Crobern Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Hei, og gratulerer til dere som skal gifte dere i år, og gratulerer til dere som nettopp har giftet dere. Selv så ble jeg gift i fjor. I 1 1/2 år planla vi bryllupet: * invitasjoner * lokale * kirke * bordplassering * kjole * dress * bukett * pynt.....etc etc etc etc,etc,etc og etc.....Det var så mye å planlegge. Og tro det eller ei, det som tok lengst tid var jo bordplasseringen. Var en stund vi vurderte om gjestene bare skulle trekke lapp da de kom Men vi kom i land med bordplasseringen også. Poenget er: i lang tid planla vi dette, dag ut og dag inn. To dager etter bryllupet, så var jeg helt tom...jeg hadde jo ikke noe å planlegge. Jeg var lykkelig, men hva skulle jeg planlegge nå.... Jeg misunner dere som skal gifte dere. Jeg vil planlegge på nytt. Men tror ikke jeg får med mannen på å fornye løftene med en gang.Rettere sagt, jeg tror ikke han blir med på det noen gang;) Så selv om det er mye å gjøre med planleggingen.Nyt det. For du skal forhåpentligvis ikke gjøre akkurat dette igjen.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Himmel, det er godt folk er forskjellige. Har du ikke noe annet å planlegge, så er du hjertelig velkommen til å planlegge mitt bryllup Vi har littegrann lyst å gifte oss, men orker bare ikke styret med planlegging. Jeg har lyst å velge kjole selv, men ellers "komme til dekket bord", og det kunne jeg jammen betalt en del for også. Anonymous poster hash: 87a18...873 2
Wonders Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 jeg elsker det, men forloveden er så ubesluttsom. Når jeg vil være kreativ involverer jeg meg i festligheter som kommer... Eller har jentekvelder hos meg. Spa-fest, Høstfest, Bursdager, Sommerfest, Hatt og Hanskefest, Byttefest(bytting av klær, sko osv) Det er ikke bare bryllup som er moro for meg.
septemberbrura Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Jeg koste meg virkelig med planleggingen i de knappe åtte månedene det sto på. Nå kan jeg glede meg over bildene og minnene fra både planleggingen og selve bryllupsfeiringen. I etterkant har jeg ikke et eneste sekund følt meg tom når jeg ikke har noe bryllup å planlegge. Livet er mer enn nok fullt likevel... Det gjelder å finne "tilbake" til hverdagsgledene når de store dagene er over, tror jeg. Den som leter, skal finne, heter det...
Crobern Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2014 Hehe, jeg planlegger mer enn gjerne;) Jeg fant tilbake til hverdagsgledene, bare jeg fikk litt tid på meg. Poenget var at jeg drev og planla dette bryllupet dag ut og dag inn.Så plutselig var det stopp. Men nå er det snart rundt tall i familien, så da kan jeg planlegge igjen. hehe
Gjest Anubiel Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Himmel... Jeg har funnet ut at jeg ikke liker å planlegge bryllup. Så sinnsykt mye styr og mas! Og så mange meninger folk har om alt. Jeg har med glede overlatt det aller, aller meste til profesjonelle. Skal ikke ha noe DIY. Det får holde i massevis at jeg tydeligvis må bestemme meg seks måneder i forveien for blomster, hår, sminke, kake, meny osv. Jeg gleder meg til bryllupet er over og jeg slipper å forholde meg til så sinnsykt mye detaljplanlegging.
Gjest Ciegus Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Vil du planlegge mitt også? Vi forlovet oss for ett år siden, 6 mnd igjen til bryllupet. Vi har bare planlagt det viktigste (avtalt med kokk og fotograf og vigsler + festlokale). Resten får vente til sommeren, orker ikke å forholde meg til alt så lenge... Heldigvis begynner jeg på en doktorgrad ca samtidig med bryllupet, så jeg har nok å henge fingrene i etterpå.
Crobern Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2014 Husk å sende ut invitasjoner i god tid da;) Sommeren er ferietid.
Pingting Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Vi jobbet endel med bryllupet, laget mye selv (fra invitasjoner og andre papirer til dekorasjoner og slikt), og brukte endel tid på det. Jeg lagde også deler av mitt eget antrekk. Jeg var litt bekymra for at jeg skulle bli litt "tom" etterpå iom. at jeg gikk på en skikkelig smell da jeg leverte masteren min (uten sammenligning forøvrig). Men nei. Jeg tror det handler endel om hvor man har fokus. For det første var det ikke slik at ALT i tiden før bryllupet dreide seg om planlegging og laging av ting. Vi brukte like mye tid på de vanlige fritidsaktivitetene våre. For det andre så var mye av bryllupsforberedelsene sånt som ER fritidsaktivitetene våre. Jeg er glad i å sy og å lage ting, og jeg liker å sitte og leke med Photoshop og digital tegning. At jeg da brukte endel tid på å designe invitasjoner, lage papirblomster, sy etc. var ikke egentlig noe som var så spesielt for tiden før bryllupet, men noe jeg kunne funnet på uansett. Dermed handlet det mer om å ha det morsomt der og da med prosessen, enn bare å fokusere på målet og hva resultatet skulle brukes til. Og for det tredje så hadde jeg masse prosjekter og morsomme planer for tiden etter bryllupet. Planlegging var gøy, det hørte med til sjeldenhetene at jeg ble lei. Men jeg tror det er viktig å ikke henge seg helt opp i ting, og også fokusere på ens vanlige liv. Eller hey - kanskje du har oppdget en karrieremulighet som bryllupsplanlegger?
Crobern Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 19. mars 2014 Bryllupsplanlegger hadde vært drømmen
Gjest Naria Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Jeg kan ikke fordra planleggingen og skulle helst sett at jeg slapp hele bryllupet. Vi har valgt å ha et lite og enkelt bryllup, og jeg hadde ikke i min villeste fantasi sett for meg at det skulle bli så styrete som det har blitt. Alle har en mening og ingen er redd for å ytre den. Hadde jeg visst da det jeg vet nå hadde vi droppet hele greia og reist bort bare oss to. Håper jeg føler at det var verdt det når dagen kommer. Jeg er i hvert fall ikke redd for å sitte igjen med en tomhetsfølelse.
Pingting Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Bryllupsplanlegger hadde vært drømmen ...bortsett fra at jeg ser for meg en planlegger som ser ut som avataren din. Vet ikke helt, hadde blitt litt skeptisk.
Crobern Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 19. mars 2014 ...bortsett fra at jeg ser for meg en planlegger som ser ut som avataren din. Vet ikke helt, hadde blitt litt skeptisk. Haha, forskjell på jobb og fritid vet du;)
Gjest Daenerys Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Personlig gleder jeg meg til planleggingen er ferdig! Er ikke en av de som alltid har sett for seg bryllupet sitt eller drømt om det, så for meg er planleggingen litt slitsom. De morsomme tingene, altså rammene rundt bryllupet, er planlagt og dermed også de største tingene. Jeg kommer til å lage invitasjonene selv, det er nok det neste morsomme jeg skal gjøre Nei, jeg gleder meg mest til å gifte meg, og til å bli ferdig med planleggingen! Godt vi er forskjellige.
Babi Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Himmel, det er godt folk er forskjellige. Har du ikke noe annet å planlegge, så er du hjertelig velkommen til å planlegge mitt bryllup Vi har littegrann lyst å gifte oss, men orker bare ikke styret med planlegging. Jeg har lyst å velge kjole selv, men ellers "komme til dekket bord", og det kunne jeg jammen betalt en del for også. Anonymous poster hash: 87a18...873 Vi skal ha lavbudsjett. Planlegger ikke mye, men så blir det ikke så tomt i ettertid heller. Vi tar det enklest mulig, med få gjester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå