Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter at jeg installerte XP Home får jeg ikke lenger opp notepad med kildekoden når jeg velger "Vis kildekode" på en webside i Explorer. Går jeg på "Vis kildekode" på en webside som ligger lokalt på maskinen min så fungerer det derimot.

Noen som har noen tips? :-?

Endret av Mrs. B
Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Avinnstallere og innstallere Explorer, evt bytt nettleser.

Skrevet

Nei jeg tror ikek det er nødvendig å reinstallere IE. Hos meg må jeg bare tømme "temporary internet files".

Skrevet

Skru av Javascript. Flere sider bruker Javascript for å hindre at noen leser kildekoden til sidene deres... gudene vet hvorfor. I Internet Explorer gjør du dette ved å gå til "Tools -> Internet Options... -> Security -> Custom Level..." og skru av alt som har med skripting å gjøre. Du vil da se ha muligheten til å se kildekoden igjen... men mange sider er desverre avhengig av Javascript for å vises skikkelig, så du bør nok skru den på igjen etterpå.

Skrevet

Det er faktisk en dum bug i IE 6.0, at når cachen (temporary internet files) blir for stor, så slutter du å kunne gjøre View Source / Vis kildekode. Som Vilde sa, slett alle temporary internet files, steng IE, åpne og prøv på nytt. Det vil mest sannsynlig fungere.

For å unngå problemet, kan du sette maskinen til å slette alle temporary internet files hver gang du stenger IE. Det gjør du på Tools -> Internet Options -> Advanced -> Scroll ned til Security -> Huk av for Delete temporary internet files when closing IE (eller noe sånn.)

Catzy

Skrevet

Takk for tipsene! Tømte Temporary Internet Files og satte Explorer til å tømme seg for hver gang og det gjorde susen. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...