AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Kusinen min skal konfirmeres i år. Dette er samme helg som noen venninner skal på helgetur, og jeg ønsker å dra på turen. Jeg er 29 år, så har ikke noe venneforhold til kusinen min. Er det 'lov' å droppe konfirmasjon? Anonymous poster hash: 06a92...964
Gjest Haaploes Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Hva kom først - turen eller konfimasjonen?
Gjest Magdalene Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Du er 29år, og voksen. Du stiller opp i konfirmasjon. Turer kan du dra på flere ganger. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Dropp konfirmasjonen, men gi en fin gave og et kort. Anonymous poster hash: 58576...ede 6
Ike Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Klart det er lov, men likevel tenker jeg at en jentetur i praksis kan skje hvilken som helst helg hele året, mens en konfirmasjon er en dag i livet. Selv om dere kanskje ikke er så tette, hadde jeg blitt litt såret i etterkant hvis jeg fant ut grunnen til at du meldte avbud. Jeg hadde gått.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Jeg ser jo på mange konfirmasjonstråder at mange legger mye i dette i å bli invitert ("Jeg ble bedt, men ikke mannen min", "Jeg har fått invitasjon, men ikke sønnen min") og at det lett skaper sårede følelser å bli utelatt. Men selv er jeg oppvokst med at dølle konfirmasjonsselskaper med rosa taler for ørten fjerne nieser og nevøer var noe mine foreldre desperat forsøkte å unnslippe, og gjerne reiste på ferie i mai slik at de kunne komme unna med å sende 500 kroner i et kort Så holdningene varierer nok veldig. Jeg ville ikke syntes det var rart om noen prioriterte noe annet enn å komme i mine barns konfirmasjon. Det er jo strengt tatt en stor dag for oss, ikke for alle andre. Men du kjenner din familie best. Blir det ramaskrik, så er det kanskje ikke verdt det? Hvis ikke, så kjør på og dra på jentetur. Anonymous poster hash: 1e379...6c5 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Oj, jeg ser ikke problemet jeg faktisk:) du har jo bestilt tur, klart du skal dra! Er jo vanlig at noen ikke kan komme i konf. Hadde det vært bryllupet til en god venninne, så ville jeg droppet turen. Og kanskje om det var nærmere familie som ble konfirmert.Anonymous poster hash: 14109...907
Erazor Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Du er 29år, og voksen. Du stiller opp i konfirmasjon. Turer kan du dra på flere ganger. Hun er 29 år, og voksen. Hun gjør akkurat som hun selv ønsker. 3
Vulpes Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Faktorer som spiller inn: Hva ble du invitert med på først? Har du egentlig allerede takket ja til konfirmasjonen? Er venninneturen ekstra spesiell av en eller annen grunn? Kommer det mange eller få i konfirmasjonen (med andre ord, hvor viktig er det at alle inviterte kommer)?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Jeg hadde lett droppet konfirmasjonen, dersom du og kusinen din ikke har noen sterk relasjon. Anonymous poster hash: 856c2...6cd 1
Gjesten Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Det kommer litt an på. Er dette en helgetur som er bestilt? Eller er det snakk om at dere tenker å ta bilen til hytta, eller slenge dere på ett eller annet? Hvis en tur allerede er bestilt, synes jeg det er gyldig grunn, men ellers synes jeg du skal gå. Noen kjedelige ting er litt pliktbelagt i familier. Jeg mener dåp, konfirmasjon og bryllup alle faller under den kategorien.
Jolene Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Hadde droppet konfirmasjonen. Har droppet flere selv pga andre ting som har kommet opp. En gang dro jeg til Geilo, og i år (ikke i familie med konfirmanten eller kjenner h*n så godt) gidder jeg rett og slett ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Når man møter i konfirmasjon/brullupp/begravelse/dåp så er det ikke bare for å hedre hovedpersonen men også for å bekrefte medlemskapet i familien, for å la nye familiemedlemmer bli kjent med en o.s.v. Hadde du allerede bestilt turen ville jeg dratt. Ellers ville jeg stilt i konfirmasjon. Anonymous poster hash: 9a10e...2e7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Jeg droppet mange konfirmasjoner i tjueåra til mine kusiner og fettere, fordi jeg flyttet langt hjemmefra og bodde 75 mil unna og studerte. Hjemreise kostet dyrt og jeg prioriterte hjemreise når jeg kunne være hjemme i et par uker fremfor enkelthelger. Men jeg fikk alltid ordnet med en fin gave og kort, og tok alltid kontakt og takket pent nei og forklarte at hjemturen ble litt ubeleilig for meg. Ikke noe vondt blod i vår familie hvertfall! Anonymous poster hash: 65d1e...c22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå