Gå til innhold

Fortrinnsrett og nedbemanning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var/er fast ansatt før jeg gikk ut i permisjon, hele min avdeling (unntatt sjef/teamleder/en vikar) ble oppsagt da avdelingsfunksjonen ble nedlagt. Vikaren hadde per da en del av mine arbeidsoppgaver.

Jeg har i ettertid funnet ut at hun har blitt fast ansatt i en stilling (ny avdeling) jeg fint kunne ha fylt. Er veldig usikker på om jeg skal ta dette videre. Stillingen har sikkert ligget ute en dag eller to intranett, men jeg har verken VPN tilgang eller tid til å finsøke dette i permisjon.

Oppsigelsen min er frosset nå og starter å løpe igjen før sommeren.

Har ikke arbeidsgiver plikt til å opplyse om nye stillinger? Er redd for at vi ble nedbemannet for å innfri krav til banken det foregående året. Nå bygger de nye avdelinger igjen.

Ville dere tatt dette opp, om ikke annet så er det jo en prinsippsak?

Anonymous poster hash: ac65a...d7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil, hvis vikaren innehar samme type kompetanse som deg og du har jobbet der lengre vil jeg si du har en sterk sak.

Er du fagorganisert?

Anonymous poster hash: a7416...c52
AnonymBruker
Skrevet

Begge har bachelor, ikke like, men de er uansett ikke avgjørende for stillingen.

Er ikke organisert så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Blir vel ikke stor hygge å jobbe der igjen heller, men det er vel kanskje slik de regner med at vi tenker.

Føler meg utnyttet i en sårbar situasjon, var høygravid på det tidspunktet. De prøvde allerede der å omgå loven ved at oppsigelsestiden min skulle løpt ut og jeg ville mistet en del rettigheter under permisjon.

Anonymous poster hash: ac65a...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...