AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Kjæresten skal kjøpe tv, men siden jeg allerede betaler lisens (bor ikke sammen), så tenker vi at den blir kjøpt i mitt navn. Men om det nå skulle være interessant med abonnement fra f.eks canal digital, hva da? Det er i utgangspunktet ikke nødvendig siden vi allerede får inn en del kanaler der og den blir nok mest brukt til å se film via pc. Anonymous poster hash: 34119...94e
Apehjerne Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 hva da mener du? forstår rett og slett ikke spørsmålet
-Jiinxs- Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Du kan fint kjøpe tven i ditt navn og la kjæresten ha tven hos seg, uten at han måtte betale lisensen. Men, du vil få litt problemer når du skal kjøpe et abonnement, for om jeg ikke tar feil så vil NRK finne ut at du har en dekoder i huset og vil vel da anta at du har et tv til å plugge den inn i. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Du kan fint kjøpe tven i ditt navn og la kjæresten ha tven hos seg, uten at han måtte betale lisensen. Men, du vil få litt problemer når du skal kjøpe et abonnement, for om jeg ikke tar feil så vil NRK finne ut at du har en dekoder i huset og vil vel da anta at du har et tv til å plugge den inn i. Det var det jeg fryktet. Og også det som var spørsmålet mitt, Apehjerne. Men da kan vi i alle fall i første omgang bare kjøpe tv og så ser vi det an angående abonnement. For det er ikke noe som trengs sårt. Takk for svar Anonymous poster hash: 34119...94e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 jobbet for canal digital før, og alle tv leverandører er pliktig å melde ifra til nrk om du kjøper tv boks Anonymous poster hash: ec488...d38 3
-Jiinxs- Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Det var det jeg fryktet. Og også det som var spørsmålet mitt, Apehjerne. Men da kan vi i alle fall i første omgang bare kjøpe tv og så ser vi det an angående abonnement. For det er ikke noe som trengs sårt. Takk for svar Anonymous poster hash: 34119...94e Jeg trodde faktisk du kalte MEG Apehjerne for å svare på tråden din... Men så såg jeg at det var nicket til personen over meg Personlig så hadde jeg kjøpt et smart-tv og droppet Canal Digital. 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 jobbet for canal digital før, og alle tv leverandører er pliktig å melde ifra til nrk om du kjøper tv boks Anonymous poster hash: ec488...d38 Ja,har vi det ikke koselig i Norge. Spleiselaget er så nusselig. Tar canal digital fingeravtrykk og sender også disse videre til Norsk Riks Kriminalitet? Anonymous poster hash: 5b74a...af9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Jeg trodde faktisk du kalte MEG Apehjerne for å svare på tråden din... Men så såg jeg at det var nicket til personen over meg Personlig så hadde jeg kjøpt et smart-tv og droppet Canal Digital. Hehe, ja jeg tenkte på det når jeg skrev det Nå er jeg kanskje litt blond, men har ikke satt meg inn i denne smart-tv-verdenen. Hvordan funker det? Trenger man ikke ha dekoder? Skikkelig blond nå, ja Anonymous poster hash: 34119...94e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 jobbet for canal digital før, og alle tv leverandører er pliktig å melde ifra til nrk om du kjøper tv boks Anonymous poster hash: ec488...d38 Ja, de er vel det... Jeg kjøpte tv for 5 år siden, men elkjøp meldte aldri inn.. Jeg kjøpte samtidig abonnement på riks tv. For et par år siden dukket lisensmannen opp på døra, og jeg sa at jeg nettopp hadde kjøpt tv. Betaler dermed lisensen. Ikke med glede akkurat. Nå har jeg canal digital gjennom borettslaget. Anonymous poster hash: 34119...94e
-Jiinxs- Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Hehe, ja jeg tenkte på det når jeg skrev det Nå er jeg kanskje litt blond, men har ikke satt meg inn i denne smart-tv-verdenen. Hvordan funker det? Trenger man ikke ha dekoder? Skikkelig blond nå, ja Anonymous poster hash: 34119...94e Da kan du f.eks se Netflix/HBO, Youtube osv. (du kan laste ned apps til tven) rett ifra tven. Blir koblet enten med kabel til internettboksen eller trådløst. Spørs hva tven du kjøper støtter. Du trenger ikke alt han fyren nevner. Endret 20. mars 2014 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Kjæresten skal kjøpe tv, men siden jeg allerede betaler lisens (bor ikke sammen), så tenker vi at den blir kjøpt i mitt navn. Men om det nå skulle være interessant med abonnement fra f.eks canal digital, hva da? Det er i utgangspunktet ikke nødvendig siden vi allerede får inn en del kanaler der og den blir nok mest brukt til å se film via pc. Anonymous poster hash: 34119...94e Hvis dere ikke bor sammen så skal jo han betale egen lisens! Kan ikke ha tv i sitt hjem på din lisens. Bare ta kontakt den dagen dere flytter sammen og si opp den ene lisensen. Anonymous poster hash: 4fcc3...99d 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Vi har også boks via borettslaget, og tv kjøpt i allerede-lisensbetalers navn. Får ingen lisensregning. Venter til de står på døra da. Skal ikke nekte å betale den dagen de enten sender meg en regning, eller står på døra. Men fram til da så er jeg lisenshater og nyter hvert år jeg "slipper unna". Men hadde forventet å få regning da vi kjøpte leiligheten, trodde boksen var registrert på leiligheten eller noe. Men så lenge ingenting kommer så eier vi vel hverken boks eller tv per definisjon Anonymous poster hash: 542de...34b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Kjæresten skal kjøpe tv, men siden jeg allerede betaler lisens (bor ikke sammen), så tenker vi at den blir kjøpt i mitt navn. Men om det nå skulle være interessant med abonnement fra f.eks canal digital, hva da? Det er i utgangspunktet ikke nødvendig siden vi allerede får inn en del kanaler der og den blir nok mest brukt til å se film via pc. Anonymous poster hash: 34119...94e Tidl. TV selger her. Det går helt fint å kjøpe i noen andre sitt navn så lenge vi i butikken kan være relativt sikre på at den som "eier" TVen på papiret godtar det. Om han skulle ha behov for å bestille feks Canal Digital eller liknende i eget navn ved en senere anledning så vil det være en TV-mottager i seg selv og de vil da sende beskjed til NRK om det. Anonymous poster hash: ae23d...616 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Jeg kjøpte tv mens jeg hadde samboer, han betalte lisens fra før Etter vi gikk fra hverandre tok jeg med meg tven, og fikk aldri krav i posten. Heller ikke etter lisensmannem var på døren og romvenninnen min sa vi hadde tv uten kanaler. Nå som jeg har flyttet sammen med ny samboer har vi fått RiksTV. Vi bestilte boks og abonnement i hans navn. Men fremdeles ingen lisens er halvt år etter. Venter i spenning på når de kommer Anonymous poster hash: 5bf50...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Men må en vise legitimasjon ved kjøp av tv? Anonymous poster hash: 04d0f...4b8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Men må en vise legitimasjon ved kjøp av tv? Anonymous poster hash: 04d0f...4b8 Ja Anonymous poster hash: 589e2...a13 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Ja Anonymous poster hash: 589e2...a13 Hvorfor? Anonymous poster hash: cfe21...241
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #18 Skrevet 22. mars 2014 Hvorfor? Anonymous poster hash: cfe21...241 Fordi butiken registrerer kjøpet mtp. reklamasjon/ evt. garanti og for å sende inn opplysningene til NRK. Anonymous poster hash: 589e2...a13 3
Carazko Skrevet 22. mars 2014 #19 Skrevet 22. mars 2014 NRK får ikke opplysningene sine fra abonnementsleverandører. De får opplysningene sine fra de som selger Tv-er. Så lenge man ikke eier en TV i sitt navn vil aldri lisensavdelingen finne utav det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #20 Skrevet 22. mars 2014 Du kan fint kjøpe tven i ditt navn og la kjæresten ha tven hos seg, uten at han måtte betale lisensen. Men, du vil få litt problemer når du skal kjøpe et abonnement, for om jeg ikke tar feil så vil NRK finne ut at du har en dekoder i huset og vil vel da anta at du har et tv til å plugge den inn i. Nei, han er pliktig å betale lisens så lenge han disponerer en TV. Det hjelper ikke at TVen står i TS` navn. Anonymous poster hash: 737e8...57c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå