uansett om man liker det eller ikke. Anonymous poster hash: ad320...28d 11
Marie90 Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Jeg synes vel egentlig det er helt greit aa gratulere samboeren med fast stilling foran deg selv om du ikke har det. Han fortjener jo en klapp paa skulderen selv om det plager deg. Det virker som du irritererer deg over henne og derfor ser alt i et negativt lys. Aa kommentere skrivefeil eller formuleringer er jo like mye "hjelp". Naar folks facebookstatuser er fulle av skrivefeil er det jo der oppe for alle venner og bekjente - jeg ville vel at noen skulle sagt ifra til meg saa jeg ikke foelte meg helt idiot. 1
Froz1 Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Skjønner hun kan være irriterende. Men om kjæresten din fikk seg jobb betyr ikke at ingen skal gratulere han fordi DU ikke har jobb... Og jeg skjønner ikke vitsen med å trekke inn vekten hennes. Slik som du forklarer virker det som det irriterer deg at hun er lubben, men du har ikke peiling på hennes selvbilde. Jeg ville nødig måtte begynne å bekymre meg om at folk faktisk misliker meg pga av jeg er lubben liksom, takk for den. Hun er en del av samboeren sin familie nå, og for livet ut, siden de har barn. Så du MÅ komme noenlunde høflig overens med henne. Ja, hun kan være irriterende, men det som du har forklart her skjønner jeg ikke hvorfor hun går deg SÅ mye på nervene. Ta en kaffe med henne en dag og bli kjent med henne, du slipper jo ikke unna henne uansett. Kanskje hun liker og kommenterer fordi hun vil bli din venn vet du. Endret 20. mars 2014 av brl 2
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2014 Skjønner hun kan være irriterende. Men om kjæresten din fikk seg jobb betyr ikke at ingen skal gratulere han fordi DU ikke har jobb... Og jeg skjønner ikke vitsen med å trekke inn vekten hennes. Slik som du forklarer virker det som det irriterer deg at hun er lubben, men du har ikke peiling på hennes selvbilde. Jeg ville nødig måtte begynne å bekymre meg om at folk faktisk misliker meg pga av jeg er lubben liksom, takk for den. Hun er en del av samboeren sin familie nå, og for livet ut, siden de har barn. Så du MÅ komme noenlunde høflig overens med henne. Ja, hun kan være irriterende, men det som du har forklart her skjønner jeg ikke hvorfor hun går deg SÅ mye på nervene. Ta en kaffe med henne en dag og bli kjent med henne, du slipper jo ikke unna henne uansett. Kanskje hun liker og kommenterer fordi hun vil bli din venn vet du. Det sier samboeren min også. At det kanskje er derfor. Der kommenterte jeg høflig tilbake og "likte" det hun skrev, selv om det gikk meg på nervene. Er bare så lei av at det alltid virker som om det er meg som tilpasse meg andres ekstreme oppførsel og aldri omvendt. Vet at folk er forskjellige.. uansett. Er ikke så lett. Er ikke et problem jeg dør av, men det irriterer.. jaja.. ikke verdens undergang altså, tenkte bare å lufte det her og se hva andre mente osv. jeje, takk for tilbakemelding.
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2014 Skjønner hun kan være irriterende. Men om kjæresten din fikk seg jobb betyr ikke at ingen skal gratulere han fordi DU ikke har jobb... Og jeg skjønner ikke vitsen med å trekke inn vekten hennes. Slik som du forklarer virker det som det irriterer deg at hun er lubben, men du har ikke peiling på hennes selvbilde. Jeg ville nødig måtte begynne å bekymre meg om at folk faktisk misliker meg pga av jeg er lubben liksom, takk for den. Hun er en del av samboeren sin familie nå, og for livet ut, siden de har barn. Så du MÅ komme noenlunde høflig overens med henne. Ja, hun kan være irriterende, men det som du har forklart her skjønner jeg ikke hvorfor hun går deg SÅ mye på nervene. Ta en kaffe med henne en dag og bli kjent med henne, du slipper jo ikke unna henne uansett. Kanskje hun liker og kommenterer fordi hun vil bli din venn vet du. Nei, vekten hennes var kanskje litt dumt å trekke inn og har overhodet ikke noe med saken å gjøre. Var bare forsøk på en mulig forklaring på oppførselen hennes osv. Men har nok ingen sammenheng. Er faktisk samboeren min som nevner den hele tiden, og jeg kjefter på han og ber han ikke være så overfladisk. Det har overhodet ingenting å si! Så kunne latt være å si det, enig.
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Jeg synes egentlig du høres veldig lite sympatisk ut. Jeg synes det er du som burde forandre din holdning egentlig. Folk er forskjellige og en stor del av det å bli voksen er å godta det uansett om man liker det eller ikke. Anonymous poster hash: ad320...28d Fullt klar over at det kan høres sånn ut. Sånn jeg ser det, er jeg tolerant, da jeg hele tiden tilpasser meg hennes oppførsel som JEG mener er lite sympatisk. Derfor vil jeg si meg uenig med deg, og at jeg er stikk motsatt. Alle mine venner beskriver meg nettopp som sympatisk og snill. Jeg kunne aldri funnet på å sagt et vondt ord som var ondt ment til noen. Tenker meg som regel om før jeg snakker. Prøver med mine samtaler til andre og alltid få andre til å slappe av og føle seg bedre. Så igjen, - jeg tror det er det man pleier å kalle en symatisk oppførsel. Men selv sympatiske mennesker (og kanskje nettopp dem) som til stadighet må "finne seg i" alt mellom himmel og jord, kan bli irriterte vet du. Endret 20. mars 2014 av Yeyeah
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2014 Skjønner hun kan være irriterende. Men om kjæresten din fikk seg jobb betyr ikke at ingen skal gratulere han fordi DU ikke har jobb... Og jeg skjønner ikke vitsen med å trekke inn vekten hennes. Slik som du forklarer virker det som det irriterer deg at hun er lubben, men du har ikke peiling på hennes selvbilde. Jeg ville nødig måtte begynne å bekymre meg om at folk faktisk misliker meg pga av jeg er lubben liksom, takk for den. Hun er en del av samboeren sin familie nå, og for livet ut, siden de har barn. Så du MÅ komme noenlunde høflig overens med henne. Ja, hun kan være irriterende, men det som du har forklart her skjønner jeg ikke hvorfor hun går deg SÅ mye på nervene. Ta en kaffe med henne en dag og bli kjent med henne, du slipper jo ikke unna henne uansett. Kanskje hun liker og kommenterer fordi hun vil bli din venn vet du. Nei, ikke misforstå. Jeg er kjempestolt av kjæresten min, elsker han over alt og unner han oppriktig alt det beste. Er kjempeglad på han vegne. Var virkelig fortjent! Var hyggelig at hun sa det, men det jeg lurer på er om hun bevisst sa det bare fordi hun visste om min situasjon. Og dermed utnyttet nok en situasjon hvor hun kunne få meg til å føle meg dårlig. Men det er jo ikke sikkert.. men når hun etterpå retter blikket mot meg og spør om ikke jeg får TRYGD nå liksom? På en veldig nedlatende måte, så kan jeg ikke annet enn å tro at jeg muligens kan ha hatt rett om min antagelse... Men vet jo ikke. Synes bare at settingen var lite sympatisk sånn sett. Jeg vet man ikke skal gå rundt å lure på hvilken agenda folk har med alt de sier og gjør, men dessverre. Sånne folk har dessverre ofte en agenda med det "uskyldige" som de sier og gjør, men som ingen kan ta dem på direkte. Det er måten alt blir sagt på.
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2014 Jeg synes vel egentlig det er helt greit aa gratulere samboeren med fast stilling foran deg selv om du ikke har det. Han fortjener jo en klapp paa skulderen selv om det plager deg. Det virker som du irritererer deg over henne og derfor ser alt i et negativt lys. Aa kommentere skrivefeil eller formuleringer er jo like mye "hjelp". Naar folks facebookstatuser er fulle av skrivefeil er det jo der oppe for alle venner og bekjente - jeg ville vel at noen skulle sagt ifra til meg saa jeg ikke foelte meg helt idiot. Bare for å ha mitt på det rene. Min facebookstatus var ikke "full av skrivefeil". Hun kommenterte en kommentar jeg skrev, og det jeg skrev diskuteres fortsatt om er riktig eller ikke. Ergo, ingen grov skrivefeil. Det er som om hun har sittet hjemme og virkelig gjort sitt for å lete godt etter feil. Og der! Endelig fant hun en! Ny anlending til å skrive noe drit, halleluja!
Marie90 Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Bare for å ha mitt på det rene. Min facebookstatus var ikke "full av skrivefeil". Hun kommenterte en kommentar jeg skrev, og det jeg skrev diskuteres fortsatt om er riktig eller ikke. Ergo, ingen grov skrivefeil. Det er som om hun har sittet hjemme og virkelig gjort sitt for å lete godt etter feil. Og der! Endelig fant hun en! Ny anlending til å skrive noe drit, halleluja! Det er jo godt mulig at det er endel feil eller upresise formuleringer du ikke er klar over. Det er endel i innlegget ditt, i tillegg til et veldig rotete oppsett. Og nei, jeg sier ikke det fordi jeg vil ha "en anledning til aa skrive dritt", men fordi hvordan vi formulerer oss faktisk har endel aa si for hvordan vi blir oppfattet. Hvis jeg slang ut noe som folk i det skjulte himlet med oynene av saa ville jeg heller at noen skulle presisert det fremfor aa ignorere det. Det er lettere aa forme et vennskap om man svelger noen kameler og ikke leser alt som noe offensivt. 1
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2014 Det er jo godt mulig at det er endel feil eller upresise formuleringer du ikke er klar over. Det er endel i innlegget ditt, i tillegg til et veldig rotete oppsett. Og nei, jeg sier ikke det fordi jeg vil ha "en anledning til aa skrive dritt", men fordi hvordan vi formulerer oss faktisk har endel aa si for hvordan vi blir oppfattet. Hvis jeg slang ut noe som folk i det skjulte himlet med oynene av saa ville jeg heller at noen skulle presisert det fremfor aa ignorere det. Det er lettere aa forme et vennskap om man svelger noen kameler og ikke leser alt som noe offensivt. Ok, hvis du absolutt må vite det: Jeg skrev: "I lige måde", istedenfor "i like måte". Det har jeg også sett at er en egen tråd her inne hvor det diskuteres hva man sier. Det var under en litt sårbar sak at hun bestemte seg for å kommentere denne "viktige" skrivefeilen. Jeg synes det var irriterende jeg da. Upassende setting rett og slett. Men det skal sies at hun irriterer meg fra før. Er bare det at hun gjør bare ting som er negativt, og sier aldri noe positivt. Så det er jo ganske naturlig og menneskelig å irritere seg over en sånn person tenker nå jeg. Hadde passet bedre under en annen sak på en måte. Men du skal få lov til å ha en annen mening en meg. Jeg synes nå jeg var flink til å bruke avsnitt på innlegget i hvertfall:) Videre ser jeg at du antakeligvis befinner deg i utlandet, da du mangler de tre siste bokstavene i alfabetet. Mulig det har vært litt rotete formuleringer, beklager på det sterkeste,- siden det plager deg sånn. Jeg kan berolige deg med at jeg er ikke like nøye på formuleringer her på KG som ellers i livet.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Syns du blir litt urettferdig behandlet her TS, er vel sikkert pga. du nevnte det at hun er lubben. Jeg skjønner hvertfall hvorfor du synes hun er irriterende. Men du må bare finne en måte å leve med det, hvis du har en framtid med kjæresten din skal hun være i livet ditt lenge. Anonymous poster hash: c0c18...d5f 1
Marie90 Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Ok, hvis du absolutt må vite det: Jeg skrev: "I lige måde", istedenfor "i like måte". Det har jeg også sett at er en egen tråd her inne hvor det diskuteres hva man sier. Det var under en litt sårbar sak at hun bestemte seg for å kommentere denne "viktige" skrivefeilen. Jeg synes det var irriterende jeg da. Upassende setting rett og slett. Men det skal sies at hun irriterer meg fra før. Er bare det at hun gjør bare ting som er negativt, og sier aldri noe positivt. Så det er jo ganske naturlig og menneskelig å irritere seg over en sånn person tenker nå jeg. Hadde passet bedre under en annen sak på en måte. Men du skal få lov til å ha en annen mening en meg. Jeg synes nå jeg var flink til å bruke avsnitt på innlegget i hvertfall:) Videre ser jeg at du antakeligvis befinner deg i utlandet, da du mangler de tre siste bokstavene i alfabetet. Mulig det har vært litt rotete formuleringer, beklager på det sterkeste,- siden det plager deg sånn. Jeg kan berolige deg med at jeg er ikke like nøye på formuleringer her på KG som ellers i livet. Det er ikke det at det "plager meg saann". Jeg poengterte noe som var et tema i innlegget ditt, ift. at jeg merket det samme. Du fremstaar som noe haarsaar. Det skal lite til at noe plager deg og at du oppfatter det negativt og du er litt sarkastisk og kynisk i tonen. Det er verdt aa merke seg. At det var unodvendig aa reagere paa "i lige maade" er jeg helt enig i. Det er godt mulig at hun er negativ til alt. Sannsynligvis irriterer du henne akkurat paa samme maate som at hun irriterer deg. Det blir da en ond sirkel - ikke en som en av dere er mer ansvarlig for enn den andre. Ikke alle mennesker har kjemi. Jeg har tidligere datet en mann hvis soster var ganske arrogant og vanskelig aa bli kjent med. Selv om jeg provde, og hun provde, fant vi aldri "tonen". Det forble anstrengt og vi holdt kontakten paa et minimum. Du kan forsoke en periode aa vaere "the bigger person". Dvs. vaere generos og komplimenterende selv om hun ikke er det. Det ligger en viss styrke i det ogsaa. Du kan "like" noe hun skriver paa facebook, gi henne komplimenter for bekledning eller frisyre, ta initiativ til ting. Hvis hun til tross for dette er negativ til deg saa har du i det minste ditt paa det rene.
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2014 Ok, hvis du absolutt må vite det: Jeg skrev: "I lige måde", istedenfor "i like måte". Det har jeg også sett at er en egen tråd her inne hvor det diskuteres hva man sier. Det var under en litt sårbar sak at hun bestemte seg for å kommentere denne "viktige" skrivefeilen. Jeg synes det var irriterende jeg da. Upassende setting rett og slett. Men det skal sies at hun irriterer meg fra før. Er bare det at hun gjør bare ting som er negativt, og sier aldri noe positivt. Så det er jo ganske naturlig og menneskelig å irritere seg over en sånn person tenker nå jeg. Hadde passet bedre under en annen sak på en måte. Men du skal få lov til å ha en annen mening en meg. Jeg synes nå jeg var flink til å bruke avsnitt på innlegget i hvertfall:) Videre ser jeg at du antakeligvis befinner deg i utlandet, da du mangler de tre siste bokstavene i alfabetet. Mulig det har vært litt rotete formuleringer, beklager på det sterkeste,- siden det plager deg sånn. Jeg kan berolige deg med at jeg er ikke like nøye på formuleringer her på KG som ellers i livet. Det er jo godt mulig at det er endel feil eller upresise formuleringer du ikke er klar over. Det er endel i innlegget ditt, i tillegg til et veldig rotete oppsett. Og nei, jeg sier ikke det fordi jeg vil ha "en anledning til aa skrive dritt", men fordi hvordan vi formulerer oss faktisk har endel aa si for hvordan vi blir oppfattet. Hvis jeg slang ut noe som folk i det skjulte himlet med oynene av saa ville jeg heller at noen skulle presisert det fremfor aa ignorere det. Det er lettere aa forme et vennskap om man svelger noen kameler og ikke leser alt som noe offensivt. By the way: er rimelig sikker på at "en del" skrives i to ord, og ikke i et ord, som du skrev; "endel". Tenkte det var best å kommentere det, i og med at du gjerne ville at noen skulle presisere det, fremfor å ignorere det.
Marie90 Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 By the way: er rimelig sikker på at "en del" skrives i to ord, og ikke i et ord, som du skrev; "endel". Tenkte det var best å kommentere det, i og med at du gjerne ville at noen skulle presisere det, fremfor å ignorere det. "Endel" = litt eller noe, "en del" = spesifikt for en del (f.eks. en del av kaken). 1
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #16 Skrevet 20. mars 2014 Syns du blir litt urettferdig behandlet her TS, er vel sikkert pga. du nevnte det at hun er lubben. Jeg skjønner hvertfall hvorfor du synes hun er irriterende. Men du må bare finne en måte å leve med det, hvis du har en framtid med kjæresten din skal hun være i livet ditt lenge. Anonymous poster hash: c0c18...d5f Takk for tilbakemelding. Ja, jeg synes det.. Det er nettopp det. Er bare helt vanlig mot henne nå, så går jo greit. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Derfor jeg lurte på om noen har noen slas "triks" mot sånne eller grep mot hvordan man kan leve med det, uten at det blir dårlig stemning heller. Er ikke så lett.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 TS, jeg har full forståelse for at det er plagsomt med svigerfamiliemedlemmer som man ikke har kjemi med. Men utbroderingene dine er noe utvannet og litt drøyt søkte. Det virker som om du leter etter feil og analyserer alt i din favør. Det er ikke alle lubne jenter som er sjalu på de som er slanke. Spesielt ikke om de nylig har fått barn. Du sier hun er kanskje misunnelig på deg, men jeg tenker litt omvendt. Hun har jobb, hun har fått barn, hun får lett oppmerksomhet (for lett i følge deg), og du er arbeidsløs og barnløs og virker å slite veldig med det faktum at du får støtte fra staten, noe hun er komfortabel med. Du peker deretter på at hun er sjalu på din slanke midje. Er det kanskje du som er sjalu på hvor komfortabel hun er med sin lubne midje, jobb, barn etc? Du virker svært sutrete og det er ingen grove overtramp du presenterer, det høres ut som at du tolker alt i verst mulig måte. Anonymous poster hash: dc3eb...4e6 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 Du virker svært sutrete og det er ingen grove overtramp du presenterer, det høres ut som at du tolker alt i verst mulig måte. Anonymous poster hash: dc3eb...4e6 Det er ingen grove overtramp, men sånne små stikk hele tia er utrolig unødvendig og viser at hun har en fiendlig innstilling til TS. Anonymous poster hash: c0c18...d5f 1
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 20. mars 2014 Det er ikke det at det "plager meg saann". Jeg poengterte noe som var et tema i innlegget ditt, ift. at jeg merket det samme. Du fremstaar som noe haarsaar. Det skal lite til at noe plager deg og at du oppfatter det negativt og du er litt sarkastisk og kynisk i tonen. Det er verdt aa merke seg. At det var unodvendig aa reagere paa "i lige maade" er jeg helt enig i. Det er godt mulig at hun er negativ til alt. Sannsynligvis irriterer du henne akkurat paa samme maate som at hun irriterer deg. Det blir da en ond sirkel - ikke en som en av dere er mer ansvarlig for enn den andre. Ikke alle mennesker har kjemi. Jeg har tidligere datet en mann hvis soster var ganske arrogant og vanskelig aa bli kjent med. Selv om jeg provde, og hun provde, fant vi aldri "tonen". Det forble anstrengt og vi holdt kontakten paa et minimum. Du kan forsoke en periode aa vaere "the bigger person". Dvs. vaere generos og komplimenterende selv om hun ikke er det. Det ligger en viss styrke i det ogsaa. Du kan "like" noe hun skriver paa facebook, gi henne komplimenter for bekledning eller frisyre, ta initiativ til ting. Hvis hun til tross for dette er negativ til deg saa har du i det minste ditt paa det rene. Angående at jeg er hårsår, så tror jeg ikke er jeg noe mer hårsår enn andre. Men jeg er følsom ja, og har opplevd en del kjipe mennesker. Derfor blir jeg ekstra var og på vakt og stoler ikke helt på at alle vil mitt beste, fordi,- vel, alle VIL ikke mitt beste heller. Det har jeg fått erfare. Føler også at jeg har såpass oppdragelse at jeg ikke sier alt som faller meg inn til andre, bare for å føle meg bedre med meg selv. Jeg tror at siden jeg selv ikke gjør det,- så reagerer jeg negativt på de som gjør det. Det er mye jeg selv også kunne ha sagt, - forskjellen er bare at jeg velger å ikke gjøre det. Alle mennesker har litt aggresjon i seg. Veldig mange lar det gå utover andre, istedenfor å jobbe med det eller bokse på en boksepute f.eks., hva som helst annet, enn å la det gå utover sine medmennesker. Jeg mener at er man en person som ikke sier nedlatende og dårlige kommentarer til andre, i hvertfall prøver å la være å gjøre det,- så ER man på mange måter et bedre og større menneske enn de som gjør det. Men så føler jeg meg også ofte trist, kan oppfattes som litt kynisk og sarakstisk, nettopp fordi jeg er så lei, så lei... Lei av at det bestandig er de sterkestes rett. Ja, sant det. Ikke alle har kjemi, selv om man gjerne skulle ønske det. Det som er; - jeg har prøvd å være "the bigger person". Jeg kommenterer hyggelig på innlegg eller bilder hun har lagt ut osv. Sier alltid hyggelige ting. Til babyen hennes, har jeg strikket et nydelig plagg. Hun virket veldig glad for den og synes den var fin, så det var jo bra. Kjøpte også en fin gave til henne i bursdag. Føler virkelig at jeg har prøvd, og synes jeg fortjener en bedre oppførsel tilbake. Siden hun har vært som hun har vært (selv om hun ikke har gjort noe direkte galt), så fortjener hun det egentlig ikke. Men jeg gjør det for det, og også for barnet deres og broren til kjæresten, da. Men det er bare kjipt når ting likevel er som de er... :/ Men jo, jeg har jo mitt på det rene. Likevel irriterer det jo. Jeg lar i hvertfall frustrasjonen gå riktig sted, her inne på et forum, hvor man kan få råd eller høre om lignenende historier. Framfor å la frustrasjonen min gå utover henne eller andre i familien. Men er ikke lett. Jeje, takk for tips!
Yeyeah Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #20 Skrevet 20. mars 2014 (endret) TS, jeg har full forståelse for at det er plagsomt med svigerfamiliemedlemmer som man ikke har kjemi med. Men utbroderingene dine er noe utvannet og litt drøyt søkte. Det virker som om du leter etter feil og analyserer alt i din favør. Det er ikke alle lubne jenter som er sjalu på de som er slanke. Spesielt ikke om de nylig har fått barn. Du sier hun er kanskje misunnelig på deg, men jeg tenker litt omvendt. Hun har jobb, hun har fått barn, hun får lett oppmerksomhet (for lett i følge deg), og du er arbeidsløs og barnløs og virker å slite veldig med det faktum at du får støtte fra staten, noe hun er komfortabel med. Du peker deretter på at hun er sjalu på din slanke midje. Er det kanskje du som er sjalu på hvor komfortabel hun er med sin lubne midje, jobb, barn etc? Du virker svært sutrete og det er ingen grove overtramp du presenterer, det høres ut som at du tolker alt i verst mulig måte. Anonymous poster hash: dc3eb...4e6 Som svar på innlegget: Nei, jeg er ikke sjalu på henne. Skulle aldri nevnt at hun var litt lubben, det er jo selvsagt tabu i enhver sammenheng. At jeg aldri lærer. Jeg synes ikke hun er så lubben heller, bare mangler et annet ord som beskriver bedre. Jeg har egentlig overhodet ikke noe i mot henne. Og når det gjelder barn, så føler jeg meg ikke helt klar for det nå selv likevel. Jeg er noen år yngre enn henne. Det er mye jeg har lyst til å gjøre først; reise, kanskje til og med bytte karriere. Fordi jeg har hatt det tøft med jobb og har ikke trivdes. Jeg forstår at alle disse problemene jeg nå har hatt, så tar automatisk slutningen om at jeg er sjalu. Vel, NEI. Som sagt, hun og jeg er veldig forskjellige. Jeg vil også ha barn en dag, men vil vente til jeg er i en mer trygg situasjon. Det som derimot irriterer meg, er at jeg føler meg som et bedre menneske (med tanke på at hun kun er negativ på tross av at jeg bare har vært hyggelig mot henne, OG er rassist). Hun følte nok hun hadde litt dårlig tid til å få barn, da hun var sistemann i vennegjengen sin som ikke hadde det. Så hun har omtrent "lurt" broren til kjæresten min, altså ikke direkte. Det er komplisert. Men han var egentlig ikke helt klar for barn, men er det jo selvsagt nå. Poenget er at jeg er ingen sjalu person som har problemer med unne andre godt. Tvert i mot, jeg unner dem alt godt. Jeg gjør gode gjerninger, sier hyggelig ting osv. Jeg brukte lang tid på å strikke et nydelig plagg til babyen f.eks. Hva får jeg igjen? Ingenting annet enn nedlatende kommentarer og dårlig oppførsel. Jeg føler faktisk at jeg har fortjent bedre. Ut i fra at jeg har mitt på det rene og faktisk kun har vært hyggelig mot henne. Det virker som om hun skal godte seg ekstra, og virkelig gjøre sitt for å trekke med ned. Vel, jeg er allerede litt nede om dagen. Som sagt før, hun er den som roper høyest. Det er ikke jeg. Derfor er det sånn sett litt urettferdig. Likevel er jeg fornøyd med den jeg er, og ville aldri vært som henne. Er jo nettopp DERFOR hun irriterer meg. Så tro om igjen! Er også typisk at alle går ut i fra hvordan en situasjon er... huff, det her er vel framstilt for dårlig. Føler meg bare misforstått. Glad for at det virker som om det er noen andre her som forstår i hvertfall. Hilsen motstander av at det er de sterkestes rett, framfor de godes gode gjerninger. (sutrete eller ikke, det er det som er fakta. ) Endret 20. mars 2014 av Yeyeah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå