AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Min datter på ni år går på cheerleading. I dag skulle de til en forandring ha kostymer fra 70- tallet. På treningen i går hadde ei jente uteblitt fra trening, visstnok fordi hun hadde blitt bedt med på kino av noen, i følge noen som går i klassen hennes. Hun er visstnok på treninger ellers. Treneren (jente 18 år) hadde blitt irritert, og sagt at det i så fall ikke var grunn til å skofte treningen. Hun ga beskjed til de andre jentene at de i dag på skolen skulle gi beskjed til denne jenta at alle skulle kle seg ut i 70- talls kostyme, - SOM GUTT. Jenta hadde i dag dukket opp i 70- talls kostyme, men selvfølgelig som eneste "gutt". Hun forstod at hun var lurt, og begynte til slutt å gråte. Treneren hadde bare sagt at det var hennes egen skyld, fordi hun ikke dukket opp på trening i går... Min datter har ikke snakket med denne jenta på skolen i dag, hun går i klassen over datteren min, og kjenner henne ikke så godt. Likevel virket hun urolig over det som hadde skjedd i dag... Dette er min datters historie, jeg kjenner den ikke bedre enn det. Kjenner ikke treneren noe særlig fra før, men ble svært skeptisk nå. Bør jeg prøve å kontakte foreldrene hennes? Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: f2604...e05
miramis Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Noe som skurrer allerede med at du lar 9-åringen gå på cheerleading. Godkjenner du virkelig de kvalme antrekkene de må gå med, allerede som så ung? Det at treneren er så ung tyder jo på at opplegget er useriøst. 4
AloeVera Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Noe som skurrer allerede med at du lar 9-åringen gå på cheerleading. Godkjenner du virkelig de kvalme antrekkene de må gå med, allerede som så ung? Det at treneren er så ung tyder jo på at opplegget er useriøst. Hva er galt med cheerleading? Kvalmende antrekk? Haha?! Men treneren burde få høre at dette ikke er akseptabelt ja. Hun virker ikke egnet for å være trener.. Jeg ville tatt det opp med klubben 3
miramis Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Hva er galt med cheerleading? Kvalmende antrekk? Haha?! Men treneren burde få høre at dette ikke er akseptabelt ja. Hun virker ikke egnet for å være trener.. Jeg ville tatt det opp med klubben Javel, jeg syntes det er ekkelt når så små barn går med skjørt og magetopp. Gå heller på turn, ikke den dårlig etterligningen. 3
Chloe- Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Noe som skurrer allerede med at du lar 9-åringen gå på cheerleading. Godkjenner du virkelig de kvalme antrekkene de må gå med, allerede som så ung? Det at treneren er så ung tyder jo på at opplegget er useriøst. Ser ikke hvordan det er annerledes enn turndrakter. Turn har eksistert i Norge siden 1890. 3
AloeVera Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Javel, jeg syntes det er ekkelt når så små barn går med skjørt og magetopp. Gå heller på turn, ikke den dårlig etterligningen. Etterlikning? Det er da så aldeles ikke en etterligning av turn.. Greit det inneholder turnelementer, men det er vel det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 TS her. Takk for svar! Min datter trives i utgangspunktet med cheerleading, det ikke uansett ikke det som skal diskuteres her. Vet ikke om jeg er den rette til å ta det opp med klubben, tenker at det evt. bør bli opp til foreldrene. Mulig hun forteller det hjemme selv, og at jeg ikke burde blande meg inn her i det hele tatt. Litt usikker. Tar gjerne imot flere råd. Anonymous poster hash: f2604...e05 2
Nada Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 TS her. Takk for svar! Min datter trives i utgangspunktet med cheerleading, det ikke uansett ikke det som skal diskuteres her. Vet ikke om jeg er den rette til å ta det opp med klubben, tenker at det evt. bør bli opp til foreldrene. Mulig hun forteller det hjemme selv, og at jeg ikke burde blande meg inn her i det hele tatt. Litt usikker. Tar gjerne imot flere råd. Anonymous poster hash: f2604...e05 Men, du er jo en forelder. Du bør absolutt si i fra om dette. En jente på 18 år bør vite bedre, og om hun ikke gjør det så er hun ikke skikket til å trene så unge jenter. Det hun gjorde er jo direkte mobbing og utfrysing. Jenter i den alderen som din datter ser jo veldig opp til disse større jentene og da er det viktig at de går foran med et godt eksempel. Men siden du nå vet om dette og er bekymret så må du ta det videre. Ikke bare sitte og vente. Din jente har jo også blitt påvirket av dette, du sier hun er preget. Du må vise din datter at slik oppførsel ikke er akseptabelt og at du er villig til å gjøre noe for både deg og andre sin del. Lær henne ansvarsfølelsen. Jeg syns den mangler mer og mer i samfunnet i dag. Ikke la dette være opp til den andre jentas foreldre. Du vet om det, du må gjøre noe. 8
Pysa Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Når treneren mobber et barn sier man fra! Til treneren og til klubben. Og så vurderer man om man vil at denne treneren skal fortsette å være en rollemodell for ens barn. Dette er ikke å blande seg. Dette er å være voksen. 7
Gjest celine Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Når treneren mobber et barn sier man fra! Til treneren og til klubben. Og så vurderer man om man vil at denne treneren skal fortsette å være en rollemodell for ens barn. Dette er ikke å blande seg. Dette er å være voksen. +1
Serafina. Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Teknisk sett er det ikke mobbing når det er en engangshendelse, men det er langt fra akseptabel oppførsel av en trener. Ta dette opp med treneren eller klubbledelsen så det blir satt en stopper for eventuelle flere slike utspill. Du vet om dette og ser det preger datteren din, så da er det absolutt på sin plass at du tar dette videre. 2
minister-mio Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Du tar opp dette med klubben selvfølgelig. Du er voksen og du har fått høre om et barn som har blitt behandlet sånn og så lurer du på om du skal gjøre noe? Du må si ifra så klart.
Frisørdama Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Jeg hadde tatt det opp med foreldrene hennes evnt klubben. Neste gang kan det være din datter som blir blinken....
Kattugla Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Dette må du ta opp med ledelsen/klubben, denne jenta virker ikke moden nok til å ha ansvar for barn, ikke bare oppfører hun seg som dronningen på ungdomsskolen, men hun får de andre med seg på det..😳 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Her er det ikke snakk om mobbing, om dette ikke skje flere ganger over tid. Greit å ha begrepene på plass.. Når det er sagt, er det selvsagt ikke greit å gjøre slikt mot barn, og de voksne som har sett dette bør definitivt ta kontakt med de som har ansvaret. Dette er jo tross alt å henge ut noen. Anonymous poster hash: 3fc20...8a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå