Gjest Fighter Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 100 Ting du burde gjøre før du fyller 30 Dette er den komplette (?) listen over hva man burde ha gjort innen man fyller 30. Kanskje en tankevekker for de av oss som ikke er så langt unna? 1. Flyttet ut av foreldrehjemmet og bodd i kollektiv/blitt samboer 2. Gått på kino alene. 3. Drukket deg full alene. 4. Hatt sex med mer enn en partner samtidig. 5. Laget en stor fest til ære for deg selv. 6. Krasjet en bil. 7. Reist til et annet kontinent. 8. Hatt et lengre forhold (det betyr minst to julepresanger). 9. Pusset opp en leilighet. 10. Kjøpt noe idiotisk dyrt som du ikke trengte og ikke hadde råd til, men som du bare måtte ha. 11. Betalt tv-lisens. 12. Fridd eller bli fridd til. 13. Strøket på en eksamen. 14. Opplevd minst en personlig krise. 15. Tatt hiv-test. 16. Skutt/tatt livet av et dyr (fluer teller ikke). 17. Sluttet å lengte tilbake til russetiden (i hvert fall sluttet å snakke om den). 18. Prøvd minst tre rusmidler. 19. Reist til utlandet på under en dags varsel. 20. Skrevet en erotisk novelle. Og bare lest den for kjæresten. 21. Sluttet å tenke på om du skal pierce eller tatovere deg. 22. Blitt arrestert for noe helt tullete eller en god sak. 23. Anlagt skjegg, hestehale eller en merkelig hårfarge. 24. Lært å oppføre deg sammen med gamle, spedbarn og kjendiser. 25. Hatt minst én one-night-stand du angrer på. 26. Hatt minst én one-night-stand du aldri glemmer. 27. Sett minst ett teaterstykke, en opera og en ballettforestilling. 28. Blitt kvitt alle postere med nakne damer eller hester på. 29. Sunget karaoke på offentlig sted. 30. Bevist at du kan holde en plante levende i minst ett år. 31. Gått i klassejubileum og blitt overrasket over at klassens sjef er blitt større taper enn du selv. 32. Lært forskjellen på Monet og Manet. 33. Ringt bestemoren din uten at noen har bedt deg om det. 34. Innsett at du ikke kommer til å bli millionær før du er tretti. 34. Lest 100 romaner, minst femti av dem skrevet før annen verdenskrig. 35. Skrevet din egen selvangivelse. 36. Begynt å betale studiegjelden. 37. Stemt på minst to politiske partier. 38. Forblitt venner med en tidligere kjæreste. 39. Sluttet å planlegge Den Store Jordomseilingen til Goa, Peru og Australia. 40. Lært deg førstehjelp. 41. Fått fire venner som vil gå god for deg. 42. Gått ut med noen 10 år eldre og fem år yngre. 43. Lært å stryke en skjorte og sy i en knapp. 44. Laget festmiddag for mer enn åtte personer. 45. Laget romantisk middag for to. 46. Lært å pakke til helgeturer eller en forretningstur. 47. Innsett at fra nå av kommer både framgangsrike og hippe mennesker til å være yngre enn deg. 48. Begynt med en sport du kan holde på med helt til du er 70: Golf, tai chi, svømming, boccia... 49. Innsett at det er for seint å bli ung og lovende. 50. Holdt en tale for mer enn tretti personer. 51. Blitt eier av et festantrekk: Bunad, smoking, aftenkjole eller kjole-og-hvitt. 52. Sluttet med frikort på skatten og hatt en jobb i mer enn tre måneder. 53. Forsont deg med tanken på snart å få barn. 54. Kjøpt din egen dobbeltseng. 55. Lært å bestille på fin restaurant uten «elle melle»-metoden. 56. Lært å stille klokken på videomaskinen. 57. Bestemt deg for et religiøst og politisk standpunkt. Aleine. 58. Vært til psykiater. 59. Besøkt noen på gamlehjem. 60. Hatt sex med noen av samme kjønn eller en annen rase. 61. Slått av tv'en i en hel måned og prøvd å finne ut hva folk gjorde før Tande-P. 62. Gitt penger til et veldedig formål. 63. Gitt bort glansbildene eller fotball-kortsamlingen. 64. Surfet på Internett og funnet ut at det ikke er verken himmel eller helvete. 65. Lært deg minst en selskapsdans. 66. Gått på bar med foreldrene dine. 67. Ringt opp en gammel barndomsvenn du ikke har snakket med på 20 år. 68. Skrevet et leserbrev. 69. Innsett at det ikke er de slemme, tause og mystiske guttene eller de blonde, fnisende og lekre damene du blir lykkeligst med. 70. Dratt på en ferie aleine. 71. Prøvd å skrive bok, male maleri eller starte band. 72. Vært forlover. 73. Hoppet i fallskjerm. 74. Tatt motorsykkellappen - eller bestemt deg for heller ikke å ta den nå du blir 40. 75. Fisket en fisk på mer enn 3 kilo. 76. Besøkt et bedehus, en homsebar og en militærleir. 77. Feiret jul i et annet land. Borte fra familien. 78. Sluttet å ønske at du så ut som stjernene i Baywatch. 79. Abonnert på en avis. 80. Saksøkt noen, eller blitt saksøkt. 81. Melket en ekte ku. 82. Prøvd å kjøre snøbrett. 83. Lært når du skal holde kjeft. 84. Lært å konversere med folk du ikke har den ringeste interesse av å snakke med. 85. Tatt et kurs i noe du alltid har ønsket å lære. 86. Begynt å huske foreldrene og søsknene dine sine bursdager. 87. Sluttet å presse kviser. 88. Gått til massør. 89. Hilst på en kongelig. Eventuelt en statsminister. 90. Sagt til noen at «Jeg elsker deg!» Og ment det. 91. Latt lillebroren din slå deg i noe. 92. Lært å mikse en god gin fizz og lage en ekte café au lait. 93. Sluttet å gå med baseballcaps bak-frem. 94. Skaffet deg minst ett originalt kunstverk. Som du ikke har laget selv. 95. Begynt å samle bonuspoeng på flyreisene dine. 96. Vært på tv eller i avisen for noe du selv har gjort. 97. Skaffet deg et kredittkort. 98. Sluttet å gå i hvite tennissokker. 99. Vært hjemme hver kveld en uke i strekk uten at du var syk eller skulle ha eksamen. 100. Lært at du alltid angrer mer på de tingene du ikke har gjort enn de du faktisk har gjort.
Diaz Skrevet 3. juni 2004 #2 Skrevet 3. juni 2004 :o :o Oi oi oi.............jeg som fyllte tretti for 7 år siden.......ser jeg ligger etter ifølge lista på endel ting, ja...... Men det er vel aldri forsent å ta igjen det tapte
Gjest Madam Felle Skrevet 3. juni 2004 #3 Skrevet 3. juni 2004 jeg henger også etter, og jeg bør vel bare henge i om jeg skal komme i kapp den listen. Men drikke meg full alene, hopper jeg galant over.
Diaz Skrevet 3. juni 2004 #4 Skrevet 3. juni 2004 Jeg nekter å gi bort glansbildene mine :evil: og tror nok det blir et problem å lære seg og holde kjeft..............
Arkana Skrevet 3. juni 2004 #5 Skrevet 3. juni 2004 Jeg har altså litt over fire år på meg for å fullføre den listen (skjønt et par av de punktene er jo totalt utelukket da). :o
Belle Skrevet 3. juni 2004 #6 Skrevet 3. juni 2004 Dette var bra Jeg har nøyaktig 1 år 51 uker på å gjøre listen helt fulkommen..MYE av det som sto er bestått med glans,men andre ting i gjen kommer vel til å ta mer enn to år på å sluttføre..he he he..
Funny Face Skrevet 3. juni 2004 #7 Skrevet 3. juni 2004 Rakk ikke å komme igjennom lista før jeg fyllte 30. Og nå blir det ikke aktuellt.....
LilleBille Skrevet 19. juli 2004 #8 Skrevet 19. juli 2004 .. har også innsett at dette toget er gått .. bokstavelig talt.. - og det er jo også en del ting på den listen jeg ikke tror er så veldig stort tap å ha "ungått"
Gjest Fighter Skrevet 19. juli 2004 #9 Skrevet 19. juli 2004 Jeg har 2 1/2 år igjen. Får se hva jeg rekker...
Donnie Darko Skrevet 19. juli 2004 #10 Skrevet 19. juli 2004 42. Gått ut med noen 10 år eldre og fem år yngre Noen som er 31 år her? eller evnt. noen som er 26?
Ingeborg Skrevet 19. juli 2004 #11 Skrevet 19. juli 2004 Jammen godt jeg har fem år igjen å gjøre ting på...
Gjest Catwoman Skrevet 19. juli 2004 #12 Skrevet 19. juli 2004 Noen er alt ferdig gjennomført, noen kommer jeg sikkert til å gjennomføre og noen er totalt uaktuelt. Som feks. at jeg skal gå ut med en på 16
Felicia Skrevet 19. juli 2004 #13 Skrevet 19. juli 2004 Hmmm... Har gått gjennom lista og funnet ut at jeg har 1 år og 5 mnd på meg til å få gjort følgende: 4. Ha sex med mer enn en partner samtidig. 6. Krasje en bil. 7. Reise til et annet kontinent. 12. Fri eller bli fridd til. 20. Skrive en erotisk novelle. Og bare lese den for kjæresten. 22. Bli arrestert for noe helt tullete eller en god sak. 42. Gått ut med noen 10 år eldre og fem år yngre. 60. Hatt sex med noen av samme kjønn eller en annen rase. 73. Hoppet i fallskjerm. 74. Tatt motorsykkellappen - eller bestemt deg for heller ikke å ta den nå du blir 40. 77. Feiret jul i et annet land. Borte fra familien. Her ser jeg jo muligheter: Hva om jeg reiser til Asia (7) til jul (77), har sex med flere samtidig hvorav én er jente (4 og 60) og 5 år yngre enn meg, den andre er 10 år eldre enn meg(42), mens vi kræsjer en bil (6). På samme tid frir jeg til samboeren min (12). Deretter skriver jeg en erotisk novelle om det som skjedde (20) som jeg leser til samboeren min mens jeg hopper i fallskjerm (73). Deretter kjører vi lykkelige avgårde på motorsykkelen(74) og jeg blir arrestert(22) for å ha kjørt noe for fort. Disse får jeg dermiot slite litt med: 31. Gått i klassejubileum og blitt overrasket over at klassens sjef er blitt større taper enn du selv. 32. Lært forskjellen på Monet og Manet. 34. Innsett at du ikke kommer til å bli millionær før du er tretti. 40. Lært deg førstehjelp. 47. Innsett at fra nå av kommer både framgangsrike og hippe mennesker til å være yngre enn deg. 49. Innsett at det er for seint å bli ung og lovende. (Denne kan bli tøff ) 58. Vært til psykiater. 63. Gitt bort glansbildene eller fotball-kortsamlingen. (Gir aldri bort glansbildene mine ) 67. Ringt opp en gammel barndomsvenn du ikke har snakket med på 20 år. 79. Abonnert på en avis. 83. Lært når du skal holde kjeft. 91. Latt lillebroren din slå deg i noe. (Har ingen lillebror, denne kan bli vannskelig)
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #14 Skrevet 19. juli 2004 Bra liste. Har fortsatt noen punkter tilgode ja selv om jeg passerte 30 for noen år siden. Savnet et viktig punkt: "Fått barn eller bestemt seg for å ikke få barn."
magnhild Skrevet 19. juli 2004 #15 Skrevet 19. juli 2004 100 Ting du burde gjøre før du fyller 30 3. Drukket deg full alene. 4. Hatt sex med mer enn en partner samtidig. :o 6. Krasjet en bil. 18. Prøvd minst tre rusmidler. 19. Reist til utlandet på under en dags varsel. 20. Skrevet en erotisk novelle. Og bare lest den for kjæresten. :o 21. Sluttet å tenke på om du skal pierce eller tatovere deg. 22. Blitt arrestert for noe helt tullete eller en god sak. 25. Hatt minst én one-night-stand du angrer på. :klø: 26. Hatt minst én one-night-stand du aldri glemmer. :klø: 27. Sett minst ett teaterstykke, en opera og en ballettforestilling. 31. Gått i klassejubileum og blitt overrasket over at klassens sjef er blitt større taper enn du selv. 32. Lært forskjellen på Monet og Manet. 34. Lest 100 romaner, minst femti av dem skrevet før annen verdenskrig. :o 36. Begynt å betale studiegjelden. 37. Stemt på minst to politiske partier. 39. Sluttet å planlegge Den Store Jordomseilingen til Goa, Peru og Australia. 42. Gått ut med noen 10 år eldre og fem år yngre. 43. Lært å stryke en skjorte og sy i en knapp. 47. Innsett at fra nå av kommer både framgangsrike og hippe mennesker til å være yngre enn deg. Det går jeg ikke med på... 48. Begynt med en sport du kan holde på med helt til du er 70: Golf, tai chi, svømming, boccia... 57. Bestemt deg for et religiøst og politisk standpunkt. Aleine. :klø: 59. Besøkt noen på gamlehjem. 61. Slått av tv'en i en hel måned og prøvd å finne ut hva folk gjorde før Tande-P. 68. Skrevet et leserbrev. 72. Vært forlover. 73. Hoppet i fallskjerm. 74. Tatt motorsykkellappen - eller bestemt deg for heller ikke å ta den nå du blir 40. 80. Saksøkt noen, eller blitt saksøkt. 82. Prøvd å kjøre snøbrett. 96. Vært på tv eller i avisen for noe du selv har gjort. Himla glad for at jeg har enda fire år til jeg blir 30!!!
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #16 Skrevet 19. juli 2004 62 av 100 fikk jeg. Og jeg har ennå 6 år igjen til jeg blir 30 så jeg har god tid til å fullføre lista.
Gjest Maikana Skrevet 19. juli 2004 #17 Skrevet 19. juli 2004 Det var meg over, hadde visst ikke logget inn..
LilleBille Skrevet 19. juli 2004 #19 Skrevet 19. juli 2004 .. har vel en ca 20 punkter igjen.. og jeg er laangt over 30 .. så for meg er det vel ikke håp
Hilde Skrevet 19. juli 2004 #20 Skrevet 19. juli 2004 6. Krasjet en bil. - Får håpe jeg ikke "klarer" dette punktet.. 9. Pusset opp en leilighet. - Regner med jeg kommer til å gjøre dette. 12. Fridd eller bli fridd til. - skal jeg nok få til, sambo må bare bearbeides et par år først. (Men jeg har jo syv år på meg.. ) 15. Tatt hiv-test. - Får håpe jeg ikke føler behovet. 18. Prøvd minst tre rusmidler. - Kunne ikke falle meg inn. 20. Skrevet en erotisk novelle. Og bare lest den for kjæresten. - kan faktisk skje 31. Gått i klassejubileum og blitt overrasket over at klassens sjef er blitt større taper enn du selv. - skulle ikke forundre meg.. 42. Gått ut med noen 10 år eldre og fem år yngre. - tviler på det gitt! 47. Innsett at fra nå av kommer både framgangsrike og hippe mennesker til å være yngre enn deg. - så gammel er jeg ikke enda.. 48. Begynt med en sport du kan holde på med helt til du er 70: Golf, tai chi, svømming, boccia... - for tregt foreløpig.. 49. Innsett at det er for seint å bli ung og lovende. - om et par år skal jeg gi opp, men ikke før! 53. Forsont deg med tanken på snart å få barn. - Ikke riktig enda, men håper å ha barn før jeg er 30. 67. Ringt opp en gammel barndomsvenn du ikke har snakket med på 20 år. - Jeg har levd i 23 år, så tror ikke jeg hadde rare samtalene med noen for 20 år siden 72. Vært forlover. - ingen av venninnene mine har giftet seg enda. 74. Tatt motorsykkellappen - eller bestemt deg for heller ikke å ta den nå du blir 40. - Dette SKAL jeg gjøre! 76. Besøkt et bedehus, en homsebar og en militærleir. - Det må evt være om det er eneste punktet jeg har igjen her, da skal jeg gjøre det 80. Saksøkt noen, eller blitt saksøkt. - Har vært på nippet, så blir ikke sjokkert. 83. Lært når du skal holde kjeft. - Denne her kommer jeg aldri til å kunne "hake av".. 89. Hilst på en kongelig. Eventuelt en statsminister. - Skal vel holde hardt den der.. 95. Begynt å samle bonuspoeng på flyreisene dine. - Først må jeg ha penger til å reise! 80 av 100 punkter er dermed allerede unnagjort før fylte 24! Vet ikke om jeg bør være stolt eller flau..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå