Gå til innhold

Hva fôrer du hunden med?

eugenie

Hva fôrer du hunden med?  

1. 1. Hva fôrer du hunden med?

• Friskies
      0
    • ProPlan
      3
    • Middagsrester
      2
    • Pedigree Pal
      2
    • Annet
      5
    • Eukanuba
      7
    • Labb
      3
    • Hills
      3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eukanuba her og.. Ga hunden min pedigree i en kort periode med veldig dårlig økonomi, han fikk våteksem over hele kroppen.. Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min kaster opp av Eukanuba.

Vi bruker Pedigree Advance (som ikke må forveksles med Pedigree Pal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min får Eukanuba og Specific. Han blir lett matlei, så det er greit å ha to typer å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urokråken min får ProPlan med Kylling og Ris da jeg fikk beskjed av vetrinær at det var bra for pelsen og huden, og han sluttet å klø etter at han begynte med den.

Ellers får han Frolic innimellom, men den spiser han som en gal når han først får, så jeg må være litt sparsom ellers blir han dårlig :P

-Me0w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Frolic som godbiter under trening jeg, men han tåler ikke for mye av det.. :D

Nå har vi byttet til Hills da han gikk litt lei av Eukanuba smaken. Mistenker at det ikke smaker så mye.. Han får middagsrester og noen ganger rått egg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vala!

Har aldri hørt om rått egg til hund..

Hva er det godt for? Blander du det i maten eller?

Hvilke raser passer dette evt. for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått egg er bra for pelsen. Vi pleide å gi det til hunden vår da hun var hvalp, blandet ut i litt surmelk. Surmelk skulle visst være bra for hvalpemager, for at hun ikke skulle få problemer når hun flytta fra oppdretteren til oss.

Ellers fikk hun middagsrester og brød med leverpostei. Hundekuler i ymse varianter spiste hun bare i ytterste nød, dersom hun var desperat sulten og ikke fikk servert noe annet.

Nå er det to og et halvt år siden vi måtte avlive henne på grunn av flere store tilbakevennende klumper under magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke gi hunden hele egget, men bare plommen (det er i hvert fall hva jeg har lært). Jeg pleier å blande rå eggeplomme i tørrfôret ca. en gang i uka. Eggeplomme skal gjøre hundens pels blank og fin - dessuten smaker det vanvittig godt, synes valpen min. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vofsen min får Hills med lam og ris. Ellers så får hun ei teskje tran ca. en gang i uka. Dersom vi forer henne utenom så er det i forbindelse med trening og oppdragelse og tannrensing :) Da blir det eplebiter, gulrøtter, banan, tørrfisk, brødbiter, pølsebiter, fiskepudding, tyggebein, etc.....

Når hun er hos foreldrene mine og jeg ikke er tilstede, så har jeg null kontroll på foringa :roll:

Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Min kjære Golden min får Eukanuba..

Han er følsom i magen, og får han for mye godbiter eller andre ting så er det diare med en gang...

Eggeplomme får han en gang i uka, for pelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MicroMy (ikke innlogget)

Hei!

Mine to små babyer (Shetland Sheedog'er på hhv. 2,5 og 1,5 år) blir nå foret med Royal Canin Medium Sensible. Sheltier har ømtålig mage og hud og jeg merker med en gang om foret er godt for dem eller ikke (flass osv.). Etter å ha gått over fra Hills til Royal Canin har jeg lagt merke til at hundene blir "mettere" (ingen bedende øyne ved matskålen), får flottere pels og (beklager å bringe opp dette) fastere avføring.

Har testet det meste av hundefor (Eucanuba, ProPlan, Hills - de fleste varianter) uten å oppnå denne virkningen.

For-type og -merke er imidlertid relatert til rase og spesifike behov ift. dette. Benyttes hunden til agility, ekseriør-utstillinger, eller er den en ren familiehund? Ulempen med å gi hunden middagsrester er at den lett kan begynne å tigge ved middagsbordet. I tillegg innebærer "ferdigfor" en garanti for at hunden får de mineraler og vitaminer den trenger.

Vær dessuten oppmerksom på at hunden uansett skal mates etter at du er ferdig med å spise (i følge hundenes "rangordning" spiser alfahunnen (sjefen) først, deretter de "underordnede").

Lykke til!

Micro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg rørende enig med Micro - både m.h.t. fór & metode. Har selv en langh.j dachs og vet at fòr er ekstremt viktig! Tror (les: vet) at hunder foret på middagsrester og/eller dårlig fòr lever kortere/mindre bra enn hunder foret på ordentlig fòr!!!!

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Får ikke stemt siden jeg ikke er innlogget, men hunden vår får Friskis. (oppbløtt i vann). I tillegg får hun en skive eller to (avhengig av sesong og aktivitet) med leverpostei til frokost. Nå er det ikke noe som heter å ikke like for en alltid sulten fuglehund, men hun er svær flott i pelsen. Til og med veterinæren kommenterer det. Og når hunden er syv år gammel, og jeg flere ganger i uken blir spurt om det er en valp, ja da er det vel ikke noe å klage over.

I tillegg får hun tyggepinner for å rense tennene innimellom, og er det en stor anledning får hun margben/suppeben (Kjøpt i matbutikken, gidder ikke å bli ruinert i dyrebutikken, griseørene er jo slukt i løpet av to minutter uansett). Det eneste jeg lurer på er når man skal begynne å gi hunden senior-fôr? Noen som vet?

Nasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Får ikke stemt siden jeg ikke er innlogget, men hunden vår får Friskis. (oppbløtt i vann). I tillegg får hun en skive eller to (avhengig av sesong og aktivitet) med leverpostei til frokost. Nå er det ikke noe som heter å ikke like for en alltid sulten fuglehund, men hun er svær flott i pelsen. Til og med veterinæren kommenterer det. Og når hunden er syv år gammel, og jeg flere ganger i uken blir spurt om det er en valp, ja da er det vel ikke noe å klage over.

I tillegg får hun tyggepinner for å rense tennene innimellom, og er det en stor anledning får hun margben/suppeben (Kjøpt i matbutikken, gidder ikke å bli ruinert i dyrebutikken, griseørene er jo slukt i løpet av to minutter uansett). Det eneste jeg lurer på er når man skal begynne å gi hunden senior-fôr? Noen som vet?

Nasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forer hunden min med oppbløytet Eukanuba. Av og til får hun vom også. Foret er jeg kjempefornøyd med, etter å ha prøvd Lone Star og Royal Canin.

Henne får aldri middagsrester (unntatt når vi har hatt pannekaker :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...