AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Jeg trener en del på ellipsemaskin, og så lurer jeg litt på når jeg egentlig brenner mest. Bør jeg gå lenge på lavere intensitet eller bør jeg sette den kjempetungt og holde på kortere? Anonymous poster hash: 53dd8...b79
Engel Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Tung belastning i intervaller vil jeg tro gir høyest forbrenning.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Tja, høy fart/arbeid (strides/watts) gir økt forbrenning har jeg merket, avhengig av nivå også. Klarer 300 kcal på 30 min. Man klarer sikkert 500 også om man holder høy fart. Anonymous poster hash: 45a9e...1b7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Brenner man mest om man holder i stengene som beveger seg, eller i de håndtaken som står i ro? Anonymous poster hash: a506f...527
Gjest Kim Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Beveger du armene i tillegg, så brenner du selvsagt flere kalorier... Jeg vil tro at det optimale er å kombinere god hastighet med en belastning du klarer over lengre tid, eventuelt kjøre intervaller på høy/lav belastning.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Takk for svar! Jeg prøvde et annet program enn det jeg har brukt tidligere (jevnt over litt tyngre, men med samme toppunkt), og maskinen sa i alle fall at jeg brant mer Anonymous poster hash: 53dd8...b79
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Brenner man mest om man holder i stengene som beveger seg, eller i de håndtaken som står i ro?Anonymous poster hash: a506f...527 Jeg vil tro du brenner mer av å holde i håndtakene som beveger seg, men jeg kjenner hvordan det brenner i lårene når jeg holder i de som står fast, så jeg vil tro du bruker akkurat de musklene mer på den måten. Anonymous poster hash: 53dd8...b79
Wiggins Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Du brenner mest hvis du glemmer å ha fokus på hvordan du forbrenner mest mulig, men i stedet har fokus på å komme i best mulig form. Da vil du orke å kjøre lengre og hardere økter, og forbrenne mer, og da kommer forbrenninga helt av seg selv. Endret 21. mars 2014 av Wiggins 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Beveger du armene i tillegg, så brenner du selvsagt flere kalorier... Jeg vil tro at det optimale er å kombinere god hastighet med en belastning du klarer over lengre tid, eventuelt kjøre intervaller på høy/lav belastning. Det er ikke nødvendigvis slik at man forbrenner mer av å bruke armene i tillegg. Å bruke bare beina er tyngre, dvs si høyere belastning og sannsynlig også høyere forbrenning. Intervaller øker forbrenningen mer enn langkjøring. Anonymous poster hash: be882...9c9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Det er ikke nødvendigvis slik at man forbrenner mer av å bruke armene i tillegg. Å bruke bare beina er tyngre, dvs si høyere belastning og sannsynlig også høyere forbrenning. Intervaller øker forbrenningen mer enn langkjøring. Anonymous poster hash: be882...9c9 Gjør det? Hvordan kjører man intervaller på ellipsemaskin da? (beklager dumt spørsmål, er litt grønn når det kommer til trening) Anonymous poster hash: 53dd8...b79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå