lille-lure Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Er det noe her som har det? Jeg lurer på om det er det jeg har. Jeg kan løpe på mølla på intervall i 45 min og løper fint der. Når jeg nå skulle ta meg en tur ut løper jeg 500m og føler med en gang st jeg ikke får puste. Det knyter seg kraftig i pusterøret mitt og jeg føler at jeg blir kvalt.
Gutt_Buskerud Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har anstrengelsesastma, og merket dette når jeg begynte og løpe utendør i forhold til idretten jeg bedriver. Jeg tok kontakt med legen min, gikk igjennom et par puste og blåse tester. Fikk medisin for dette, og det fungerer knall. Symptomene du forteller i innlegget ditt er like med de jeg har. Ta kontakt med din lege, så ber du om en utredning for dette.
Elanore Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Du må behandles for astmaplagene før du begynner å løpe. Noen ganger kan man vel føle at man blir trang i pusten mens det egentlig bare er dårlig form, men det er det kun legen din som kan hjelpe deg med å avgjøre. Jeg får ofte andre symptomer som kommer med astmaanfall, og det kan være svimmelhet, blå lepper, blå negler etc. Noter deg eventuelle andre plager om du har noen, med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå