misssmiley Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Jeg føler meg alltid trøtt, alltid sliten og har alltid vondt i kroppen, fra musklene og inn i skjellettet. Det bare værker konstant, våkner på natta av smertene. plages også med ofte hodepine og migrene av og til. Legen sier at jeg er frisk. Jeg godtok at jeg bare er sånn.. og har prøvd å trene litt og holde meg opptatt med alt mulig for å glemme smertene. men nå begyner det å ta av.. jeg har lest at D vitamin mangel kan gi deg disse symptomene med kroppssmerter, trøtthet og alltid sliten. jeg har liksom vondt i leddene i knærne, i hoftene, i skuldrene og albuene og under føttene og korsryggen.. i tillegg verker bena, kjennes ut som voksesmerte.. Er det noen her inne som sliter med det samme? eller har fått påvist vitamin d mangel? Hva er isåfall deres anbefalinger? Trenger hjelp.. Skal til legen neste uke å ta en blodprøve for å sjekke om jeg har vitamin d mangel. så vi får se...
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Er vel bare å spise fet fisk, ta tran eller tranperler. Finnes også d-vitamintilskudd. De har det på butikken. Anonymous poster hash: 5f9d1...56b
Gjest navnelapp Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Det blir sjeldan for mykje d-vitamin, så ta tilskot like godt først som sist.
floppesopp Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Jeg fikk påvist lett D-vitaminmangel i høst, og fikk beskjed om å ta diverse tilskudd. Som deg var jeg konstant sliten, og hadde mye vondt i kroppen og leddene. Tilskudd og omega3 har hjulpet meg masse, og begge deler er reseptfritt, så det er bare å prøve. Som den over sier, skal det mye til før du har for mye d-vitamin uansett, og de tilskuddene man får tak i her i Norge er ganske svake i utgangspunktet.
Gjest lavendelkyss Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 (endret) Jeg føler meg alltid trøtt, alltid sliten og har alltid vondt i kroppen, fra musklene og inn i skjellettet. Det bare værker konstant, våkner på natta av smertene. plages også med ofte hodepine og migrene av og til. Legen sier at jeg er frisk. Jeg godtok at jeg bare er sånn.. og har prøvd å trene litt og holde meg opptatt med alt mulig for å glemme smertene. men nå begyner det å ta av.. jeg har lest at D vitamin mangel kan gi deg disse symptomene med kroppssmerter, trøtthet og alltid sliten. jeg har liksom vondt i leddene i knærne, i hoftene, i skuldrene og albuene og under føttene og korsryggen.. i tillegg verker bena, kjennes ut som voksesmerte.. Er det noen her inne som sliter med det samme? eller har fått påvist vitamin d mangel? Hva er isåfall deres anbefalinger? Trenger hjelp.. Skal til legen neste uke å ta en blodprøve for å sjekke om jeg har vitamin d mangel. så vi får se... Høres ut som du har firbomyalgi. D vitamin OG B vitamin kan også være årsaken. Husk at leger har en helt annen grense for "normale verdier" enn det leger/myndighetene har i andre land. Altså kan du ha lavt D-vitamin nivå uten at legen din sier det. Du må bestille høye nok doser fra utlandet (bigvits.com) da Norge har strenge regler på mengde. Bigvits.com er godkjent å handle fra, da den er innenfor eøs. Ikke bestill fra andre plasser. Bestill 5000 iu (internasjonale enheter) ikke over eller under, og ta en hver dag i 3 måneder, så ta ny kontroll. Anbefaler siden til legen Jan-Øyvind Lorgen på facebook. Han skriver mye om vitaminer og spesielt d vitamin. Han som har referert til det britiske apoteket bigvits. Lykke til! Endret 19. mars 2014 av lavendelkyss
Gjest Funky Punk Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har D-vitaminmangel. Holder det sånn noenlunde i sjakk ved å ta vitamin på resept, men samme hvor mye jeg tar så vil det ikke opp til normalt nivå. Mulig det er fordi jeg har fibromyalgi i tillegg. Du kan jo be om å få tatt en blodprøve og så ta det derifra. Be de om å sjekke alle vitaminer og mineraler
misssmiley Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2014 (endret) Høres ut som du har firbomyalgi. D vitamin OG B vitamin kan også være årsaken. Husk at leger har en helt annen grense for "normale verdier" enn det leger/myndighetene har i andre land. Altså kan du ha lavt D-vitamin nivå uten at legen din sier det. Du må bestille høye nok doser fra utlandet (bigvits.com) da Norge har strenge regler på mengde. Bigvits.com er godkjent å handle fra, da den er innenfor eøs. Ikke bestill fra andre plasser. Bestill 5000 iu (internasjonale enheter) ikke over eller under, og ta en hver dag i 3 måneder, så ta ny kontroll. Anbefaler siden til legen Jan-Øyvind Lorgen på facebook. Han skriver mye om vitaminer og spesielt d vitamin. Han som har referert til det britiske apoteket bigvits. Lykke til! Mamma har fibromylagi. Men jeg har hørt at dette er en diagnose som ikke lenger er en godkjent diagnose i norge? vet ikke helt om det kan stemme men.. Tusen takk for tips, er inne å ser på siden nå. er det noen merker som er kjent for å være "bedre" enn andre? eller er alt det samme stort sett? Tror du denne er bra: http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=130&cid=&tid=&bid=5 Det står vitamin D-3 er det det samme som vitamin D? Endret 19. mars 2014 av misssmiley
misssmiley Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2014 Jeg fikk påvist lett D-vitaminmangel i høst, og fikk beskjed om å ta diverse tilskudd. Som deg var jeg konstant sliten, og hadde mye vondt i kroppen og leddene. Tilskudd og omega3 har hjulpet meg masse, og begge deler er reseptfritt, så det er bare å prøve. Som den over sier, skal det mye til før du har for mye d-vitamin uansett, og de tilskuddene man får tak i her i Norge er ganske svake i utgangspunktet. da ska jeg kjøpe omega3 også (har allerede kjøpt D-Pearls på helsekost. Har hørt at disse skulle være bra fordi de var blandet med olje og da er det bedre opptak.
Gjest Funky Punk Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Mamma har fibromylagi. Men jeg har hørt at dette er en diagnose som ikke lenger er en godkjent diagnose i norge? vet ikke helt om det kan stemme men.. Tusen takk for tips, er inne å ser på siden nå. er det noen merker som er kjent for å være "bedre" enn andre? eller er alt det samme stort sett? Det er en godkjent diagnose jo
Gjest lavendelkyss Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Mamma har fibromylagi. Men jeg har hørt at dette er en diagnose som ikke lenger er en godkjent diagnose i norge? vet ikke helt om det kan stemme men.. Tusen takk for tips, er inne å ser på siden nå. er det noen merker som er kjent for å være "bedre" enn andre? eller er alt det samme stort sett? Tror du denne er bra: http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=130&cid=&tid=&bid=5 Det står vitamin D-3 er det det samme som vitamin D? Selvsagt kan du få diagnosen fibromyalgi..Aldri hørt om noe annet. Den er i aller høyeste grad godkjent og rart ikke legen har sjekket punkter på kroppen din for å kartlegge hvor du har vondt. Det er ofte slik man til slutt går urifra at det er fibro, så blir du utredet nermere og får diagnosen på "papir" Denne D-vitaminen er bra! Nowfoods er det beste merke etter min menig.
misssmiley Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2014 Selvsagt kan du få diagnosen fibromyalgi..Aldri hørt om noe annet. Den er i aller høyeste grad godkjent og rart ikke legen har sjekket punkter på kroppen din for å kartlegge hvor du har vondt. Det er ofte slik man til slutt går urifra at det er fibro, så blir du utredet nermere og får diagnosen på "papir" Denne D-vitaminen er bra! Nowfoods er det beste merke etter min menig. Takk! da kjøper jeg den! men fibromulagi er en sykdom uten noen måte å kurere den på? det fins ingen medisiner eller noe slikt mot denne sykdommen? så vidt jeg vet hvertfall. bare tenker da at det ikke er noe vits i å stresse med å finne ut av om det er det eller ikke, når det ikke er noe å gjøre med det uansett.
Gjest Funky Punk Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Det finnes en hel del medisiner som kan prøves om man har fibromyalgi. Noen funker for noen, mens andre medisiner funker for andre. Er man uheldig så finner man ikke noen medisiner som funker i det hele tatt. Mange kan leve mange år med fm og likevel vøre i full jobb, mens andre klarer knapt å sette på en klesvask en dag. Det finnes leger som mener at fm kan forsvinne etter noen år, men så finnes der andre leger som mener at dette er noe man aldri blir kvitt. Det forskes fortsatt mye på fm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå