AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Hva syntes dere om servitører som kommenterer at dere ikke har spist opp maten? En uting?Anonymous poster hash: 23255...d0d
Gjest Ljhh Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Spørs på måten det blir "kommentert" på, og ikke minst hvor man er og HVEM man er Tar man seg sjæl ekstremt høytidlig, så skjønner jeg at det kan være et problem.. Men fleip i hverdagen tar ingen skade av 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 En servitør har ingenting med det å gjøre. Har vedkommende lyst å rydde bordet får man spørre om man er forsynt.Anonymous poster hash: 64bf3...803 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Jeg hater når servitører kommenterer hvor mye jeg har spist. Mange restauranter har for mye mat, så du skal være bra sulten om du skal få i deg alt. Jeg betaler for maten, og da skal ikke servitøren ha noen mening om jeg har spist for lite. At servitøren spør om jeg ikke likte maten når jeg har spist lite, har jeg ikke noe imot. Jeg opplever at servitøren da bryr seg, og gjerne vil gjøre det godt igjen om det har vært noe galt med maten Anonymous poster hash: e2f65...f73 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Fikk en gang en kommentar på at "oi, noen var visst sulten ser jeg", fordi jeg hadde spist opp maten min(ja, jeg liker å spise opp maten min som jeg betaler dyrt for jeg nemlig. Her går ikke en smule til spille for matvraket:p). Jeg ga henne et stygt blikk til svar. Lurer på om hun hadde sagt det samme til en feit person? Anonymous poster hash: 7d9d4...ca8
student86 Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Jeg syns ikke det passer seg at en servitør kommenterer noe slikt. Selv hadde jeg blitt sur, og det er det flere grunner til! Man går ikke ut og spiser for å få respons på hvor lite/mye man spiser av maten, man går ut for å kose seg! Det går an å plutselig bli kvalm og uvel, og da orker man ikke å spise opp uavhengig av hvor god man syns maten er. Det trenger ikke å ha noe med maten å gjøre en gang. Noen er småspiste, andre kan bli overrasket over hvor store porsjonene er og klarer ikke å spise opp... Det finnes også en god del som kan bli støtt av slike kommentarer på grunn av spiseforstyrrelser, og derfor syns jeg ihvertfall slike kommentarer er en uting. Mat skal være kos - og avslappet, spesielt når man spiser ute
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Jeg jobbet som servitør og hvis noen kunder knapt hadde spist spurte jeg med høflighet om personen var forsynt og om alt var bra med maten . Men om man har spist en del spør man selvfølgelig ikke . Men når man ser at de har pirket smått vil vi være behjelpelige å tilby noe annet om maten ikke var bra .Anonymous poster hash: 59b29...180 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Synes det holder at servitøren spør om maten var bra. Hvis jeg ikke spiste opp maten fordi den var dårlig er det greit at servitøren spør for å gi oss litt sjenerte en mulighet til å gi beskjed, men hvis maten var bra har ikke servitøren noe behov for å vite eller kommentere hvor mye/lite jeg har spist. Anonymous poster hash: dd488...f40 1
hjertesukka Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Syns det er greit at de spør om maten var ok. Det hender meg av og til når jeg får svært store porsjoner at jeg ikke greier å spise opp alt. Da er det fint å svare at, jotakk, det smakte, men var litt for mye for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 De kan gjerne spør om maten smakte uansett om man har spist opp eller ikke. Jeg setter pris på hvis de spør meg om det fordi jeg da får muligheten til å si at maten var veldig god, men at magen ikke strakk til! Det viser også at de er opptatt av feedback og god service. Føler meg så uhøflig når jeg ikke spiser mer enn halvparten feks. Men noen resturanter har svære trailer-porsjoner. De bør derimot ikke SI at jeg har spist lite. Det syns jeg er veldig frekt. Og hvertfall ikke kommentere hvis jeg har spist mer enn de forventa.. Anonymous poster hash: 0f7ed...715
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Jeg synes de bør spørre om maten smaker nokså tidlig. Så man tidlig kan få rettet på det, om det er noe problem.. Anonymous poster hash: d69c3...039
Gjest Inggolf Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 At servitørene spør om du er forsynt er bare bra, for de kan jo ikke vite om du er det eller om du bare tar deg en pustepause. Men ut over det så foretrekker jeg at de kommenterer minst mulig (det vil si, ingenting annet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå