Gå til innhold

Jeg ble faktisk såret...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

Satt og så på gamle bilder sammen med samboeren i dag. Det dukket opp noen bilder av meg fra ungdomsskolen. Da begynte vi å prate på at jeg har forandret meg mye siden da. (Har fått mer voksent utseende, pluss at jeg har lagt på meg ganske mye de siste årene)

Vel, da sier samboeren: "Ja, du har forandret deg mye utvendig. Både på godt og vondt"...

Jeg ble så overrasket over den kommentaren at jeg ble helt stum! Ja, jeg VET jeg var mer attraktiv før, men måten han sa det på + tonefallet fikk det til å høres ut som om han ikke synes jeg er noe som helst attraktiv lenger... Jeg var tynn da jeg traff ham, men HALLO! Etter å ha vært sammen i over 4 år trodde jeg faktisk at han hadde lært seg til å elske alle sider ved meg, også de feite! Det var (for meg) helt tydelig at han ikke synes jeg er særlig attraktiv lenger, siden han mente jeg hadde forandra meg både på godt og vondt....

Jeg ble utrolig såret, men jeg klarte rett og slett bare ikke å si no der og da. Nå synes jeg det er for sent å begynne å ta de topp, for da begynner han sikkert å lure hva som er galt med meg... :x (Ettersom jeg ikke klarer å glemme det)

Kanskje mente han det ikke på den måten jeg tolket det, men det føltes helt jævlig å sitte der da.

Jeg synes ikke lenger samboeren er like sexy som han var da vi møttes, han har "forfalt" en del, men jeg sier det ikke til ham! Dessuten elsker jeg ham like høyt uansett!!

Vet ikke om jeg skriver dette her for å få råd eller trøst eller hva jeg gjør... Jeg bare måtte få det ut, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Uansett hvordan jeg vrir og vender på den kommentaren så kommer den ut som negativ.

Dessverre.... :( Men; han sa jo GODT også?.... Kanskje du kan spørre ham hvordan du har forandret deg til det bedre?

Jeg tror det beste du kan gjøre er å si fra til ham klart og tydelig (og uten gråting) at du ble fryktelig såret av det han sa.

Spør han nøyaktig hva han mener om deg; og vær ærlig om hva du synes om ham. (på meg høres det ut som han sitter og kaster stein i glasshus).

Hadde det der vært meg så hadde jeg ikke klart å legge meg om kvelden før jeg hadde fått snakket ut :oops:

Han mente det nok ikke på en vond måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandix

Synes ikke det var så mye å bli såret over. Du er jo selv oppmerksom på de ekstra kiloene, og synes sikkert at du tok deg bedre ut for noen år siden. At han mener det samme, kommer vel ikke SÅ overraskende på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Oi Sandix, der synes jeg du var streng. En ting er å være klar over sine feil, en annen ting er å høre det fra andre. Skjønner godt at Nathalie ble lei seg.

Men Nathalie; kanskje du skulle vise ham innlegget ditt her på KG, siden du synes det er vanskelig å ta opp temaet igjen? Da får han sjansen til å forklare at han fortsatt synes du er verdens vakreste :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie

Slapp helt av han er glad i deg, selvsagt er han det. Som Sandix sier så vet du jo selv at du har forandret deg en god del siden de bildene og han satte ord på noe du du vet selv men kanskje ikke helt vil snakke om.

Du fokuserer nå kun på den negative delen av det han sa, og deler av kroppen din er kanskje ikke lenger "like fin" som den var, men dette er da helt naturlig og noe han er klar over at slik ville den ikke forbli. Alle forandrer vi oss, og det gjør jo kroppen hans også.

Han sa også at du har forandret positivt og det må du jo også ta til deg, ikke bare tro at det er noe han sier for å være snill. Hvis du tenker etter selv så var du kanskje for tynn på enkelte deler av kroppen tidligere? At du nå har fått litt mer kjøtt på kroppen har kanskje gitt utslag i at dette nå er blitt perfekt etter hans mening.

Greit nok at det ikke er noe morro å høre om at man har fått noen kilo ekstra, men slik er det nå engang. Dere jenter vil at menn skal være ærlige, og det var nettopp det han var. Problemet er vel heller at vi menn ofte er veldig direkte og ikke har den kvinnelisten som skal til for å pakke alt inn på en pen måte.

LEGG også merke til at han sa på utsiden! Han mener altså at du er den samme gode innvendig, og til tross for hva mange jenter tror, ja så teller faktisk innsiden veldig mye også for oss gutta.

Er du usikker på hva han mente og om han ikke er glad i deg, så ta det for all del opp med han. Si det som det er, at denne kommentaren gjorde deg usikker og du trenger å høre hva han mente. Ikke gå og tenk på dette i all evighet, for en dag kommer du til å sta det frem igjen allikvel og da er det like greit å gjøre det nå fremfor å la det ligge å ulme i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Jeg tror alldeles ikke han mente noe vondt med dette, og antakeligvis skjønte han ikke at det såret deg engang... Vi vil jo at disse guttene våre skal være ærlige - og da må vi også tåle å høre sannheten fra dem :roll: .

En annen ting er at jenter og gutter ofte har ulik måte og uttrykke seg på, og det kan godt hende at dette bare ble sagt litt feil fra hans side? Slik skjer hjemme hos oss også, det :). Vi kan ha en koselig samtale...og plutselig sier min kjære noe jeg kan oppfatte som negativt om meg eller mitt utseende. Men: Det betyr ikke at de mener noe vondt med det, eller at de er mindre glade i oss av den grunn!

Du sier selv at dere begge har forandret dere de siste årene..og det er klart at han også ser det. Han er nok klar over at også han har "forfalt" litt - men vet helt sikkert at det er sånn livet er :)

Plager det deg veldig, kan du jo ta det opp med ham. Ellers synes jeg du bare kan avskrive det som en litt uheldig kommentar fra han sin side.

Lykke til!

Klem fra Carine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nathalie (ikke innlogget)

:oops: Jeg tok det opp med ham...

Han ble UTROLIG lei seg! :cry:

Han forklarte at han mente ALDRI å såre meg, verken nå eller senere, med vilje. Det hadde seg bare slik at noen ganger ordla han seg litt feil, sa han... :roll: Han ble så trist, at JEG nesten fikk dårlig samvittighet fordi jeg hadde blitt såret...

Han forklarte også hva han hadde ment med det han sa...

Egentlig var det hele en stor misforståelse... :-?

Vi kvinnfolk kan jo være litt trangsynte innimellom og bare se det negative i alt som blir sagt....

Så heldigvis er dette ute av verden nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere jenter vil at menn skal være ærlige, og det var nettopp det han var. Problemet er vel heller at vi menn ofte er veldig direkte og ikke har den kvinnelisten som skal til for å pakke alt inn på en pen måte.

Må bare få kommentere, Kristian :lol: Du skriver så mye bra, også denne gangen - bortsett fra den lille detaljen din om ærlighet her... her misforstår mange menn. Klart dere ikke skal være ærlige! Jeg vil bedras, og jeg tror mange jenter er enige med meg i det :lol:

Har du sett den Friends-episoden hvor Ross og Rachel forklarer Chandler hvordan man skal håndtere jenter...? Uansett alternativ er det feil, for det fines alltid et tredje som "ingen" vet om men alle forventer.

Javisst ber vi dere være ærlige, men sannheten vil vi ikke ha :roll:

Kompliserte jenter? Ja, helt klart - men vi er da litt søte også... 8)

Til Nathalie: Godt at det ordnet seg og at dere fikk oppklart det. Nok en gang - snakk om det om det er vanskelig - spør hvis man lurer - det sparer en for masse bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...