AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Min arbeidsgiver bestemte seg for å betale ut en fjerdedel av feriepengene mine nå i februar. Dette har ikke blitt gjort før for mitt vedkommende og jeg ble ikke informert på forhånd. Da jeg spurte om årsaken til dette så fikk jeg høre at det hadde blitt gjort i alle år pga. vinterferien, men ikke til alle - nemlig fordi de "ser an summen" på feriepengene totalt. (For ordens skyld; jeg har ikke tatt ut ferie hittil i år og har ikke planer om det før til sommeren.) Er dette lov? Ferieloven regulerer jo dette, men finnes det hjemmel for unntak fra denne bestemmelsen? Jeg klarer ikke finne noe. Noen som har hørt om lignende?Anonymous poster hash: 0a6cd...1d0
Gutt_Buskerud Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Ta kontakt med skatteetaten og hør med disse på reglene for det. De kan svare deg nøyaktig. Men slik jeg har skjønt det er, så KAN bedriften velge når utbetalingen av feriepenger skal skje, men at det skal skje samlet. Med mindre du ber om noe annet. Normalt så kommer alle feriepengene utbetalt på siste lønning før fellesferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå