Gå til innhold

Hva fôrer du hunden med?

eugenie

Hva fôrer du hunden med?  

1. 1. Hva fôrer du hunden med?

• Friskies
      0
    • ProPlan
      3
    • Middagsrester
      2
    • Pedigree Pal
      2
    • Annet
      5
    • Eukanuba
      7
    • Labb
      3
    • Hills
      3

Anbefalte innlegg

Har i mange år fått "gode" råd om hvilket fòr som er best. Etter mange år med hund, har jeg funnet ut at alle fòrtyper er sikkert helt OK, det er bare å finne et fòr som passer mine hunder.

Alle fòrtyper som er på markede i dag, er jo godkjente og bør jo være brukbar.

Har forsøkt en del merker + vom. For mine hunder er vom bare en liten "biff" i ny og ne. Dette p.g.a. høyt fettinnhold. Må være forsiktig, rasen min er matvrak og legger raskt på seg.

FYYYYY, så stygge de blir da. :x

Nå går det kun på tørrfòr. Der får de bl.a alle vitaminer og mineraler de trenger.

Fòret heter "HUNDKØKET", er svensk og hundene trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker Eukanuba. "Gikk på" Labb-reklamen og brukte det en kort periode, men det fikk hunden et fryktelig håravfall av, fikk hårløse flekker!! fysj og fysj!!! Har etter hvert skjønt at "best i test" var veldig mye p.g.a prisen, men eukanuba trenger hun bare halvparten så mye av, og da blir det faktisk ikke så mye dyrere likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at min lille Embla (4 måneder og 20 kg...) hadde spist opp en sekk med Flatazoor, får hun nå for tiden Hills puppy/junior Large breed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cleopatra!

Så innlegget ditt fra 14. august først nå! Akkurat som hos mennesker har levealderen hos hunder i den vestlige verden økt de siste 20 - 30 årene. Både hos hunder og mennesker antar man at dette skyldes bedre ernæring. Med økende velstand er det blitt langt mer vanlig enn tidligere å kjøpe spesialtilpasset hundefor. (Dette leste jeg i en artikkel rett før jeg skrev det første innlegget, men jeg husker desverre ikke hvor det var siden det er et par uker siden).

Jeg tror at dette stemmer, siden jeg har sett i praksis at de hundene jeg og familien har hatt i de senere årene, og som kun har fått spesialfor, har holdt seg friskere og levd lenger enn de hundene vi hadde på 70- og 80-tallet og som stort sett levde på middagsrester og brødskiver med leverpostei. Egentlig ikke så rart, med tanke på at hunden er en kjøtteter som har et helt annet ernæringsbehov (Bl.a. m.h.p. proteiner og animalsk fett) enn mennesker. Hunder trenger svært lite av og nyttigjør seg dårlig de næringsstoffene som finnes i poteter og grønnsaker.

Hunder har også behov for mer konsentrert næring enn mennesker, siden de forbruker langt flere kcal. pr. kilo pr. døgn enn det mennesker gjør. Det siste gjelder spesielt små raser, som f.eks. min dachs.

Sist men ikke minst, gjør spesialfor det enkelt for meg å være sikker på at han får i seg riktig mengde mat og nok næringsstoffer og på den måten unngå at han blir overvektig og/eller feilernært.

Tror ikke at fabrikatet er av så stor betydning, men ser på det som kommer ut at man ofte får det man betaler for....

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badekarelskeren!!

Lonestar er d eneste som duger som för til store hunder!

Prøv d og røytingen vil bli minimal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...