AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 La meg understreke at dette ikke akkurat er noe jeg har tenkt mye på, men jeg reagerte på det da det skjedde og lurer på om dette er en vanlig ting. Sist søndag var jeg i dåp, og ved kakebordet forsynte jeg meg med to skiver med melon (ferdig oppskjært). Da jeg hadde satt meg og begynte å spise, oppdaget jeg etter første bit at melonen var dårlig. Den var slimete og hadde en sur-bitter smak. Jeg valgte derfor å ikke spise mer av den. Da jeg var ved kakebordet neste gang tok jeg et ferdig oppkuttet kakestykke (ganske stort, ca 8 x 8 cm). Da jeg begynte å spise av smakte den helt forferdelig. Jeg er veldig glad i søtsaker, men den kaken smakte KUN sukker og absolutt ingenting annet. Stykket var som nevnt ganske stort (det var ferdig oppkuttet på forhånd, ikke jeg som hadde delt opp kaken), så jeg presdrt i meg haøvparten for syns skyld. Igjen på talerkenen min la altså et halvt kakestykke og to skiver melon (hvor en var spist av). Hun som satt ovenfor meg kommenterte småsurt at jeg må lære å spise opp maten min. Vi har aldri snakket sammen før (heller ikke under dåpen, hun snakket bare med mannen sin gjennom hele middagen). Så da spør jeg dere, er det en vanlig greie å kommemtere hva fremmede mennesker spiser eller ikke spiser? Anonymous poster hash: 1199b...949 1
Chloe- Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Det var feil av henne å kommentere. Jeg hadde alikevel anstrengt meg mer for å spise opp kakestykket. Ingen har dødd av sukkersmak. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Drit i det.. Anonymous poster hash: 5a6ee...804 10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Ikke særlig hyggelig av henne å kommentere, men det er ikke særlig hyggelig av deg heller å ikke spise opp det kakestykket du tok på tallerkenen. Er det ferdig oppkutta kakestykket for stort, deler du det i to. Det gjør jeg, og jeg har sett flere andre gjøre det. Anonymous poster hash: d0ed2...882 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 TS her. Normalt sett ville jeg spist opp kakestykket, men det smakte så vondt at jeg spiste det jeg maktet. Etter en et halvt stykke var jeg kvalm. Det var flere som hadde lagt igjen akkurat den kaken på tallerken (etter å ha spist en bit) så det var ikke bare meg.Anonymous poster hash: 1199b...949 1
Gjest lillelarve Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Noen ser på det som frekt. Jeg hadde ikke hatt noe i mot det.. Det er ikke nødvendig å kommentere sånt da, synes jeg.. 1
Gjest PPM Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Melonen kunne du lagt tilbake på fatet, for så å litt diskret båret det vekk slik at andre ikke forsynte seg av den. Angående kakestykket så er jeg av samme mening som Chloe-. Men til spørsmålet ditt.. Det var kanskje litt frekt å komme med en kommentar på den måten.
Haribo24 Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Eller gjøre som Mr. Bean gjorde med den biff tartaren
Dricka Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Kunne bare send asjetten til henne og bedt henne smake og spørre hva hun syntes. Vært frekk tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Melonen kunne du lagt tilbake på fatet, for så å litt diskret båret det vekk slik at andre ikke forsynte seg av den. Angående kakestykket så er jeg av samme mening som Chloe-. Men til spørsmålet ditt.. Det var kanskje litt frekt å komme med en kommentar på den måten. ÆSJ! Sånt gjør man ikke! Har du tatt noe fra fatet så legger du det ikke tilbake!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 79e95...0d1 11
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Veldig sært å kommentere noe sånt når det ikke gjelder noen man kjenner godt. Jeg synes det er en uting at folk tar mat og lar massevis ligge igjen på tallerkenen, men som i ditt tilfelle så kan det jo være en god grunn til det. Er det noen jeg kjenner relativt godt som gjør sånt, så spør jeg hva årsaken er hvis jeg lurer. Fremmede får styre med sine ting ifred. Anonymous poster hash: a58ae...bc7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 TS her. Normalt sett ville jeg spist opp kakestykket, men det smakte så vondt at jeg spiste det jeg maktet. Etter en et halvt stykke var jeg kvalm. Det var flere som hadde lagt igjen akkurat den kaken på tallerken (etter å ha spist en bit) så det var ikke bare meg.Anonymous poster hash: 1199b...949 Jeg ville svart den sure dama at melonen var dårlig og kaken var for søt. Hvis hun er "tøff" nok til å mumle spydigheter (det er faktisk ikke hennes oppgave å oppdra deg eller bry seg). Det var sikkert hun som hadde laget kaken, og så var hun sur :D Anonymous poster hash: 5cb23...dd5 Anonymous poster hash: 5cb23...dd5 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Melonen kunne du lagt tilbake på fatet, for så å litt diskret båret det vekk slik at andre ikke forsynte seg av den. Angående kakestykket så er jeg av samme mening som Chloe-. Men til spørsmålet ditt.. Det var kanskje litt frekt å komme med en kommentar på den måten. Mener du seriøst jeg skal reise meg opp fra bordet, ta med halvråtten og halvspist mat og legge tilbake på kakebordet?? Når det kommer til kakestykket så spiste jeg opp halvparten. Etter et halvt kakestykke var jeg så kvalm at jeg ikke orket noe annet enn vann resten av besøket. Normalt sett spiser jeg alltid opp det jeg forsyner meg med, men her klarte jeg ikke mer. TSAnonymous poster hash: 1199b...949
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Forsynte du deg virkelig bare med to melonskiver første gangen du stod ved et kakebord i en konfirmasjon? Da jeg først leste dette trodde jeg du hadde en spiseforstyrrelse Men jeg hadde nok også hatt problemer med å spist et kakestykke jeg virkelig ikke likte. Hadde kanskje funnet på noe lurt, som å gå og ta et annet kakestykke fra kakebordet, og fått kastet det andre på en eller annen måte Anonymous poster hash: c5d59...031
mandel92 Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Minner meg om da jeg var i en konfirmasjon, så en kake som så helt fantastisk god ut, så jeg tok et stort stykke, men den smakte helt grusomt, hver bit var en lidelse, var nok noe av det verste jeg har spist. Heldigvis har jeg en altetende far, så jeg bare diskret skøyv kaka over på hans fat; problem solved! 2
skreppamedleppa Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har aldri opplevd slike kommentarer, og mener dette ikke er helt normalt nei. Jeg sitter selv ikke å tvangsspiser mat jeg ikke liker, uansett hvor jeg er, glemmesak! Sitter ikke å spiser og ganen min holder på å rope etter elgen fordi noe smaker helt jævlig så får andre mene at det er aldri så frekt men jeg tror det hadde vært enda frekkere om jeg spydde ved matbordet fordi noe virkelig ikke falt i smak, men muligens at disse som påroper seg, "det er viktig å spise opp maten sin" mener i ramme alvor at et slikt senario er langt høfligere.. 4
Chloe- Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har aldri opplevd slike kommentarer, og mener dette ikke er helt normalt nei. Jeg sitter selv ikke å tvangsspiser mat jeg ikke liker, uansett hvor jeg er, glemmesak! Sitter ikke å spiser og ganen min holder på å rope etter elgen fordi noe smaker helt jævlig så får andre mene at det er aldri så frekt men jeg tror det hadde vært enda frekkere om jeg spydde ved matbordet fordi noe virkelig ikke falt i smak, men muligens at disse som påroper seg, "det er viktig å spise opp maten sin" mener i ramme alvor at et slikt senario er langt høfligere.. Vanlige folk spyr ikke av å fullføre et kakestykke med sukkersmak. Er man såpass sart bør man holde seg unna kakebordet altogether. 6
skreppamedleppa Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 (endret) Vanlige folk spyr ikke av å fullføre et kakestykke med sukkersmak. Er man såpass sart bør man holde seg unna kakebordet altogether. Det mener kanskje du, jeg er av en helt annen oppfatning. Og kanskje du ikke spyr av å spise en halv pakke sukker, i så måte er det bare å digge innpå for din del, men ja jeg ville spyd av en kake som smakte kun sukker ja. Ts sier også at hun ble kvalm, et hvert normalt menneske ville blitt det får over kick av sukker, så kanskje slike frekke nedlatende mennesker som er for opptatt med hva andre spiser og ikke kanskje synes det er høfligere? Endret 19. mars 2014 av skreppamedleppa
Chloe- Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Det mener kanskje du, jeg er av en helt annen oppfatning. Og kanskje du ikke spyr av å spise en halv pakke sukker, i så måte er det bare å digge innpå for din del, men ja jeg ville spyd av en kake som smakte kun sukker ja Hadde du sitti på en øde øy med en sukkerkake kan jeg garantere du ikke hadde spydd den opp igjen. Folk har så mye for seg, altså. 4
skreppamedleppa Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Hadde du sitti på en øde øy med en sukkerkake kan jeg garantere du ikke hadde spydd den opp igjen. Folk har så mye for seg, altså. Ja jeg vil si at folk har mye for seg når de konsentrerer seg mer om naboens mat enn sin egen, da har man issues, glad det ikke er jeg som har de issuene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå