Gå til innhold

Hvor mye må en kjendis finne seg i ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=229027

Jeg synes at sladrepressene går alt for langt i sin søken etter bilder av kjentfolk.

Men problemet ligger vel ikke hos mediene? Vel, det er jo en del av problemet, men det er jo vi som kjøper bladene. Eller hadde vi klart oss fint uten å vite at Schau stod og snakket med kjæresten sin på trappa?

Jeg kjenner i allefall at jeg ikke bryr meg hverken den ene eller den andre veien om hvor folk handler, bor, slapper av etc.

Det er helt idiotisk at schau blir anmeldt av denne pinglefotografen. Slike paparazzier eller stalkarazzier burde vært de som ble kastet i fengsel, eller servert noen klekkelige bøter for invasjon av privatlivet.

Så er det de som sier at "når du er en offentlig person" etc, så må man forvente oppmerksomhet rundt sin person.

På en måte er jo det forståelig, men jeg synes sladrepressen i hele verden går for langt i sin søken etter bilder av kjendiser som bærer ut søpla. (For å sette det litt på spissen.)

Det kan ikke rettferdiggjøres på noen måte at kjendiser skal bli regelrett mobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomKrus

Så er det de som sier at "når du er en offentlig person" etc, så må man forvente oppmerksomhet rundt sin person.

På en måte er jo det forståelig, men jeg synes sladrepressen i hele verden går for langt i sin søken etter bilder av kjendiser som bærer ut søpla. (For å sette det litt på spissen.)

Det kan ikke rettferdiggjøres på noen måte at kjendiser skal bli regelrett mobbet.

Eller er det leseren som går alt for langt med sin nysgjerrighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er å gå over streken å overvåke en person som Kristoffer Schau utenfor hjemmet hans - men det er også å gå over streken å true folk, så der dummet han seg ut også.

Er tilbøyelig til å synes det er greit at han tok telefonen og viser frem "spaninga" til øvrig media... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendisser ville ikke vært kjendisser dersom de ikke ble omtalt i media!! Da ville vi ikke visst hvem de var og de hadde måttet finne seg en annen jobb!!

ergo, når man velger å leve ett liv der man er avhengig av at allmennheten vet hvem man er, bryr seg om hva en gjør og ser på deg som annerledes en hvermansen på gata, ja da må man også tåle at noen faktisk må ta bildene som putter deg i media!!

Man er kjendiss på heltid dessverre, det er noe de som velger karrieren burde vite om, her i norge har de det tross alt ganske enklere en endel andre steder i verden!!

Blir man kjærste med en populær kjendis, så må man også være klar over at man blir mer "allmenneie" en man er dersom kjærsten er en nøytral person, skjønner man ikke det så skjønner man jo ikke begrepet kjendis da!!

Jeg synes det var galt av fotografen å utgi seg for å være en hvermansen og at han ville ta bilder til privat "glede", jeg synes også schau gik langt over streken når han stjeler vedkommendes mobiltelefon og ringer sjefen hans og skjeller dem ut og truer ham og samboeren med hjuling!!

Velger man kjendiskarriere, så må man også ta med seg baksiden av medaljen! Slik er det for alle, ingen jobber er bare lykke og ingen negative sider! og spesiellt ikke kjendislivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Eller er det leseren som går alt for langt med sin nysgjerrighet?

Det er jo noe av det jeg er inne på... Men, nå ligger jo hverken du eller jeg i buskene for å fotografere kjendiser heller.

På en måte sammenligner jeg det med røyking, eller røykeloven; bare fordi vi ikke får røyke inne på restauranter (etc) betyr ikke at vi slutter å gå ut på byen. Og etter noen måneder eller år, kommer de fleste av oss til å være så vant med det at det ikke er noen som bryr seg.

Sånn er det vel med kjendisstoff også kanskje? Hvis vi ikke hadde det tilgjengelig, så er det vel ingen som i grunnen hadde brydd seg?

Uansett, så synes det som om mange paparazzier bryet personvernet ved rett og slett overvåke kjendiser. (Type bilder: på stranden.) Eller som jeg leste de gjorde med Justin Timberlake, en fotograf sperret veien med bilen sin for å ta bilder. Det er å gå for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Det er jo noe av det jeg er inne på... Men, nå ligger jo hverken du eller jeg i buskene for å fotografere kjendiser heller.

På en måte sammenligner jeg det med røyking, eller røykeloven; bare fordi vi ikke får røyke inne på restauranter (etc) betyr ikke at vi slutter å gå ut på byen. Og etter noen måneder eller år, kommer de fleste av oss til å være så vant med det at det ikke er noen som bryr seg.

Sånn er det vel med kjendisstoff også kanskje? Hvis vi ikke hadde det tilgjengelig, så er det vel ingen som i grunnen hadde brydd seg?

Uansett, så synes det som om mange paparazzier bryet personvernet ved rett og slett overvåke kjendiser. (Type bilder: på stranden.) Eller som jeg leste de gjorde med Justin Timberlake, en fotograf sperret veien med bilen sin for å ta bilder. Det er å gå for langt.

Mulig det er å gå for langt, men hvis flertallet av bladkjøperene hadde ment dette, kunne de bare brukt sin rett til å la være å kjøpe det for å vise standpunkt. Men hva skjer når slike spesielle bilder dukker opp? Jo, salget øker. Hva slags signal er det? "Altså, synes nå barnearbeid er innmari kjipt, assa, men klærne er jo sååå mye billigere."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg synes også det var kult at han tok tlf.

At de skriver hva kjendisene gjør er en ting , men spanning utenfor private hjem om natten er vel å gå litt langt.

Synes han burde politianmelde det jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger man kjendiskarriere' date=' så må man også ta med seg baksiden av medaljen! Slik er det for alle, ingen jobber er bare lykke og ingen negative sider! og spesiellt ikke kjendislivet![/quote']

Jeg skjønner jo at folk synes dette, men jeg mener at selv om man er en offentlig person, så er det ikke din personlighet som er offentlig.

Om noen velger en karriære som programleder eller musiker eller skuespiller for den del, så er det ikke dermed sagt at alt ved din person er til offentlig eie!

Det blir jo nesten som å sammenstille meg med firmaet jeg jobber for. Noe som vil bety at jeg er ikke en person med egne meninger, eller rettigheter. Jeg må være den personen jeg er på jobb hele tiden, og alle på jobb har krav på å vite mest mulig om meg.

Det er ingen som er jobben sin. Jeg gir blaffen i om nyhetsoppleseren i nrk har hårete legger, eller sover på venstresiden av sengen. Slik informasjon er det vel ingen som har særlig nytte av.

Og bare fordi en person er i et offentlig søkelys, er det ikke dermed sagt at noen av oss har rett til å vite alt om de. De har faktisk rettigheter de også. Og de har som meg og deg rett på et privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ikke om natten Gamle Alex?

etter hva jeg leste de selv hadde sagt, så kom de fra en dag i parken, så det var på dagtid han ble "spanet" på.

Gjest skrev:

"Sånn er det vel med kjendisstoff også kanskje? Hvis vi ikke hadde det tilgjengelig, så er det vel ingen som i grunnen hadde brydd seg?"

Men dersom vi ikke leste om dem, ikke så bilder av dem i media, ikke brydde oss mer om dem en vi gjør om dama i butikken, ville de da VÆRT kjendisser? :klø:

Dersom de ikke var avbildet i media og ingen brydde seg om dem mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Mulig det er å gå for langt' date=' men hvis flertallet av bladkjøperene hadde ment dette, kunne de bare brukt sin rett til å la være å kjøpe det for å vise standpunkt. Men hva skjer når slike spesielle bilder dukker opp? Jo, salget øker. Hva slags signal er det? "Altså, synes nå barnearbeid er innmari kjipt, assa, men klærne er jo sååå mye billigere."[/quote']

Men tilbudet er jo der. Det er jo det som er problemet.

Som med røyking, før hadde vi muligheten til å røyke på restauranter. Det har vi ikke lenger. Derfor er det ingen som gjør det. (Det at det er ulovlig har jo en ganske grei virkning, men likevel.)

Det burde vært en lov som forbød slik snik fotografering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Men tilbudet er jo der. Det er jo det som er problemet.

Som med røyking, før hadde vi muligheten til å røyke på restauranter. Det har vi ikke lenger. Derfor er det ingen som gjør det. (Det at det er ulovlig har jo en ganske grei virkning, men likevel.)

Det burde vært en lov som forbød slik snik fotografering.

Dette sier noe om menneskets hang til sladder. Må ha det. Bare må ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

etter hva jeg leste de selv hadde sagt, så kom de fra en dag i parken, så det var på dagtid han ble "spanet" på.

Gjest skrev:

"Sånn er det vel med kjendisstoff også kanskje? Hvis vi ikke hadde det tilgjengelig, så er det vel ingen som i grunnen hadde brydd seg?"

Men dersom vi ikke leste om dem, ikke så bilder av dem i media, ikke brydde oss mer om dem en vi gjør om dama i butikken, ville de da VÆRT kjendisser? :klø:

Dersom de ikke var avbildet i media og ingen brydde seg om dem mener jeg?

Det er ikke hva de gjør i privatlivet som har gjort dem til kjendiser. De har utmerket seg i det offentlige rom i en eller annen grad. Personen blir på denne måten kjent, og vår higen etter sladder om denne personen øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Det er ingen som er jobben sin. ....

Nei, det er ingen som er jobben sin, men for kjendissene så er jobben deres DEM!!

De spiller på sin personlighet og seg selv, hadde de spilt skuespill og ikke fått oss til å like DEM spesiellt, så hadde de heller ikke lyktes innen bransjen. Har de lyst til å være anonyme så kanskje en annen jobb er på sin plass?

Og vi kan jo synes at de bør få gå ifred, men siden det er så mange som liker dem i jobben sin, så vil folk lese om dem! (har ingen interesse av det selv, og skjønner ikke hva de er ute etter, men det er jo ett fakta, sladreblader selger!)

Så lenge de jobber som personligheter folk liker, så vil de være jobben, og de kan på en måte ikke slå av seg selv verken på jobb eller privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Så vidt jeg forsto etter at han hadde kikket på mobiens teksmeldinger, fant han hen for det stod at de satt utenfor huset hans og da var kl 02.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Aline: Det var spaning midt på natta. Meldinger på mobiltelefonen ble sendt midt på natta om at de snart skull avslutte "spaningen". Syns det er tåpelig. Mulig at "Se & Hør" og "Her & Nå" er ukas høydepunkt for deg, men det er ingen grunn til å forsvare dem. Og JO kjendisser har krav på privatliv dem også.

Syns det var kult gjort av Scou. Dersom han må sitte de 30 dagene i fengsel skak jeg tenke på han hver dag. Jeg er ikke verdens største fan av han, men dette var bare utrolig kult gjort av han, selv om det ikke var lovlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Det er ikke hva de gjør i privatlivet som har gjort dem til kjendiser. De har utmerket seg i det offentlige rom i en eller annen grad. Personen blir på denne måten kjent, og vår higen etter sladder om denne personen øker.

Det vet jeg, men dersom det ikke hadde vært snakk om dem i aviser eller blader, ville de da vært noe mer en nyhetsopplesern på nattsendina på en eller annen kanal?

Ville de som person solgt seg bedre? ville folk higet like mye etter å se dem dersom de ikke utmerket seg og ble lagt merke til?

Det at de blir omtalt i pressen er en konsekvens, uten den konsekvensen så hadde di i mine øyne ikke vært like kjent heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
...Mulig at "Se & Hør" og "Her & Nå" er ukas høydepunkt for deg' date=' men det er ingen grunn til å forsvare dem. ....[/quote']

Unnskyld meg, men hva mener du med det? :o

Siden jeg synes man må regne med å bli utsatt for "spaning" og fotografering på offentlige steder, så må jeg ha sladreblader som ukas høydepunkt? :-x

lavmål-argument Rattlesnake!! lavmål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg forsto etter at han hadde kikket på mobiens teksmeldinger, fant han hen for det stod at de satt utenfor huset hans og da var kl 02.00

Spaningen skulle visst vare "hele dagen" ja, men hendelsen med fotograferingen var på vei hjem fra parken.

Kjendisser verden over opplever dette, og i mye sterkere grad en noen av de norske gjør!!

Jeg leser verken sladderblader eller bryr meg om Schau, men jeg SER da faktisk at det er slik ting ER!!

Om jeg synes det er rett? tja, jeg synes man bør skjønne at det er slik det er når man VELGER å være kjendis!! That simple!! for hva jeg hadde ment om media og deres snoking ellers, har ikke en døyt å si så lenge en hærskare andre VIL lese snoking!

Jeg synes ikke det burde være krig i verden heller jeg, men jeg er nødt til å se at det faktisk vil være det ett eller annet sted, uansett hva jeg synes, også må jeg lære meg beste mulige måten å håndtere det på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Helt lavmål å forsvare drittunger som roter i busker og, spør du meg. Døgnet rundt. Vært morsomt og sett deg i Christopher Schaus sko i en uke.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt lavmål å forsvare drittunger som roter i busker og' date=' spør du meg. Døgnet rundt. Vært morsomt og sett deg i Christopher Schaus sko i en uke.. :ler:[/quote']

Jeg hadde ikke VALGT Christoffer sine sko, NETTOPP fordi jeg ikke ønsker det det medfører å være i hans sko!!

Det er ett valg han og andre kjendisser tar!

og dersom du leser at jeg forsvarer journalisten, så leser du jammen ting mellom linjene som JEG aldri har satt der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...