Linkas Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Hvor mye kan jeg legge på sånn første gang? Føler meg trygg på den nå, så lurer på hvor mye jeg skal tørre.. Skal sies at jeg har ett kne med slitasjeskader, så lurer på om 5-10 kg blir mye eller lite? Hva er vanlig å starte med? Hilsen en nybegynner på benpress
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Jeg begynte med 55 kg. Har heldigvis friske ben. Ikke spesielt stor og sterk, tvert imot, men seig i beina. Så jeg tror du fint kan kjøre på litt mer. Du skal slite med de siste repetisjonene. Bare pass på vinkelen på beina. Sett føttene høyt opp. Anonymous poster hash: 82eae...85f
Linkas Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2014 Eneste som bremser meg litt er kneet. Hadde det ikke vært for de så hadde jeg nok ikke tenkt så mye over dette. Har egentlig sterke bein, og bygger ihvertfall leggmuskelen opp fort. Den er svær fra før og litt sjenerende synes jeg. Vil det påvirke lår mest ved å trene benpress?
Linkas Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2014 Og med tanke på vinkel.. 90 grader i kneet når jeg tar ned? Eller? Skal innrømme at jeg har snikkikket på youtube for å se hvordan folk gjør det....men alle er jo forskjellige
Gjest Solsmil Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Har hørt at man burde greie sin egen kroppsvekt
FantasDick Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Vi har riktignok en sittende maskin på treningssenteret vårt, men jeg tar 100kg på den. Startet med kroppsvekten min og har PFSS i begge knærne. Tror du trygt kan legge på litt mer enn 5-10 kg - det er jo ingenting?
Linkas Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2014 Derfor jeg spør her Aldri vært noe treningsperson, men er lei av og drasse rundt på for mange kg. Kan jo teste ut med litt i starten da, 10-20 kg?.. Blir det for lett er det jo bare å legge på litt til..
Engel Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Prøv med 40-50 kg, så kan du legge på mer om du syns det er for lett. Kroppsvekt kan være litt for tungt i starten, veldig avhengig av hva du veier da... Det er også litt forskjell på maskinene, det er to stk der jeg trener, og på den ene klarer jeg fint 10 kg mer enn jeg klarer på den andre... Så du må nesten prøve deg fram litt.
Linkas Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2014 starta forsiktig med 30 kg.. det gikk greit, og kan nok øke til 40 innen kort tid.. kjente det godt på de siste 5 dyttene. Når leger og fysio har sagt kneet mitt har 50/50 sjanse, og vil bli mye værre bare med en liten skade så går jeg sakte frem Takker for svar fra alle Hilsen en småstolt nybegynner i benpress 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå