AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 For 3 år siden. I løpet av de site 3 årene har jeg gått opp til 61kg. Jeg er 1.65 høy. Jeg føler meg nesten tykkere nå enn da jeg veide 75 kg - hvordan er det mulig? Prøver å gå ned til 57 kg, men kiloene sitter bom fast!! Jeg blir så fortvila. Blir direkte kvalm av å se bilder av meg selv. I speile syns keg at jeg ser overvektig ut, men på bilder seg jeg direkte tykk ut :-( Med tanke på vekt i forhold til høyde, høres jeg tykk ut? Har noen tips til å bli kvitt de siste vanskelige kiloene?Anonymous poster hash: 537da...755
Gjest Linn Cathrin Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Du høres ikke tykk ut. Jeg er normalvektig (selv om jeg kanskje er noen kg for mye), og er 168 cm og veier 70 kg. At du føler deg tykkere nå kan jo ha noe med selvbilde ditt å gjøre. Jeg synes ikke du skal kvitte deg med flere kg, du høres fin ut som du er!
Gjest tuppesjura Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Du er absolutt ikke tykk! Jeg er like høy og per i dag ca 66kg. Forsøker å gå ned til 60, men vil overhodet ikke kalle meg tykk likevel. Hadde jeg vært 61 hadde jeg vært mer ennn fornøyd!
Gjest avocadoen Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Vekt er ikke alt kjære deg. Om du trener så er det nok fordi du bygger muskelmasse, så er naturlig at man på et punkt ikke går ned i vekt. 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Takk for svar. :-) jeg er kanskje ikke tykk. Men føler meg overvektig....ser det spesielt godt på bilder:( jeg prøver å spise mellom 1300-1500 kcal om dagen, men jeg står fast likevel. Bør jeg gå ned til 1200 kcal? Anonymous poster hash: 537da...755 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Du høres ikke tykk ut. Jeg er normalvektig (selv om jeg kanskje er noen kg for mye), og er 168 cm og veier 70 kg. At du føler deg tykkere nå kan jo ha noe med selvbilde ditt å gjøre. Jeg synes ikke du skal kvitte deg med flere kg, du høres fin ut som du er! 70 kg og 168 cm høres ut som overvekt i mine ører, beklager. Anonymous poster hash: c6b01...ebe 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Takk for svar. :-) jeg er kanskje ikke tykk. Men føler meg overvektig....ser det spesielt godt på bilder:( jeg prøver å spise mellom 1300-1500 kcal om dagen, men jeg står fast likevel. Bør jeg gå ned til 1200 kcal?Anonymous poster hash: 537da...755 1500 kcal er for mye om du vil ned i vekt. Dersom du føler deg OK og ikke slapp på 1200 kcal, er det aldeles utmerket! Du er garantert ikke feit, men du hadde ikke blitt anorektisk om du gikk ned noen kg heller. Jeg er 1.70 høy og veier 56, og ønsker å gå ned til 52. Anonymous poster hash: c6b01...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 70 kg og 168 cm høres ut som overvekt i mine ører, beklager. Anonymous poster hash: c6b01...ebe Det er overvekt. Anonymous poster hash: 7f5b2...219 1
Gjest vaskosi Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 1500 kcal er for mye om du vil ned i vekt. Dersom du føler deg OK og ikke slapp på 1200 kcal, er det aldeles utmerket! Du er garantert ikke feit, men du hadde ikke blitt anorektisk om du gikk ned noen kg heller. Jeg er 1.70 høy og veier 56, og ønsker å gå ned til 52. Anonymous poster hash: c6b01...ebe Beklager å måtte si det, men synes ikke holdningene dine høres så veldig sunne ut. 170 cm og 52 kg er veldig lite. TS, du burde snakke med noen som har kunnskap innenfor ernæring og høre hva du bør ligge på mtp høyde, vekt og dine mål. Synes absolutt ikke det høres ut som om du er overvektig! 8
Gjest vaskosi Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 70 kg og 168 cm høres ut som overvekt i mine ører, beklager. Anonymous poster hash: c6b01...ebe Ser at det er samme AB med utsagnet jeg kommenterte ovenfor, 70 kg og 168 er IKKE overvektig. 9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Beklager å måtte si det, men synes ikke holdningene dine høres så veldig sunne ut. 170 cm og 52 kg er veldig lite. TS, du burde snakke med noen som har kunnskap innenfor ernæring og høre hva du bør ligge på mtp høyde, vekt og dine mål. Synes absolutt ikke det høres ut som om du er overvektig! Jeg har veid 52 kg tidligere, og jeg var langt i fra anorektisk, hvis det er det du antyder. Det handler om å trives i egen kropp, og 52 er min ønskevekt. Jeg var overhodet ikke syltynn på den tiden, bare normalt slank og sunn. Ser at det er samme AB med utsagnet jeg kommenterte ovenfor, 70 kg og 168 er IKKE overvektig. Ånei, er det ikke det. Hva er det da? Vekten til en sylfide? Er ikke rart det er så mye overvekt her i samfunnet, når 70 kg og 168 cm anses som slankt. Normalvektig er det, for over 50% i Norge er overvektig, og da er jo det normalen. Men om det er så forferdelig bra for helsen, er en annen ting. Sier ikke at man lider av fedme med de "målene", men at man har litt i overkant, JA. Anonymous poster hash: c6b01...ebe
Gjest vaskosi Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har veid 52 kg tidligere, og jeg var langt i fra anorektisk, hvis det er det du antyder. Det handler om å trives i egen kropp, og 52 er min ønskevekt. Jeg var overhodet ikke syltynn på den tiden, bare normalt slank og sunn. Ånei, er det ikke det. Hva er det da? Vekten til en sylfide? Er ikke rart det er så mye overvekt her i samfunnet, når 70 kg og 168 cm anses som slankt. Normalvektig er det, for over 50% i Norge er overvektig, og da er jo det normalen. Men om det er så forferdelig bra for helsen, er en annen ting. Sier ikke at man lider av fedme med de "målene", men at man har litt i overkant, JA. Anonymous poster hash: c6b01...ebe Antyder ikke at du er anoretisk, og hvis det kom frem på den måten beklager jeg på det sterkeste. Det var ikke min intensjon. Jeg er helt enig med deg at det er mye overvekt i samfunnet, men det er også et ekstremt (etter min mening) og sykelig fokus på å være tynn og trent. Det som var normalt for 3 år siden har blitt unormalt for mange, og for de fleste ungdommer er nåtidens "normal" uoppnåelig. Nå skal man være trent, ha flat mage og hele pakka for å være fin. Det er ikke rart mange sliter med kropp. Jeg har aldri sagt noe om at det var slankt, jeg sa at det ikke er overvektig. Hvordan kroppen til TS er proporsjonert er umulig for oss å vite, men ut i fra tall så er det ikke overvekt. Jeg mener også det er en forskjell ut i fra hvor gammel man er. Er man 30+ tror jeg ikke man merker det det kroppshysteriet som er i fokus hos ungdommen i disse dager. Er man eldre er jeg enig at man bør passe litt ekstra på, da det er vanskeligere å gå ned eventuelle "farlige" kilo jo eldre man blir. Men er man i tenårene og i et begrenset område oppover der, tror jeg det er veldig sårende å bli klassifisert som overvektig, når "normalen" er unormal og uoppnåelig. 1
Gjest avocadoen Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 1500 kcal er for mye om du vil ned i vekt. Dersom du føler deg OK og ikke slapp på 1200 kcal, er det aldeles utmerket! Du er garantert ikke feit, men du hadde ikke blitt anorektisk om du gikk ned noen kg heller. Jeg er 1.70 høy og veier 56, og ønsker å gå ned til 52. Anonymous poster hash: c6b01...ebe Om du ser normalt slank ut når du veier like mye som meg og er 10 cm høyere, så kan du ikke være særlig trent. Fokuser heller på å trene litt mer sånn at du får mer muskler. Det ser mye mer sunt ut. Du må ikke bry deg så mye om vekt som det du gjør. Det er langt i fra alt. Bare spis sunt og tren en del (løp i fjellet i stedet for på en 3dmølle på flata) inkludert styrketrening. 2
TooHawt Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Det er psykologisk. Hjernen tenker fremdeles at du er "feit", mens i realiteten er du tynn. Har vært igjennom samme opplegget. Jeg følte meg fremdeles "feit" da jeg egentlig var mager. Tar en stund før du ser på deg selv som slank/tynn. Et tips er å gå i klesbutikker, prøve klær, se hvilke størrelser som passer deg. Da får du et håndfast bevis på hvor du ligger angående størrelse. Jeg kom inn i str. 36 osv da jeg var tynn, så jeg var ikke så mager, jeg er "big boned", men fettfattig var jeg. Dette er et par år siden, og nå ligger jeg på 75 kg og er fornøyd med det. Trivdes ikke med å være "mager", vil derimot ned til 70, men da av helsegrunner. I følge BMI-greien er jeg litt overvektig, selv om den ikke skal tas for bokstavelig.
mandel92 Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 1500 kcal er for mye om du vil ned i vekt. Dersom du føler deg OK og ikke slapp på 1200 kcal, er det aldeles utmerket! Du er garantert ikke feit, men du hadde ikke blitt anorektisk om du gikk ned noen kg heller. Jeg er 1.70 høy og veier 56, og ønsker å gå ned til 52. Anonymous poster hash: c6b01...ebe 1500 kcal er ikke for mye om man skal ned i vekt, det høres ikke ut som om du er typen som burde gi råd om vektnedgang, 1200 er altfor lite kcal og en kommer bare til å miste muskelmasse. 5
Zinnia Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Takk for svar. :-) jeg er kanskje ikke tykk. Men føler meg overvektig....ser det spesielt godt på bilder:( jeg prøver å spise mellom 1300-1500 kcal om dagen, men jeg står fast likevel. Bør jeg gå ned til 1200 kcal?Anonymous poster hash: 537da...755 - Du er mest sannsynlig normalvektig, ihvertfall ikke tykk. - Slutt å tenk kalorier, og slutt og tell kalorier om du gjør det, det har sånn ca null verdi, og sier ingenting om helsetilstanden eller hva kroppen kan gjøre med maten du tar inn. (ja, jeg har en personlig pet peeve mot kalorier... ) - jobb med selvfølelsen din, uansett om du bestemmer deg for å gå ned mer eller ikke, så er du Flott og Bra akkurat her og nå, nøyaktig sånn som du er! Og det er viktig å vite, like sikkert som du vet hva du heter, ingen kan ta det fra deg, og det gjelder nå og alltid! 4
Gjest chisandra Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 70 kg og 168 cm høres ut som overvekt i mine ører, beklager. Anonymous poster hash: c6b01...ebe Da bør du gjøre noe med ørene dine, for det er normalvekt.
Gjest lillelarve Skrevet 21. mars 2014 #18 Skrevet 21. mars 2014 Du er normalvektig og har en normal BMI også! Det er jo kjempe flott! Spis sunt, rene (ikke mye behandla) matvarer, tren/mosjoner regelmessig. Da holder du deg sunn og frisk som absolutt er bedre å fokusere på en utseende. Det er så utrolig lett å finne feil med seg selv. Du er nok kjempe flott!
Gjest BabyBlue Skrevet 21. mars 2014 #19 Skrevet 21. mars 2014 Trente du da du skulle ned i vekt? Spiste du sunt og variert, eller sultet du deg selv til en viss grad? Om man går ned for fort eller gjør det på feil måte kan det hende at hjernen ikke klarer å følge med i endringen, og du sitter fremdeles der og føler at du er stor selv om du har gått ned flere kg. Det å gå ned i vekt uten å trene kan forsåvidt føre til et "skinny fat" utseende som gjør at man fremdeles er litt flabby selv om vekta viser noe annet. Tren styrke og få proteiner inn i kosten, så blir kroppen mer formet. Og nei, i kg høres du ikke feit ut i det hele tatt. Tror nok du bare har fått et litt dårlig forhold til deg selv, men skjønner at de ekstra kgene kan ha utrolig mye å si for selvfølelsen, så det å gå ned til 57 kan sikkert ha mye å si for hvordan du ser ut, føler deg osv, osv. Slankingen starter på kjøkkenet, men en sterk og sunn kropp starter når man gjør trening til en del av livsstilen. Og den største grunnen til at folk ikke klarer å gå ned, er fordi de ikke gjør endringene sine om til en naturlig del av hverdagen. Istedenfor har man et urealistisk forhold til hva man spiser, også blir trening til en gørrkjedelig straff. Det hjelper ikke å løpe flere km om man spiser en plate med sjokolade etterpå. Energi ut - bra energi inn. Ikke bruk opp de 1300 - 1500 kaloriene på drittmat. Ha en positiv holdning, behandle kroppen din bra, innta kunnskaper om mat, og ikke lytt til stemmen i hodet som sier "gidder ikke, orker ikke, passer meg ikke..." Det å slanke seg mens man har et forhatt forhold til kroppen sin kan lett føre til spiseforstyrrelser eller et forvridd forhold til hvordan man ser ut, så gjør noe med det, så blir ting sikkert mye lettere
edderkoppdame Skrevet 21. mars 2014 #20 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Jeg har veid 52 kg tidligere, og jeg var langt i fra anorektisk, hvis det er det du antyder. Det handler om å trives i egen kropp, og 52 er min ønskevekt. Jeg var overhodet ikke syltynn på den tiden, bare normalt slank og sunn. Ånei, er det ikke det. Hva er det da? Vekten til en sylfide? Er ikke rart det er så mye overvekt her i samfunnet, når 70 kg og 168 cm anses som slankt. Normalvektig er det, for over 50% i Norge er overvektig, og da er jo det normalen. Men om det er så forferdelig bra for helsen, er en annen ting. Sier ikke at man lider av fedme med de "målene", men at man har litt i overkant, JA. Anonymous poster hash: c6b01...ebe Innlegget er ryddet for personangrep. Irrlys, mod. Det som teller er fettprosent, hvilken muskelmasse man har og hvordan kiloene er fordelt. Endret 23. mars 2014 av irrlys 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå