AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Hei! har ei venninne som jeg har kjent noen år. Når vi er sammen, har vi det som oftest ganske bra i lag (om hun er i godt humør da). Men føler at jeg ikke "får" igjen noe fra henne. Akkurat som et kjærestepar, mener jeg at i et vennskap så må begge både gi og ta litt. Denne venninnen gir aldri komplimenter, ikke at jeg krever at hun skal kommentere håret mitt, eller nye klær, men hun har aldri sagt noe som helst positivt til meg, heller ikke som person. Jeg er alltid flink til skryte til henne om hun får til noe bra, komplimentere om hun har klippet håret etc (dette gjør jeg naturlig). I tillegg har hun ingen som helst interesse for hvem jeg er, om jeg har vært på ferie, spør hun ikke et eneste spørsmål om hvordan jeg har hatt det, eller hva jeg har gjort, derfor orker jeg nesten ikke fortelle om det skjer noe interessant i mitt liv, fordi hun bryr seg null og niks. Mens hun kan snakke lenge, både før og etter hun det skjer noe spennende i sitt liv, om hvordan det var, og jeg alltid spør spørsmål og er med på å snakke om hennes opplevelser. Dessuten er hun ofte i dårlig humør, og ting skal alltid skje på hennes prinsipper. Måtte bare få det ut. Noen som kjenner seg igjen? Vet ikke om dette er et vennskap verdt å spare på? For jeg kjenner meg ikke verdsatt som venninne. Anonymous poster hash: afeb7...248
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Uff, hørtes ut som min søster. Anonymous poster hash: 7a189...d83
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Hei! Skjønner godt hvordan du har det, har levd med to slike personer selv. Hun ene var bestevenninna mi i noen år, men hun var også slik som ikke brydde seg, hun var aldri der for meg om jeg slet med noe, selv om jeg ofte tilbød meg å komme til henne midt på natta for å trøste henne. Fikk aldri noe tilbake. I tillegg var hun slik som ikke klarte å høre at jeg har egne meninger. Jeg avsluttet vennskapet for rundt et halvt år siden og har hatt det mye bedre etterpå! Hun andre sliter selv med diverse ting, jeg spør ofte hvordan det går med henne og slikt. Men får aldri noe tilbake, selv etter at jeg hadde vært gjennom en stor og komplisert operasjon spurte hun ikke hvordan det gikk med meg. Er ikke venn med hun lenger heller og det er for det beste :-) Anonymous poster hash: 44b84...c12
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 At hun ikke gir komplimenter er en ting, at vennskapet er kun på hennes premisser er noe annet.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Hei! Skjønner godt hvordan du har det, har levd med to slike personer selv. Hun ene var bestevenninna mi i noen år, men hun var også slik som ikke brydde seg, hun var aldri der for meg om jeg slet med noe, selv om jeg ofte tilbød meg å komme til henne midt på natta for å trøste henne. Fikk aldri noe tilbake. I tillegg var hun slik som ikke klarte å høre at jeg har egne meninger. Jeg avsluttet vennskapet for rundt et halvt år siden og har hatt det mye bedre etterpå! Hun andre sliter selv med diverse ting, jeg spør ofte hvordan det går med henne og slikt. Men får aldri noe tilbake, selv etter at jeg hadde vært gjennom en stor og komplisert operasjon spurte hun ikke hvordan det gikk med meg. Er ikke venn med hun lenger heller og det er for det beste :-) Anonymous poster hash: 44b84...c12 Takk for tips! Høres mye ut som min venninne der ja. Jeg føler at jeg ikke får påfylt noe energi fra henne, mens jeg bare gir fra meg selv. Jeg har en annen venninne som jeg ble kjent med for ikke så lenge siden, vi er egentlig ganske ulike, men prøver å møtes flere ganger i måneden. Selv så ulike vi er, gir hun ut komplimenter og forteller at hun setter pris på meg, er positiv til forslag, hun svarer "Ja, gjerne!" i motsetning til den andre venninnen min som ofte bare svarer "kanskje det" eller " vet ikke, interessere meg ikke noe særlig for det" når jeg spør om å bli med på noe nytt eller annet. Vil mye heller beholde en slik venninne i mitt liv, selv så ulike vi er, enn hun andre, som som oftest bare er negativ. Anonymous poster hash: afeb7...248
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 At hun ikke gir komplimenter er en ting, at vennskapet er kun på hennes premisser er noe annet. Som jeg prøvde å få frem, så er det ikke det viktigste at hun komplementerer den nye jakken min eller liknende, det er noe jeg heller ikke krever. Men hun interesserer seg ikke i meg. Hvis jeg for eksempel nevner noe om en tur jeg nettopp har vært på (noe som jeg nesten ikke gjør),, så skifter hun ALLTID samtaleemne til den gangen "hun var i syden, eller London, da va det alltid... blablabla". Hun klarer ikke å unne meg noe godt.. Anonymous poster hash: afeb7...248
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Som jeg prøvde å få frem, så er det ikke det viktigste at hun komplementerer den nye jakken min eller liknende, det er noe jeg heller ikke krever. Men hun interesserer seg ikke i meg. Hvis jeg for eksempel nevner noe om en tur jeg nettopp har vært på (noe som jeg nesten ikke gjør),, så skifter hun ALLTID samtaleemne til den gangen "hun var i syden, eller London, da va det alltid... blablabla". Hun klarer ikke å unne meg noe godt.. Anonymous poster hash: afeb7...248 Så kutt henne ut siden alt er på hennes premisser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå