Gå til innhold

Hvorfor skal vi damer ta til takke med en hvem som helst mann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser mange innlegg fra menn her som klager over at vi damer sikter for høyt. Syns dette er så idiotisk. Jeg var på en date nylig med en hyggelig og kjekk mann, likevel vil jeg ikke ha han inni silkeslottet mitt. Klarer ikke være sammen med noen jeg ikke tenner på seksuelt.

Hvorfor er det så mange menn som sier dette? Jeg er ikke ute etter en David Hasselhoff-lookalike, men det må være en kjemi og det kan man ikke tvinge fram.

Anonymous poster hash: 864cd...954
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er egenmotivasjon som gjør at enkelte menn vil ha kvinner mindre kresne. Jeg syns du skal stå på krava :)

Anonymous poster hash: 65fdb...995
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er egenmotivasjon som gjør at enkelte menn vil ha kvinner mindre kresne. Jeg syns du skal stå på krava :)

Det må jo være bedre å være kresen enn å ta hvem som helst? Sånn tenker jeg. Nå har jeg kjærlighetssorg så er ikke helt i date-modus, men jeg klarer fysisk ikke ha sex med noen jeg ikke er forelsket i. Kanskje jeg er rar..

De fleste menn tar vel ikke til takke med en stygg dame heller? Selv om personlighet, interesser etc er viktigst så må det jo være en gnist der..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Silkeslottet faktisk :fnise:

Men etter å ha vært i et forhold som kjapt ble kjempedårlig, så er jeg enig med deg! Man må virkelig velge med omhu!

Anonymous poster hash: 0867b...e0b
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes det blir verre og verre å velge menn jo eldre jeg blir! For nå vet jeg jo definitivt hva jeg ikke vil ha og er blitt veldig selektiv og forsiktig.

Anonymous poster hash: 0e98d...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være bedre å være kresen enn å ta hvem som helst? Sånn tenker jeg. Nå har jeg kjærlighetssorg så er ikke helt i date-modus, men jeg klarer fysisk ikke ha sex med noen jeg ikke er forelsket i. Kanskje jeg er rar..

De fleste menn tar vel ikke til takke med en stygg dame heller? Selv om personlighet, interesser etc er viktigst så må det jo være en gnist der..

Absolutt! Det er ingen grunn til at du skal ta til takke med en mann du egentlig ikke har lyst på. Mindre attraktive menn som sliter med å få seg dame mener ofte at damer er for kresne. Man kan like gjerne si at uattraktive menn heller må jobbe med seg selv for å bli mer attraktive slik at de kan konkurrere med de attraktive mennene.

Helt enig med de over her; menn må faktisk velges med omhu. Tullemenn vokser på trær, kvalitetsmenn må man lete lengre etter :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Menn som klager på at damer stiller for høye krav er ofte de samme som ikke får seg dame.Enten pga lav sosial iq, dårlig livsstil eller dårlig utseende. De er selvmedlidende, syter og klager. Slikt er totalt turn-off og dette forstår de ikke.

Det blir helt patetisk når jeg f.eks.ser siste nettdaten min klager på fbook over at damer sikter for høyt og aldri bli fornøyd. Han jugde om utseende sitt før vi møttes, veide mange kg mer enn han påstod. Dessuten har han Navet i årevis og gjør ingenting for å komme seg videre i livet. Da er det ikke rart ingen vil ha deg. Men for all del, de får bare fortsette å tro det er damene det er noe galt med...

Anonymous poster hash: 785e3...58a
  • Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg leser mange innlegg fra menn her som klager over at vi damer sikter for høyt. Syns dette er så idiotisk. Jeg var på en date nylig med en hyggelig og kjekk mann, likevel vil jeg ikke ha han inni silkeslottet mitt. Klarer ikke være sammen med noen jeg ikke tenner på seksuelt.

Hvorfor er det så mange menn som sier dette? Jeg er ikke ute etter en David Hasselhoff-lookalike, men det må være en kjemi og det kan man ikke tvinge fram.

Det noen menn peker på er vel bare at det er litt større fare for at du som kvinne utvikler prinsessesyndrom enn at en gutts opprinnelige prinsenykker overlever tenårene. Som ung gutt hadde jeg kamerater som trodde alt kom til den som bare siktet høyt nok, de ble gående single i årevis mens vi andre hadde kjærester og levde livet. Disse guttene siktet for høyt, de var urealistisk kresne og priset seg dermed ut av markedet. Til slutt ble de nok lei av å gå single, for de fleste av dem fant seg omsider jenter de hadde sjans på, og så vidt jeg registrerte var de fullt ut i stand til å glede seg over disse kjærestene. Det var søte, pene jenter, men et stykke fra de urealistiske kravene guttene hadde stilt i utgangspunktet.

Jenter har en annen mulighet til å beholde sin kresenhet, dels fordi de i tenårene er mer omsvermet på partnermarkedet enn tilsvarende attraktive gutter i samme kull, og dels fordi jenter livet igjennom har et overtak på byen, altså når det bare handler om sjekking og sex for sexens skyld. Disse to forholdene fører til at noen jenter feilberegner hvem de har sjans på som kjæreste i voksen alder, dette er jenter av den typen mange av oss kjenner, jenter som stadig er ute på byen med gutter de ikke har sjans på for mer enn sex mens de ikke kaster så mye som et blikk på gutter på eget nivå. Og som beklager seg fordi gutter etter deres erfaring «bare er ute etter én ting».

Dumt for dem, dumt for guttene de kunne vært sammen med. Men det er jo ingen som har plikt til å bli sammen med noen, og det er jo først og fremst dem selv dette går utover.

Endret av Cuckold
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er mann og har vel aldri ment at folk skal ta til takke, men man bør være realistisk på hva man kan få. Så får man heller bli mer attraktiv om man ikke klarer å få dem man vil ha. Ingen liker folk som sutrer i stedet for å gjøre noe med problemet.

Anonymous poster hash: 64301...c03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det noen menn peker på er vel bare at det er litt større fare for at du som kvinne utvikler prinsessesyndrom enn at en gutts opprinnelige prinsenykker overlever tenårene. Som ung gutt hadde jeg kamerater som trodde alt kom til den som bare siktet høyt nok, de ble gående single i årevis mens vi andre hadde kjærester og levde livet. Disse guttene siktet for høyt, de var urealistisk kresne og priset seg dermed ut av markedet. Til slutt ble de nok lei av å gå single, for de fleste av dem fant seg omsider jenter de hadde sjans på, og så vidt jeg registrerte var de fullt ut i stand til å glede seg over disse kjærestene. Det var søte, pene jenter, men et stykke fra de urealistiske kravene guttene hadde stilt i utgangspunktet.

Jenter har en annen mulighet til å beholde sin kresenhet, dels fordi de i tenårene er mer omsvermet på partnermarkedet enn tilsvarende attraktive gutter i samme kull, og dels fordi jenter livet igjennom har et overtak på byen, altså når det bare handler om sjekking og sex for sexens skyld. Disse to forholdene fører til at noen jenter feilberegner hvem de har sjans på som kjæreste i voksen alder, dette er jenter av den typen mange av oss kjenner, jenter som stadig er ute på byen med gutter de ikke har sjans på for mer enn sex mens de ikke kaster så mye som et blikk på gutter på eget nivå. Og som beklager seg fordi gutter etter deres erfaring «bare er ute etter én ting».

Dumt for dem, dumt for guttene de kunne vært sammen med. Men det er jo ingen som har plikt til å bli sammen med noen, og det er jo først og fremst dem selv dette går utover.

Jeg tror du har mye rett i dette, men jeg synes det også finnes en stor gruppe voksne menn i 30- og 40- årene og oppover, som stiller urimelig høye krav til hvilke damer de ser etter, nesten uavhengig av eget utseende. Jeg har drevet med nettdating en stund nå og opplever ofte disse som mer utseendefikserte og kravstore enn de mennene som er pene.

Disse kresne voksne mennene har gjerne vært single nesten hele sitt voksne liv, eller de har hatt dame tidligere og skal nå gjøre det mye bedre denne gangen. Vet ikke om det finnes noe navn på dette syndromet, på like linje med prinsessesyndrom men det er ihvertfall mange slike.

• Liker 9
Skrevet

Slik jeg ser det har de urimelige kravene null og niks med kjemi å gjøre, men heller ting som krav til utdannelse, utseende, jobb, eiendeler, hus, bil, om han har barn fra før osv.

Kjemi og like verdier betyr alt. Penger og hvilket stigetrinn man står på har mye mindre å si.

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror du har mye rett i dette, men jeg synes det også finnes en stor gruppe voksne menn i 30- og 40- årene og oppover, som stiller urimelig høye krav til hvilke damer de ser etter, nesten uavhengig av eget utseende. Jeg har drevet med nettdating en stund nå og opplever ofte disse som mer utseendefikserte og kravstore enn de mennene som er pene.

Disse kresne voksne mennene har gjerne vært single nesten hele sitt voksne liv, eller de har hatt dame tidligere og skal nå gjøre det mye bedre denne gangen. Vet ikke om det finnes noe navn på dette syndromet, på like linje med prinsessesyndrom men det er ihvertfall mange slike.

Ja, jeg vil ikke benekte at det finnes noen menn som er urealistisk kresne, menn som går single hele livet er selvsagt i faresonen, det er alltid en fare for at singeltilværelsen fremelsker særhet og kantethet, og at den som har ventet lenge venner seg til å være singel og finner alle slags feil ved enhver man møter. Eventuelt er så opptatt av å «kjenne etter» om de rette følelsene er der at det nesten er håpløst, like håpløst som å bli lykkelig hvis du er for bevisst på jakt etter den.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Selv mener jeg at menn rammes av "aldersblindhet", en syndrom minst like ille som "prinsessesyndromet". Med aldersblindhet mener jeg at menn lever i villfarelsen om at alderen ikke biter på dem, hverken i form av fysisk attraktivitet, evne til å befrukte eller kvalitet på et eventuelt avkom. Menn i 40- og 50- årene kan ikke konkurrere med yngre menn, og bør ikke sikte seg inn på kvinner under 35år. I verste fall sikter disse mennene så feil at de ender opp som evig single og barnløse. Det forundrer meg at denne livsløgnen får leve fri for kritikk når det mye omtalte "prinsessesyndromet" blir analysert i opp i mente annenhver dag, i allefall på kg :)

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Selv mener jeg at menn rammes av "aldersblindhet", en syndrom minst like ille som "prinsessesyndromet". Med aldersblindhet mener jeg at menn lever i villfarelsen om at alderen ikke biter på dem, hverken i form av fysisk attraktivitet, evne til å befrukte eller kvalitet på et eventuelt avkom. Menn i 40- og 50- årene kan ikke konkurrere med yngre menn, og bør ikke sikte seg inn på kvinner under 35år. I verste fall sikter disse mennene så feil at de ender opp som evig single og barnløse. Det forundrer meg at denne livsløgnen får leve fri for kritikk når det mye omtalte "prinsessesyndromet" blir analysert i opp i mente annenhver dag, i allefall på kg :)

Når jeg tenker meg om syns jeg kanskje "gubbesyndromet" er en mer passende benevnelse av fenomenet enn "aldersblindhet" :)

• Liker 14
Gjest Gjest
Skrevet

Vel, men når det er kvinner der ute som tar til takke med hvilken som helst mann, selv en som allerede har vist seg å være en gjøk, så er det ikke så rart at menn mener det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Forskjellen er vel at kvinner som lider av prinsessesyndromet ofte er urealistisk kresne, mens menn som benytter seg av yngre kvinners forkjærlighet for menn som er litt eldre enn dem bare nyttiggjør seg sin reelle markedsverdi. For det er få av hannkjønn som vil benekte at unge jenter stiller sterkere på partnermarkedet enn unge gutter, og så lenge det fødes omtrent like mange gutter og jenter vil forholdet mellom menn som ønsker en kjæreste og kvinner som ønsker en kjæreste være tilnærmet 1:1. Kvinnene har overtaket tidlig i livet siden de er aktuelle som kjærester for gutter/menn i mange alderstrinn over dem, mens de unge guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre og rikere gutter om jentene på samme trinn. Men med årene vil guttene også oppleve forsiden av den medaljen de som helt unge først og fremst så baksiden av, og livet sett under ett kan ikke det ene kjønn være mer populært på partnermarkedet enn det andre.

En liten skisse over menns og kvinners ulike popularitetskurver på partnermarkedet:

post-28272-0-58038900-1392466411.png

Endret av Cuckold
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen er vel at kvinner som lider av prinsessesyndromet ofte er urealistisk kresne, mens menn som benytter seg av yngre kvinners forkjærlighet for menn som er litt eldre enn dem bare nyttiggjør seg sin reelle markedsverdi. For det er jo ikke til å komme fra at unge kvinner stiller sterkere på partnermarkedet enn unge gutter, og så lenge det fødes omtrent like mange gutter og jenter vil forholdet mellom menn som ønsker en kjæreste og kvinner som ønsker en kjæreste være tilnærmet 1:1. Kvinnene har overtaket tidlig i livet siden de er aktuelle som kjærester for gutt/menn i mange alderstrinn over dem, mens de unge guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre og rikere gutter om jentene på samme trinn. Men med årene vil guttene også oppleve forsiden av den medaljen de som unge først og fremst så baksiden av, og livet sett under ett kan ikke det ene kjønn være mer populært på partnermarkedet enn det andre.

En liten skisse over menns og kvinners ulike popularitetskurver på partnermarkedet:

Dette gjelder kun de som er attraktive mener jeg. Og de som var det i 20-årene fortsetter gjerne å være det i 30- og 40-årene også. Det samme gjelder i motsatt tilfelle. En lite ttraktiv mann på 40+ kan gjerne gjøre forsøk på å kapre den modellpene 25-åringen men vil neppe lykkes med det. Jeg har sett litt på alderspreferansen til jenter i 20-årene på datingsider, og blant de pene ser det ut til å være mest ænskelig å møte menn på omtrent samme alder, +/- noen få år. Sjelden å se en smellvakker dame i den alderen søke etter 10-15 år eldre menn. Det er det jeg tror mange menn som mislykkes i å finne dame ikke forstår.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, du har et veldig godt utvalg av menn hvis du bare vil ha sex. Men når det kommer til giftemål osv., vil du nok se at menn og blir veldig kresne. ;)

Anonymous poster hash: 4b200...d61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen er vel at kvinner som lider av prinsessesyndromet ofte er urealistisk kresne, mens menn som benytter seg av yngre kvinners forkjærlighet for menn som er litt eldre enn dem bare nyttiggjør seg sin reelle markedsverdi. For det er vel få menn som vil benekte at unge jenter stiller sterkere på partnermarkedet enn unge gutter, og så lenge det fødes omtrent like mange gutter og jenter vil forholdet mellom menn som ønsker en kjæreste og kvinner som ønsker en kjæreste være tilnærmet 1:1. Kvinnene har overtaket tidlig i livet siden de er aktuelle som kjærester for gutter/menn i mange alderstrinn over dem, mens de unge guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre og rikere gutter om jentene på samme trinn. Men med årene vil guttene også oppleve forsiden av den medaljen de som unge først og fremst så baksiden av, og livet sett under ett kan ikke det ene kjønn være mer populært på partnermarkedet enn det andre.

Nå snakker jeg altså ikke om menn som er 4-7 år eldre enn sin utkårede, men 10-15 år ++. Dette blir urealistisk. For det mister menn som fysiske attraktivitet, akkurat som kvinner, når de blir eldre. Og man kan gjerne lage seg en livsløgn om at kroppslig forfall og alderstillegg oppleves som attraktivt hos yngre kvinner, men sannheten er nok dessverre en annen. Et annet moment jeg savner i diskusjonen om eldre menn og attraktivitet er evne til å befrukte (impotens) og kvaliteten på DNA`er i forbindelse med barneproduksjon. Så vidt jeg har skjønt fra forskere er det et problem at begge kjønn venter lenge med å få barn, noe som resulterer i flere "misdannelser" hos avkommet. Det er ikke til å komme unna at også menn har gullalder og at den varer litt lengre enn kvinners, men aldeles ikke av ubegrensning. Det er denne livsløgnen jeg vil til livs.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Dette gjelder kun de som er attraktive mener jeg. Og de som var det i 20-årene fortsetter gjerne å være det i 30- og 40-årene også. Det samme gjelder i motsatt tilfelle. En lite ttraktiv mann på 40+ kan gjerne gjøre forsøk på å kapre den modellpene 25-åringen men vil neppe lykkes med det. Jeg har sett litt på alderspreferansen til jenter i 20-årene på datingsider, og blant de pene ser det ut til å være mest ænskelig å møte menn på omtrent samme alder, +/- noen få år. Sjelden å se en smellvakker dame i den alderen søke etter 10-15 år eldre menn. Det er det jeg tror mange menn som mislykkes i å finne dame ikke forstår.

Forholdet mellom kjønnene gjelder uavhengig av hvor på attraktivitetsskalaen man er. En lite attraktiv gutt vil slite enda mer tidlig i livet enn en tilsvarende lite attraktiv jente. Fordi jentene har et overtak i den delen av livet takket være at det er flere årskull gutter som konkurrerer om de samme jentene. I tenårene vil jenter derfor kunne få kjærester som er litt mer attraktive enn dem, og det omvendte er tilfelle for menn senere i livet, jf kurvene. Men det er selvsagt ikke slik at de minst attraktive unge jentene kan velge og vrake blant de kjekkeste guttene eller at mindre attraktive menn i 40-årene kan velge og vrake blant svært attaktive yngre kvinner, det er bare en skjevhet som gjør at han er litt mer populær partnermarkedet enn en tilsvarende fysisk attraktiv kvinne på samme alder.

Endret av Cuckold
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...