Gå til innhold

Umoderne å sende ut takkekort?

59 stemmer

1. 1. Er det blitt umoderne å sende ut takkekort?

• Ja
      1
    • Nei
      58

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i ett bryllup sommeren 2012 (venner), fikk ikke noe takkkekort (nå er de separert så det kommer vel ikke noe heller).

Var i bryllup i August ifjor(fetter) ikke fått noe takkekort ennå.

Mine foreldre var i bryllup september 2012 til min kusine, ikke fått takkekort.

Mine foreldre sendte bryllupspresang til en annen kusines bryllup (ikke invitert) ikke fått takkekort, lurer på om bryllupet var i 2010 kanskje.

Så mine erfaringer med bryllup tilsier at man ikke sender ut takkekort, ingen av de bryllupene jeg eller min familie har värt i har vi fått takkekort etterpå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jørild
Skrevet

Omgangskretsen din er bare uhøflig, det er fortsatt vanlig å sende ut takkekort.

• Liker 16
Skrevet

Det er vanlig å sende ut takkekort.Ihvertfall her.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er er bare latskap; eller gjerrighet; eller mangel på manerer.. Eventuelt alle tre kombinert... 😒

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er er bare latskap; eller gjerrighet; eller mangel på manerer.. Eventuelt alle tre kombinert...

Enig. Sjølvsagt skal ein sende takkekort for gåver til bryllup! Det har ingenting med moderne eller ikkje å gjere...

• Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg forventer takkekort i bryllup jeg har vært i, og kommer selvsagt til å sende ut selv :)

Gjest Naria
Skrevet

Jeg synes alt med bryllupet er stress og gjør alt for å finne enkle løsninger, men akkurat takkekort ser jeg på som en selvfølge å sende ut.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var i ett bryllup sommeren 2012 (venner), fikk ikke noe takkkekort (nå er de separert så det kommer vel ikke noe heller).

Var i bryllup i August ifjor(fetter) ikke fått noe takkekort ennå.

Mine foreldre var i bryllup september 2012 til min kusine, ikke fått takkekort.

Mine foreldre sendte bryllupspresang til en annen kusines bryllup (ikke invitert) ikke fått takkekort, lurer på om bryllupet var i 2010 kanskje.

Så mine erfaringer med bryllup tilsier at man ikke sender ut takkekort, ingen av de bryllupene jeg eller min familie har värt i har vi fått takkekort etterpå.

Jeg har selv vært ut for det her, jeg klappet damen på skulderen og sa "ja, ja, du får huske på å få ut takkekortene før skilsmissen nu da".

Skrevet

Tror det blir takkekort her men i og med at vi ikke blir mange så blir det kort til de som gir gaver, og også en spesiell takk til venninna som gjorde at jeg og min kjære fikk kontakt igjen etter mange års adskillelse :)

Skrevet

takkekort er vanlig å sende ut. Veldig koselig å se alle forskjellige henge på kjøleskapene til venner og familie.

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk heller ikke takkekort etter et bryllup i fjor sommer. Jeg syns det er så koselig med takkekort. Da får man en koselig hilsen, med et eller flere flotte bilder på.

Vi kommer til å sende ut takkekort. Er det fordi at brudeparet er blakke etter festen?

Skrevet

Det er fryktelig uhøflig å ikke sende takkekort! Har de ikke råd, får de kjøpe billigere brudekjole, eller si de ikke vil ha gaver!

Skrevet

Takkekort er vanlig. Har gitt det selv ved bryllup, dåp og fødselgaver

Gjest Citronella
Skrevet

Var i et bryllup i høst, og fikk nå takkekortet via mail... Så kunne vi selv printe ut om vi ville ha det oppe.

Gnient gjort, men det var forsåvidt hele bryllupet også.

Skrevet

Jeg vil si det er vanlig å gi tankekort. Er et vennepar vi ikke har fått fra, men de giftet seg stille og rolig hos tingretten uten at noen viste om det.. Vi gav gave da vi fikk vite det.

Har og vært i bryllup der takkekortet kom ca et år etter bryllupet (svoger og svigerinne som vi gav gave sammen med fikk ikke, heller ikke svigers(alle var i bryllupet))

Takkekortene fra vårt bryllup var sendt ut ca 2,5 måned etter bryllupet (fikk beskjed om at vi var raske)

AnonymBruker
Skrevet

Var i et bryllup i høst, og fikk nå takkekortet via mail... Så kunne vi selv printe ut om vi ville ha det oppe.

Gnient gjort, men det var forsåvidt hele bryllupet også.

Hæ?!

Dette teller ikke som takkekort altså! Enkelte mangler totalt folkeskikk.

Anonymous poster hash: 9185d...3f7

Gjest Citronella
Skrevet

Hæ?!

Dette teller ikke som takkekort altså! Enkelte mangler totalt folkeskikk.

Anonymous poster hash: 9185d...3f7

Ja, du kan så si. Men så var resten av bryllupet gnient også. Avocado med reker i lake til forrett, gryterett fra Toro til hovedrett, og iskake fra fryseren til dessert. Og antrekket var galla... Vi fikk kartongrødvin rett på bordet til maten, og det var fri bar (med hjemmelaget brennevin) som tok slutt etter den første timen... Ja ja. Men brudeparet fikk mange flotte gaver, så de var sikkkert mer enn fornøyde. :)

Når det er sagt, så er budsjettbryllup greit for meg, men da skriver du ikke 3-retters middag med drikke og fri bar, og galla i invitasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan så si. Men så var resten av bryllupet gnient også. Avocado med reker i lake til forrett, gryterett fra Toro til hovedrett, og iskake fra fryseren til dessert. Og antrekket var galla... Vi fikk kartongrødvin rett på bordet til maten, og det var fri bar (med hjemmelaget brennevin) som tok slutt etter den første timen... Ja ja. Men brudeparet fikk mange flotte gaver, så de var sikkkert mer enn fornøyde. :)

Når det er sagt, så er budsjettbryllup greit for meg, men da skriver du ikke 3-retters middag med drikke og fri bar, og galla i invitasjonen.

Haha! :ler:

(altså, det er sånne som gjør at budsjettbryllup får dårlig rykte. Ufortjent dårlig rykte; jeg er sikker på at jeg har vært i bryllup som kostet halvparten av det du beskriver og som likevel opplevdes som mer jordnære, gjennomførte og morsomme. Og høytidelige og verdige. Og vi slapp å gå i galla.)

Anonymous poster hash: 54729...443

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm..jeg har lurt litt på hvorfor jeg ikke har fått takkekort ennå fra de to siste bryllupene jeg har vært i. Kanskje det er på vei til å bli en ny trend å ikke sende ut takkekort. Det synes jeg er veldig synd i så fall.

Anonymous poster hash: d4f70...e16
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et lite bryllup med kun nær familie, men vi fikk allikevel mye gaver (i flere måneder i etterkant). Og for oss var det en selvfølge å sende ut takkekort.

Har vel også fått takkekort for de bryllupene jeg har gitt gave med unntak av et. Og det har blitt kommentert fra slekt av dette brudeparet at de ikke sendte ut noe. Når folk gir gave så må man da takke.

Anonymous poster hash: def6e...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...