Gå til innhold

Hvordan regne ut reisefradrag når man reiser kollektivt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser med buss og så med tog til/fra jobb. Skal jeg da bare plotte inn adresse til adresse i google maps og gå etter hvor mange km det står der, eller hvordan blir det når man reiser kollektivt?

Dette er første gang jeg skal endre på selvangivelsen, så jeg har ikke akkurat peiling, og er veldig redd for å gjøre noe feil...

Jeg jobber heller ikke alltid på samme sted, da jeg er "ekstrahjelp"/deltidsansatt som jobber litt her og der, så jeg er også litt usikker på om hvordan jeg skal regne ut fradraget osv.

Noen som vil hjelpe en stakkars selvangivelsesnybegynner? :)

Anonymous poster hash: b1e5c...d4f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser med buss og så med tog til/fra jobb. Skal jeg da bare plotte inn adresse til adresse i google maps og gå etter hvor mange km det står der, eller hvordan blir det når man reiser kollektivt?

Dette er første gang jeg skal endre på selvangivelsen, så jeg har ikke akkurat peiling, og er veldig redd for å gjøre noe feil...

Jeg jobber heller ikke alltid på samme sted, da jeg er "ekstrahjelp"/deltidsansatt som jobber litt her og der, så jeg er også litt usikker på om hvordan jeg skal regne ut fradraget osv.

Noen som vil hjelpe en stakkars selvangivelsesnybegynner? :)

Anonymous poster hash: b1e5c...d4f

Jeg antar at du må regne kortest mulig vei fra hus til jobb, og hvis det er over 20km så får du et visst antall kr pr km.

Anonymous poster hash: c9f7b...701

Skrevet

Jeg antar at du må regne kortest mulig vei fra hus til jobb, og hvis det er over 20km så får du et visst antall kr pr km.

Anonymous poster hash: c9f7b...701

stemmer.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Ja, du finner kortest mulig avstand mellom de to adressene (jeg pleier å bruke Gulesider, veibeskrivelse med bil - funksjon).

Hvis du har flere arbeidssteder, så regner du ut antall arbeidsdager på hvert sted, avstander og fører inn de tallene. Hvis jeg ikke tar feil, så har man flere linjer i selvangivelse. Eller, så kan du regne ut snittet basert på alle arbeidsplassene og avstander.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...