Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er naturlig lysblond, men har de siste ti årene farget det sort med hjemmefarge. Jeg ønsker nå å lysne håret et par nyanser. Jeg har typisk nordisk hår, fint og glatt.
Vil jeg kunne bruke vanlig blekemiddel, for så å farge over med brunfarge? Eller må jeg benytte meg av avfarging?
Kan jeg avfarge selv, eller må jeg til frisør?

Jeg skal gifte meg i september så ønsker ikke å gjøre noe altfor drastisk, i tilfelle det risikerer å ødelegge håret. Da venter jeg heller med prosjektet til etter bryllupet :)

Tusen takk for gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du skinne deg helt. Nei, ta avfarging. Jeg tok avfarging hos frisør og farget over med noe kalde farger. Anbefales ikke for håret blir dritstygt og tørt. Vil anbefale deg å vente med prosjektet til etter bryllupet jeg :)

Skrevet

Alrighty! Tok det lang tid før håret gikk fra stygt og tørt tilbake til sitt vanlige jeg? Jeg har fortsatt et halvt år på meg som jeg kan bruke til heftig kuring. Men vil selvsagt ikke ta noen sjanser. Tenker bare det hadde vært fint med en litt mer naturlig hårfarge til bryllupet. Pytt pytt.

Skrevet

Alrighty! Tok det lang tid før håret gikk fra stygt og tørt tilbake til sitt vanlige jeg? Jeg har fortsatt et halvt år på meg som jeg kan bruke til heftig kuring. Men vil selvsagt ikke ta noen sjanser. Tenker bare det hadde vært fint med en litt mer naturlig hårfarge til bryllupet. Pytt pytt.

Håret mitt ble aldri bra igjen. Det ble "greit". Måtte gro det helt ut før det ble fint. For min del så var håret ødelagt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra mørkebrun til mørk blond på 8 timer hos frisøren. Håret overlevde fint :-) Pengeboka var det dårligere med..

Anonymous poster hash: 1c23b...172
Skrevet

Okei, så det kommer tydeligvis litt ann på hårtype, kanskje? Hvor mye måtte du ut med, Anonym?

Skrevet (endret)

Jeg har naturlig veldig lyst hår som i mange år var helt sort!

Jeg kjøpte noe som heter ColourB4 på ebay. Dette er avfaring. Funket veldig bra! Håret ble selvfølgelig litt gul/brunaktig etterpå.

Det jeg gjorde var å kjøpe en veldig veldig lys brun, nesten blond, hårfarge som vaskes ut igen. Glansfarge heter det vel? Denne hadde jeg bare i i 10-15 min før jeg skylte ut igjen, for håret tar veldig lett til seg farge etter ColourB4 behandligen. Så etterpå ble brunfargen fin og så lys at jeg har kunnet gro ut min egentlige hårfarge uten at noen egentlig legger merke til at resten av håret var brunt.

Så jeg anbefaler å prøve det! Koster 150-200 kroner for en pakke. Jeg trengte bare en pakke! Brukte to, men den siste hadde ingen effekt.

http://www.ebay.com/itm/2-x-Colour-B4-Hair-Dye-Colour-Remover-For-Dark-Tones-Extra-Strength-/261423552580?pt=UK_Health_Beauty_Hair_Care_Brushes_Combs_PP&hash=item3cde0ed844

Håret mitt ble forresten ikke noe nevneverdig slitt av det! :)

Endret av illywhack
Skrevet

Tusen takk for godt tips illywhack, det skal jeg absolutt sjekke ut! :D

AnonymBruker
Skrevet

Okei, så det kommer tydeligvis litt ann på hårtype, kanskje? Hvor mye måtte du ut med, Anonym?

Håret mitt har vært gjennom utrolig mye tidligere, og det har tålt det dårlig. En gang jeg bleket håret så falt en god del av....

Jeg betalte 2250 kr. Frisøren bleket håret 2-3 ganger og farget det 2 ganger. I tillegg kuret hun det mellom hver omgang.

Du har god tid på deg, jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre noe snart så du får det håret du ønsker på bryllupsdagen din :-) Hårfarge har mye å si for selvfølelsen

Anonymous poster hash: 1c23b...172

Skrevet

Jeg har gjort det, og det ER mulig. Men det blir dyrt (!!!) og håret får ikke minst skader det helst vil være foruten. I allefall; gå til en god frisør og belag deg på masse kuring av hår fremover :)

Skrevet

Takk for alle erfaringer og innspill!
Det frister veldig når man er på bryllupsbudsjett å velge den billige løsningen med hjemmeavfarging, men er utrolig leit hvis det ødelegger håret fulstendig. Jeg får innhente noen pristilbud fra frisører og vurdere saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...