Gjest Odense Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 Er det noen bestemt alder når en skal begynde på anti rynkekrem?? Kremmen skal jo foregygge, så en bør vell begynde før linjene begynder å vise?
Rannva Skrevet 2. juni 2004 #2 Skrevet 2. juni 2004 Jeg bruker ikke rynkekrem, og har heller ingen planer om å begynne. Kan ikke tenke meg at jeg ønsker meg en 20-årings hud når jeg er 55. Dessuten er det vel ingen av de kremene som virker, egentlig?
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2004 #3 Skrevet 3. juni 2004 Det anbefales og begynne med antirynke krem rundt 25 års alderen.
LilleSol Skrevet 3. juni 2004 #4 Skrevet 3. juni 2004 Skader vel ikke å bruke en god øyenkrem før den tid, om ikke en anti-rynkekrem ? Selv bruker jeg decleor Hydra floral i ansiktet og samme merke i øyenkrem. Hydra Floral puor yeux eller noe. Er snart 20, men vil ikke se hmm, rynkete ut før tiden :oops: Dessuten er jeg fæl til å myse og glemme solbrillene mine 8)
Gjest Butterflygirl Skrevet 3. juni 2004 #5 Skrevet 3. juni 2004 Men det er jo genetisk og avhengig av din hverdag. Røyker du får du rynker veldig tidlig og stygg hus. Hvis moren fikk rynker tidlig, så er sjansen stor for deg. Moren fikk ikke rynker før hun var 35-40 år. Så jeg tenker vel at jeg ikke får det før da. Må bare pleie det godt. Som sagt rynkekrem har lite effekt. Det hjelper med å trene mye, drikke vann, spise sunt og holde seg unna røy og alkohol (er ikke helt sikker om sistnevnte fører til rynker)
Gjest Ethereal Skrevet 3. juni 2004 #6 Skrevet 3. juni 2004 Det viktigste man kan gjøre for å forhindre at rynkene kommer før tiden, er å unngå solen, dvs alle typer UV-stråling. I tillegg til røyking er det hudens verste fiende. Ellers kan du tilføre huden nok fuktighet, og drikke nok vann. Utover det er antirynke-kremer dessverre en hype...(men tro kan som sagt flytte fjell).
Arkana Skrevet 3. juni 2004 #7 Skrevet 3. juni 2004 Jeg er 25 (snart 26) og må innrømme at det å bruke rynkekrem ikke har falt meg inn enda. Jeg bruker fuktighetskrem hver dag, røyker ikke, drikker litervis med vann om dagen og soler meg aldri (gidder ikke). Jeg håper det er sant som du sier Butterflygirl, at det er mest genetisk. Mamma har nemlig veldig fin hud, og at hun er 57 kan ingen se. Så dette lover godt.
Gjest Ethereal Skrevet 3. juni 2004 #8 Skrevet 3. juni 2004 Så spørs det hvem av foreldrene man arver den egenskapen av
Gjest Cuddly Skrevet 3. juni 2004 #9 Skrevet 3. juni 2004 Så spørs det hvem av foreldrene man arver den egenskapen av Tenkte jeg også på
Arkana Skrevet 3. juni 2004 #10 Skrevet 3. juni 2004 Så spørs det hvem av foreldrene man arver den egenskapen av Hehe, godt spørsmål!
Gjest Cuddly Skrevet 3. juni 2004 #11 Skrevet 3. juni 2004 Men det er jo genetisk og avhengig av din hverdag. Røyker du får du rynker veldig tidlig og stygg hus. Jepp, veggene blir gule og gardinene lukter fælt
Gjest Ethereal Skrevet 3. juni 2004 #12 Skrevet 3. juni 2004 Helt klart at røyking fører til stygt hus, derfor forvises alle røykere her i gården til verandaen (i sju grader pluss frister det nok ikke noe særlig. Stakkars pappa, som kommer på besøk på mandag )
Arkana Skrevet 3. juni 2004 #13 Skrevet 3. juni 2004 Helt klart at røyking fører til stygt hus' date=' [/quote'] Åja, foreldrene mine røyket mange år, og jeg husker godt da de sluttet, og skulle male taket, da kunne man plutselig se at det som engang hadde vært hvitt var gulbrunt. :-? Hos oss er det ikke lov å røyke inne, men heldigvis er det kun min samboers mor som røyker av de vi kjenner, og hun går ut på verandaen uten at vi trenger å be om det. Når vi er hos dem derimot kan vi jo ikke akkurat be dem slutte, men det er grusomt etter en uke i den innrøkte huset, klærne stinker og jeg snyter til og med grått (jada, ikke særlig delikat....). beklager at jeg helt ødelegger tråden her..... :oops:
Gjest Odense Skrevet 3. juni 2004 #14 Skrevet 3. juni 2004 Takk for gode råd jenter :-) Tror jeg vil begynde med en god øye krem først ivertfall. Bruker en del kanebo produkter så får finne meg en god øyekrem der Ellers så røyker jeg ikke å drikker ikke så ofte, men er glad i sola da :oops: ...liker å vere brun..men får bare ta de ettrvirkningene, gidder ikke å vere bleik..Håper jeg får huden til mamma, :-) ...
starie Skrevet 3. juni 2004 #15 Skrevet 3. juni 2004 Det viktigste man kan gjøre for å forhindre at rynkene kommer før tiden, er å unngå solen, dvs alle typer UV-stråling. I tillegg til røyking er det hudens verste fiende. Ellers kan du tilføre huden nok fuktighet, og drikke nok vann. Utover det er antirynke-kremer dessverre en hype...(men tro kan som sagt flytte fjell). Jeg er blir 22 nå på lørdag og kommer til å begynne å bruke forebyggende produkter innen et par år. Man kan aldri forhindre rynker 100%, de kommer uansett, men man kan tilføre huden stoffer som gjør den mer elastisk, forbedrer bindevevet i huden eller som stimulerer fibroblastcellene i huden til å danne nytt kollagen og elastin. Dette vil til en viss grad forsinke utviklingen av rynker, men de kommer nok før eller senere uansett. :-? Ellers kommer Ethereal med mange gode råd!
Gjest Xavia Skrevet 4. juni 2004 #16 Skrevet 4. juni 2004 Jeg er 28, og har brukt forebyggende produkter i minst ett år. (Kanskje litt lengre?) Jeg bruker jo ikke anti rynkekremer beregnet på 50 åringer, men kremer som er beregnet på min aldersgruppe, med forebygging som hovedmål.
Gjest Butterflygirl Skrevet 4. juni 2004 #17 Skrevet 4. juni 2004 Jepp, veggene blir gule og gardinene lukter fælt hahahaha Men det er også sant. det jeg skulle si var at man vilkle få stygt hud. Jeg og tastene mine assa....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå