Gå til innhold

Hund og katt går ikke overrens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt en hannkatt i to år. For en drøy mnd siden fikk jeg en valp. (liten str, også hannkjønn). Men katten får aldri fred. Hvis han kommer opp i fanget mitt, renner hunden i han og hopper på han og biter, helt til han rømmer og gjemmer seg. De sloss mye ellers også. Jeg trodde katten kom til å sette hunden ganske fort på plass, men han er mer redd hunden..

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten er jo "voksen" og valpen er et barn. Så det er vel ganske normalt at katten ikke liker å bli "plaget" av en liten rakker?

Har katten din noen erfaring med hunder fra før?

Jeg har en pusejente som er oppvokst sammen med en hund. Og hun husker nok fremdeles hunder som koselige skapninger. Hehe, men den digre nabohunden skjønner definitivt ikke poenget. Hver eneste dag prøver pusejenta å gå over i nabohagen for å kose med hunden. Og hver eneste dag ser jeg en super-rask liten pusejente løpe det hun er god for - med en illsint, diger nabobikkje i hælene....

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo stoppe hunden når den springer etter katten! Hvorfor lar du de sloss? Har også hund og katt, katten kan ikke fordra hunden. Hunden vil helst springe etter katten og leke med den. Katten har akseptert hunden nå som hunden har lært at katten er det ikke lov til og leke med/springe etter, og den er ikke redd hunden lengre.

Vær tolmodig og ikke forvent at de skal være bestevenner over natten.

Anonymous poster hash: 84fc7...27c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke hørt uttrykket "Som hund og katt"?

Anonymous poster hash: 7177b...a3f
Skrevet

Nei, han er ikke vant med hund nei. Men katten er også veldi leken enda. Det er bare det at valpen er så vanvittig sjalu virker det som.. Håper det går over etterhvert, får jo dårlig samvittighet over den stakkars kosekatten som aldri får kos! :-)

Di er så rar disse dyrene av og til :fnise:

Skrevet

Du må jo stoppe hunden når den springer etter katten! Hvorfor lar du de sloss? Har også hund og katt, katten kan ikke fordra hunden. Hunden vil helst springe etter katten og leke med den. Katten har akseptert hunden nå som hunden har lært at katten er det ikke lov til og leke med/springe etter, og den er ikke redd hunden lengre.

Vær tolmodig og ikke forvent at de skal være bestevenner over natten.

Anonymous poster hash: 84fc7...27c

Selvfølgelig stopper jeg hunden når han jager og springer etter katten på pur f... :P Men det er ikke alltid like lett å skal holde dem fra hverandre. Det virker som dem lekesloster. Men det er når det kommer til at jeg ikke får kose med katten eller ha den i fanget, jeg syns det plager meg. Da blir valpen kjempebrutal og jager han bort. Jeg snakker jo selvfølgelig til han, men da løper jo selvfølgelig katten. Da blir det jo mission accomplised for bikkja sin del. I stad satt jeg på gulvet og kosa med katten, og når bikkja var rolig fikk han godbit. Jeg får prøve på det en tid fremover. :-)

Skrevet

Det er viktig at du setter grenser for hunden, så ikke den terroriserer katten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...