KissKissBang Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Etter å ha smakt og lest om dette gikk jeg endelig til innkjøp av et glass med tamarind paste. Men.. nå finner jeg jo ingen av oppskriftene jeg har spart et eller annet lurt sted. Så er det noen her inne som har erfaring og noen knakende gode oppskrifter? Gjerne fisk/skalldyr eller vegetar.
Gjest Elseby13 Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Jeg bruker den i alt egentlig, gryteretter osv. Men mest i marinader og dressinger. Enkelt og greit: 2 dl kefir, salt&chili, 1 ts tamarindsaus. Denne serverer jeg til kylling og fisk, sammen med kokt ris. Eller så kan du hakke opp masse frukt og slenge på litt tamarindsaus på toppen, det blir en god frultsalat.
Gjest Badabing Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Bruker det når jeg lager pad thai (kom ikke på mer i farten). 1
KissKissBang Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2014 Jeg bruker den i alt egentlig, gryteretter osv. Men mest i marinader og dressinger. Enkelt og greit: 2 dl kefir, salt&chili, 1 ts tamarindsaus. Denne serverer jeg til kylling og fisk, sammen med kokt ris. Eller så kan du hakke opp masse frukt og slenge på litt tamarindsaus på toppen, det blir en god frultsalat. Takk for tips til fruktsalat skal jeg nok prøve alt imorgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå