Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min partner har hatt et forhold til en annen bak min rygg i ett og halvt år. Det er selvsagt for jævlig, men det er ikke nødvendigvis dette jeg behøver hjelp med.

Hva sier dere? Den andre personen som var delaktig i utroskapet er også gift og har barn, og vedkommende vet at jeg vet men har valgt å ikke fortelle noe til sin egen partner om hva som har foregått. Min partner og den andre utro har avsluttet forholdet, og den andre lever i dag som om ingenting har skjedd. Naturligvis bekymret for at jeg, som en uskyldig part her skal fortelle den andre uskyldige partneren om hva som har foregått bak også dennes rygg.

Det er barn i begge familier. Jeg føler det er komplisert. Bør jeg fortelle den andre utros partner som har/kan foregå bak vedkommendes rygg? Det kan jo være ny utroskap på gang for alt jeg vet?

Jeg vet hvem de andre er, men kjenner de ikke spesielt godt. Vi har felles venner. Hjelp...!?

Anonymous poster hash: 7c552...3a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortell. Mannen hennes fortjener å vite det.

Anonymous poster hash: 7280a...291
  • Liker 12
Skrevet

Snu situasjonen, om han visste det og ikke du, hadde du ønsket å få vite det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo jeg hadde ville vite det. Men jeg vet jo ikke om den andre hadde ville det. Dessuten er det uskyldige barn som kan bli rammet av skilsmisse her, på grunn av foreldrenes idioti. Synes dette er vanskelig. Tenk dere om..

Skrevet

Jeg mener du skal la det ligge av hensyn til barna,rett og slett. La den andre familien og din egen være ifred. La den andre familien selv ta ansvar for sitt liv og du og din for ditt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener du skal la det ligge av hensyn til barna,rett og slett. La den andre familien og din egen være ifred. La den andre familien selv ta ansvar for sitt liv og du og din for ditt.

Hvorfor, ville du vært komfortabel med en tilsvarende situasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Det er argumentet til folk som selv er eller har vært utro, og misliker at noen avslører dem.

Veldig ofte har den bedratte parten en mistanke om at noe er galt, men blir avskrevet som

paranoid. Det er ingen god følelse, og hele familien blir rammet da også.

Da er det mye bedre å få det bekreftet, slik at det kan ryddes opp i.

Jeg har selv vært i den situasjonen der jeg mistenkte at det var noe som ikke stemte, men

dette ble bare avvist. Jeg er svært takknemlig for kona til denne mannen ringte meg og fortalte

meg alt hun viste. Det viste seg heldigvis at det ikke noe fysisk eller følelser fra min kone inne bildet.

Bare at hun var totalt idiot og syntes det gøy med oppmerksomheten og syntes at han var hyggelig

å snakke og sendemeldinger med.

Å holde tilbake slik informasjon til andre parten er ekstremt dårlig gjort.

Anonymous poster hash: 6eb27...2c1

• Liker 2
Gjest stian86
Skrevet

Bruk heller krefter på ditt eget forhold, tydeligvis har dere mye og finne ut av. Ja du kan hevne deg på han, men man er 2 om og danse. Var ikke som han tvingte damen din og ligge med han. Så syns du ska feie for din egen dør rett og slett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke tenke på barna når du bestemmer deg.
Personen har en rett til å vite det.

Anonymous poster hash: 569e8...785
AnonymBruker
Skrevet

Bruk heller krefter på ditt eget forhold, tydeligvis har dere mye og finne ut av. Ja du kan hevne deg på han, men man er 2 om og danse. Var ikke som han tvingte damen din og ligge med han. Så syns du ska feie for din egen dør rett og slett.

Det er ikke snakk om hevn, det er den riktige tingen å gjøre.

Den siste involverte parten å også rett til å få vite.

Anonymous poster hash: 6eb27...2c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt det. Eller kontaktet denne damen og gitt henne et ultimatum, enten sier du det selv eller så sier jeg det. Han fortjener å få vite det.

Anonymous poster hash: aaf7d...864
Skrevet

Jeg tenker at andres forhold skal man holde seg langt unna. Vi vet ikke hva hun som var utro med din mann sitter igjen å tenker nå. Det kan være hun kun angrer, og at om hun selv skulle sagt noe til partneren sin så mister hun hele livet sitt, for en tabbe hun har gjort. Alle mennesker gjør feil, og det viktigste er å vaske sine egne skitne truser og la naboen ta seg av sine egne. Livet blir fort enklere når man ikke henger seg opp i andre og heller bruker tid på sitt. Det er ikke snakk om samvittighet for noen, eller at noen fortjener å vite og ikke. Ærlighet er en grunnregel i de fleste forhold, men det er de som er i det enkelte forholdets jobb. Hvis du har tilgitt din mann, så må du heller legge dette bak deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsetter du og din partner sammen? Hvis dere gjør det, bør du snarest begynne arbeidet med å reparere sårene fra utroskapen og ikke gjøre noen hevnhandlinger. Da vil du ha godt av å gå i terapi og fokusere på hvordan kunne legge alt dette bak deg. Det er ikke lett å gå videre etter et så omfattende utroskap som dette, skjønner nesten ikke at det er mulig. Ett og et halvt år?? Sviket er så stort at jeg ikke fatte hvordan de har klart å holde dette hemmelig så lenge...

Men skal dere skilles på bakgrunn av utroskapen? Da ville jeg gitt mannen/kona til den andre beskjed. Gjerne anonymt. Terapeuten på familievernkontoret sa faktisk det til meg, at jeg like godt kunne fortelle mannen til hun andre hva kona hadde holdt på med.

Og for min egen del: Jeg ville helt klart visst om min mann hadde vært utro i 1,5 år! Det er kjempelenge og ikke bare en engangsaffære. Et STORT svik mot den du bor sammen med, og da må jeg kunne ta valget om denne mannen er en jeg vil leve med eller ikke.

Anonymous poster hash: 2e8ad...223
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han fortjener å vite det. Synes selv det var helt forferdelig å få vite i etterkant at typen min hadde vært utro gjennom hele vårt forhold!

Følte hele forholdet var basert på en løgn!

Anonymous poster hash: 0b170...555
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at andres forhold skal man holde seg langt unna. Vi vet ikke hva hun som var utro med din mann sitter igjen å tenker nå. Det kan være hun kun angrer, og at om hun selv skulle sagt noe til partneren sin så mister hun hele livet sitt, for en tabbe hun har gjort. Alle mennesker gjør feil, og det viktigste er å vaske sine egne skitne truser og la naboen ta seg av sine egne. Livet blir fort enklere når man ikke henger seg opp i andre og heller bruker tid på sitt. Det er ikke snakk om samvittighet for noen, eller at noen fortjener å vite og ikke. Ærlighet er en grunnregel i de fleste forhold, men det er de som er i det enkelte forholdets jobb. Hvis du har tilgitt din mann, så må du heller legge dette bak deg.

Utroskap gjentatte ganger over en slik periode, uansett grunn er vel ikke akkurat en liten tabbe.

Det er vel et stort svik og en bevisst handling fra begge de involverte.

• Liker 1
Skrevet

Unner ingen å sitte å bli lurt på den måten. Er man drittsekk skal det ut i lyset. Noen ber TS tenke på barna, men hvem vet hvordan forholdet dems er innenfor fire vegger? For alt vi vet har ikke ungene det bra nå i dag heller. Om han går å mistenker noe han verken får bekrefta eller avbekrefta så er det neppe spesielt hyggelig å være barn i det huset uansett. Sannheten kommer alltid frem!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfatter ikke TS innlegg som hevngjerrighet. Tror det er typisktmenn å tenke slikt, dessverre. Her er det vel mer solidaritet med den andre bedratte partneren vs hensynet til barna som diskuteres.

Har den intetanende godt av å få vite, eller lever kanskje barnefamiliene lykkeligere uten denne info?

Skrevet (endret)

Jeg oppfatter ikke TS innlegg som hevngjerrighet. Tror det er typisktmenn å tenke slikt, dessverre. Her er det vel mer solidaritet med den andre bedratte partneren vs hensynet til barna som diskuteres.

Har den intetanende godt av å få vite, eller lever kanskje barnefamiliene lykkeligere uten denne info?Anonymous poster hash: 7c552...3a6

Jeg vil ikke si at det er typisk menn. Det er typisk personer som selv kunne

komme den situasjonen der noen kunne komme til å fortelle om deres utroskap.

De vil aldri innrømme motivet deres for at TS andre i samme situasjon skal tie.

Så da bruker de andre argumenter som å hevde at det er hevn, eller dårlige

sammenligner som skittentøyvask og til slutt hensynet til barna.

Jeg har selv oppvokst med en utro far, og det hadde vært mye bedre om noen

fortalt min mor hva som skjedde.

Til TS

Du bør absulutt si ifra, selv om det kommer til å være veldig tungt.

Lykke til.

Endret av Tba
Skrevet

Hadde det vært snakk om et engangstilfelle i fylla kunne jeg vært tilbøyelig til å være enig med deg. Men det dette har jo pågått i 1 1/2 år!

Jeg ville fortalt om jeg var deg TS og jeg ville ønsket å vite det om det var min partner som var utro.

Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig sur hvis jeg fikk vite at noen jeg kjente ikke hadde fortalt meg hvis de visste gubben var/har vært utro. Da er du ikke bare bedratt men føler at du går rundt og har vært dum mens "alle" har visst om dette utenom deg. Jeg hadde ønsket å få vite om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...