AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Forsøker å være litt bevisst på kostholdet mitt, og ser på en typisk dag at jeg spiser passe med karbohydrater, men litt lite proteiner og litt mye fett. Noen som har tips til mat som er proteinrik, men fettfattig? Jeg vet at kylling, kalkun etc er proteinrikt, men det blir fort litt kjedelig. Spesielt om man skal ha lunsj med brødmat for eksempel. Kan ikke bare ha kylling på brødskiva og ikke noen fettkilder. Anonymous poster hash: a3411...fb8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Bønner, du kan jo lage hummus? Anonymous poster hash: b48c8...1dd
Pringle Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Hvor mye protein, fett, karbohydrat spiser du, hvor høy og tung er du, og hva slags trening driver du med? Jeg spør fordi jeg trodde at jeg måtte være forsiktig med fett og at det var vanskelig å få i meg nok protein, men jeg måtte revurdere den oppfatningen da jeg begynte å legge inn det jeg spiser på myfitnesspal.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Er 170 høy og veier 62 kg. Trener gjerne kombinasjon av cardio og "lett" styrke, men på ganske lavt nivå. Får jeg til to økter i uka er jeg fornøyd. Fordelingen jeg har lagt opp til nå er 40% karbo, 25% protein og 35% fett. Men ligger som sagt gjerne under på protein og over på fett.. Anonymous poster hash: a3411...fb8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 -Tunfisk - Cottage Cheese Anonymous poster hash: bdd76...596
Pringle Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Er 170 høy og veier 62 kg. Trener gjerne kombinasjon av cardio og "lett" styrke, men på ganske lavt nivå. Får jeg til to økter i uka er jeg fornøyd. Fordelingen jeg har lagt opp til nå er 40% karbo, 25% protein og 35% fett. Men ligger som sagt gjerne under på protein og over på fett.. Anonymous poster hash: a3411...fb8 Ok, da er du jo temmelig slank! Du skal vel ikke ned i vekt nå, så du spiser for vedlikehold? Etter hva jeg tenker - og har lest meg til - er det kun kroppsbyggere som trenger mye protein, nettopp for å bygge enormt mye muskler. "Vanlige" utøvere trenger mye mindre, i størrelsesorden 0,8 - 1 gram pr kilo kroppsvekt. Hvis du spiser for vedlikehold og trener "moderat", kommer jeg og trening.nos kalkulator til ca 2100 kcal, sånn at med 25% protein spiser du 130 gram protein pr dag? Det vil jeg si er unødvendig mye. Du får ikke nyttiggjort deg mer enn 62 gram. Altså halvparten. Resten går til energi, enten forbruk eller lagring, i ditt tilfelle forbruk, så det er ikke noe problem, men du kan velge som du vil å spise protein, fett eller karbo for de resterende kaloriene. Protein er den dyreste energikilden, vet ikke om det er viktig for deg, men hvis du strever med å få i deg "nok " protein, så prøv å finn ut hvor mye som er "nok". Og ikke ta mitt svar for god fisk uten videre, gjør undersøkelser selv, og kjenn etter på din egen kropp hva som er riktig for deg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå