Gå til innhold

Er dette ok/normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vil si at folk har mye for seg når de konsentrerer seg mer om naboens mat enn sin egen, da har man issues, glad det ikke er jeg som har de issuene.

Jeg prater ikke om kommentaren. Hun burde ha spist opp kaka si uavhengig av kommentaren.

• Liker 4
Skrevet

Jeg prater ikke om kommentaren. Hun burde ha spist opp kaka si uavhengig av kommentaren.

Nei det burde hun ikke er min mening. Å sitte å tvangsspise mat som ganen synes er ekkel og kvalmende har ingen glede av.

Og frekke tullinger som kommenterer voksne mennesker sin spising er det bare å heve seg over.

• Liker 2
Skrevet

Nei det burde hun ikke er min mening. Å sitte å tvangsspise mat som ganen synes er ekkel og kvalmende har ingen glede av.

Og frekke tullinger som kommenterer voksne mennesker sin spising er det bare å heve seg over.

Når det er ANDRE ganger man setter fra seg tallerken med mat bør man sette tilside ganepreferanser for folkeskikkens skyld.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Når det er ANDRE ganger man setter fra seg tallerken med mat bør man sette tilside ganepreferanser for folkeskikkens skyld.

Å spise halvråten mat og kvalmende kaker har ingenting med folkeskikk å gjøre.

Ps dette blir vi ikke enige om, du har din mening, jeg min.

Jeg har aldri opplevd at noen som ikke snakker med meg under et måltid plutselig spyr ut av seg noe om spisevanene mine, men muligens at det er vanlig eller ok, i så tilfelle er det det som er fullstendig mangel på folkeskikk! Jeg har aldri opplevd det i alle fall. Og jeg mener man ikke verken skal eller må føle seg forpliktet til å spise noe halvråten sukker gøgge bare for å vise hvor snill og veloppdratt man er til andre

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Skrevet

Å spise halvråten mat og kvalmende kaker har ingenting med folkeskikk å gjøre.

Å sette fra seg tallerkener med mat man selv har forsynt seg med har definitivt med folkeskikk å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Å sette fra seg tallerkener med mat man selv har forsynt seg med har definitivt med folkeskikk å gjøre.

Din mening, jeg er uenig, her blir vi ikke enige og det er kanskje like greit.

Jeg kommer aldri til å spise opp noe jeg ikke liker i alle fall, som sagt det er en glemmesak.

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg er usikker på om kaka er god eller ei, forsyner jeg meg ikke med et gigastykke. Jeg tar litt, og tar mer om jeg liker den. Det er normal høflighet å ete opp det man har lagt på tallerkenen.

Anonymous poster hash: d0ed2...882
  • Liker 5
Skrevet

Din mening, jeg er uenig, her blir vi ikke enige og det er kanskje like greit.

Jeg kommer aldri til å spise opp noe jeg ikke liker i alle fall, som sagt det er en glemmesak.

Da bør du forsyne deg i bittesmå porsjoner, eller holde deg unna kakebordet. Så ja, vi blir nok ikke enige på dette temaet.

• Liker 4
Skrevet

Da bør du forsyne deg i bittesmå porsjoner, eller holde deg unna kakebordet. Så ja, vi blir nok ikke enige på dette temaet.

Som sagt jeg har heldigvis aldri opplevd at noen så nesevis kommenterer noe som helst og hadde jeg opplevd det hadde jeg nok fint klart å vært like nesevis og frekk tilbake skal du se, og jeg forsyner meg og spiser og ikke spiser det jeg vil og ønsker i tilstelninger.

Så tok jo ikke ts noe store porsjoner med mat heller, om du mener to melonskiver og et kakestykke er store porsjoner er store så har vi også ulik mening om hva store porsjoner er.

Skrevet

ÆSJ! Sånt gjør man ikke! Har du tatt noe fra fatet så legger du det ikke tilbake!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 79e95...0d1

Lar man heller flere forsyne seg av noe som er bedervet mener du?

Skrevet

Mener du seriøst jeg skal reise meg opp fra bordet, ta med halvråtten og halvspist mat og legge tilbake på kakebordet??

Når det kommer til kakestykket så spiste jeg opp halvparten. Etter et halvt kakestykke var jeg så kvalm at jeg ikke orket noe annet enn vann resten av besøket. Normalt sett spiser jeg alltid opp det jeg forsyner meg med, men her klarte jeg ikke mer.

TS

Anonymous poster hash: 1199b...949

Jeg snakker om å fjerne mat som er bedervet for å spare andre for den samme opplevelsen. Uttrykte jeg meg uklart her?

• Liker 1
Skrevet

Som sagt jeg har heldigvis aldri opplevd at noen så nesevis kommenterer noe som helst og hadde jeg opplevd det hadde jeg nok fint klart å vært like nesevis og frekk tilbake skal du se, og jeg forsyner meg og spiser og ikke spiser det jeg vil og ønsker i tilstelninger.

Så tok jo ikke ts noe store porsjoner med mat heller, om du mener to melonskiver og et kakestykke er store porsjoner er store så har vi også ulik mening om hva store porsjoner er.

Herregud som du har hengt deg opp i den kommentaren da. Hvis du blar tilbake på side 1 ser du at jeg er enig i at kommentaren var feil. Vet ikke hvor mange ganger til jeg kan forsøke å formidle det til deg.

Poenget mitt er at hun SELV, helt uoppfordret, burde fortstått at det er høflig å spise opp kakestykket når hun allerede har satt tilside én tallerken. Eller så kunne hun lett ha delt kakestykket med kakespaden for å unngå å sette seg selv i i en slik situasjon.

• Liker 3
Skrevet

Herregud som du har hengt deg opp i den kommentaren da. Hvis du blar tilbake på side 1 ser du at jeg er enig i at kommentaren var feil. Vet ikke hvor mange ganger til jeg kan forsøke å formidle det til deg.

Poenget mitt er at hun SELV, helt uoppfordret, burde fortstått at det er høflig å spise opp kakestykket når hun allerede har satt tilside én tallerken. Eller så kunne hun lett ha delt kakestykket med kakespaden for å unngå å sette seg selv i i en slik situasjon.

Og som sagt jeg er fullstendig uenig med deg og jeg blir ikke enig med deg uansett hvor mange ganger du sier at hun burde spise opp noe hun ikke liker. Liker man det ikke så liker man det ikke og det å spise mat man ikke liker er ikke noe høflig, men som sagt vi blir ikke enig her så du må gjerne mene hun burde spist opp, men jeg synes ikke det!

• Liker 1
Skrevet

Og som sagt jeg er fullstendig uenig med deg og jeg blir ikke enig med deg uansett hvor mange ganger du sier at hun burde spise opp noe hun ikke liker. Liker man det ikke så liker man det ikke og det å spise mat man ikke liker er ikke noe høflig, men som sagt vi blir ikke enig her så du må gjerne mene hun burde spist opp, men jeg synes ikke det!

Og jeg blir ikke enig med deg. Med tanke på plussene er jeg tydligvis ikke den eneste heller.

Case closed.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville virkelig ikke brydd meg. Det er fullstendig normalt...

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Noen burde fokusere mer på bitterheten sin enn hva jeg spiser", burde du mumla tilbake

Anonymous poster hash: 22e99...455

• Liker 1
Skrevet

Og jeg blir ikke enig med deg. Med tanke på plussene er jeg tydligvis ikke den eneste heller.

Case closed.

Hee hee plusser? Jeg lever ikke på fb og trenger likes for å ha meninger, jeg trenger heller ikke at alle er enig med meg heller..

Vi er ikke enig, men det skjønte du sikkert allerede da du valgte å sitere meg første gangen sant?

case closed, flott..

• Liker 4
Gjest Ciegus
Skrevet

Å spise seg kvalm på kake man var uheldig å forsyne seg for mye av er misforstått høflighet. Utrolig at noen i det hele tatt legger merke til hva andre har spist og ikke.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Å spise seg kvalm på kake man var uheldig å forsyne seg for mye av er misforstått høflighet. Utrolig at noen i det hele tatt legger merke til hva andre har spist og ikke.

Kaken var delt opp på forhånd, det var kø ved kakebordet så jeg grabbet til meg et stykke og gikk tilbake til bordet.

Jeg har aldri før sett at gjestene har begynt å dele kakestykker i to ved kakebordet før.

Jeg syntes ikke jeg var uhøffelig. Jeg nekter å spise råtten mat, og jeg spiste kaken til jeg ble uvel og kvalm av den. Jeg kan ærlig talt ikke se hva mer jeg kunne gjort?

Hadde det vært bedre folkeskikk å spise dårlig mat til jeg spydde?

(Siste delene er ikke rettet mot deg jeg siteter :) )

TS

Anonymous poster hash: 1199b...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...