AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 I snart to måneder har jeg trent hard styrketrening i gruppetimer, og litt på egenhånd +bittelitt cardio. Trener virkelig hardt 4 ganger i uken... Og liggi på ca 1400kcal man-fre, helgene har jeg spist hva jeg vil, men med måte. Jeg kjenner at jeg har fått mer muskler, men jeg føler meg større, og bredere og mer klumpete. Strammere selvfølgelig, men mage, lår-og ryggfett sitter som støpt. Ser ikke ut som det har forsvunnet et gram. Jeg har heller ikke gått ned i cm. Biceps, triceps og skuldre har blitt veldig synlige og markerte. Langt unna en flat mage, selv om kroppen har fått nytt utseende. Er det positivt med en slik "utvikling"? Jeg vil jo ha muskler, men mest av alt vil jeg ha vekk muffintoppen..Anonymous poster hash: 65dc5...37b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 For å få bort muffintoppen må du ned i fettprosent. For å gå ned i fettprosent må du ligge i energiunderskudd. Med energiunderskudd bygger du ikke muskler, så siden du bygger muskler ligger du mest sannsynlig i energioverskudd. Fortsett med styrketrening slik at du ikke mister muskulatur, men øk litt på med kardio, så vil du nok se forskjell etterhvert. Anonymous poster hash: 6fa96...7df 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 For å få bort muffintoppen må du ned i fettprosent. For å gå ned i fettprosent må du ligge i energiunderskudd. Med energiunderskudd bygger du ikke muskler, så siden du bygger muskler ligger du mest sannsynlig i energioverskudd. Fortsett med styrketrening slik at du ikke mister muskulatur, men øk litt på med kardio, så vil du nok se forskjell etterhvert.Anonymous poster hash: 6fa96...7df Jeg ligger ca 300kcal i underskudd hver dag. Mener du jeg skal ligge på mindre kcal? Eller fortsette som vanlig og bare gjøre med cardio? Anonymous poster hash: 65dc5...37b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Jeg ligger ca 300kcal i underskudd hver dag. Mener du jeg skal ligge på mindre kcal? Eller fortsette som vanlig og bare gjøre med cardio?Anonymous poster hash: 65dc5...37b Jeg mener du skal øke kardio uten å redusere maten. 1400 pr dag er i underkant av minimumsgrensen, mener jeg. Egentlig burde du spist mer, men dette har du sikkert tatt stilling til. Men er du sikker på at du ligger i underskudd når du ser på gjennomsnittet over tid? Det høres veldig rart ut, fordi det regnes for å være tilnærmet umulig å bygge muskler uten å ha et lite energioverskudd. Anonymous poster hash: 6fa96...7df
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Men er du sikker på at du ligger i underskudd når du ser på gjennomsnittet over tid? Det høres veldig rart ut, fordi det regnes for å være tilnærmet umulig å bygge muskler uten å ha et lite energioverskudd.Anonymous poster hash: 6fa96...7df Det samme tenkte jeg. Jeg vil tro at TS ligger i underskudd i uka, men går tilsvarende i pluss i helga -> ikke kaloriunderskudd.Anonymous poster hash: 3b35c...387
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har ligget på 1500kcal til 2300kcal i helgene, det var en helg i februar hvor jeg på lørdag lå litt i overkant av 3000 pga et 50årslag med litt vin og mat. Men har grei oversikt over hva jeg får i meg i helgene. Jeg drikker svært sjeldent alkohol, og er ikke glad i bakevarer, godteri osv. Blir derfor ofte mager mat i helgene også, bare mer brødmat til frokost og lunsj f.eks. Jeg har bygd muskler hvertfall, fått kommentar av bekjente om at armene mine ser mer trent ut, og ei som er med på gruppetreningen sa hun var imponert over resultatene mine i løpet av vinteren. Jeg ser det på brystpartiet, ansikt, armer og knær at jeg har blitt tynnere. Men det er magen og ryggen, og til dels låra som ser likedan ut.. Magen har ikke blitt mindre i cm heller.. Men da øker jeg på med cardio, jeg har ikke vært flink med lange cardioøkter. Da skal jeg fortsatt spise kaloriene jeg forbrenner under kardioøkta?Anonymous poster hash: 65dc5...37b
skruf Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Øke på med cardio tror jeg er lurt for å få ned fettprosenten. Intervaller er smart å springe:)
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Men da øker jeg på med cardio, jeg har ikke vært flink med lange cardioøkter.Da skal jeg fortsatt spise kaloriene jeg forbrenner under kardioøkta?Anonymous poster hash: 65dc5...37b Ja, det er viktig å ikke få et for stort energiunderskudd, så det å spise en del, eller alt, av treningskaloriene er viktig. Og som Pomeripossa sier, intervaller er veldig bra for å redusere fettprosent. Lykke til. Anonymous poster hash: 6fa96...7df
maria b Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Innta samme kaloriinntak som du gjør nå, og gå på spinning et par ganger pr uke. Da vil du se at fettet forsvinner.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Takk for svar alle sammen :D Da har jeg lagt til to lengre cardioøkter med intervaller på 30-45 min, og en kortere på 20min (intervaller det og), spinning og løping. Har et spørsmål til: Siden jeg har "en stillesittende jobb", har jeg jo lagt meg på det minste kcal-inntaket ifølge en bmr-kalkulator. Men jeg lurer på, går jeg en powerwalk med moderat puls, i 30-60min, skal jeg ta denne turen som hverdagsaktivitet, eller bør jeg spise de kaloriene også? Er disse kaloriene like viktige siden jeg har lagt meg på absolutt minimum av kalorier?Anonymous poster hash: 65dc5...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå