Gå til innhold

Datteren min har tatt pircing i nippel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 15 år har tatt pircing i nippelen. Hun har så absolutt ikke fått lov til det, og hun skulle bare på en bytur å kjøpe litt tøy, men kom tilbake med pircing. Hun hadde dårlig samvittighet så hun klarte ikke holde det hemmelig. Hun sier mange av venninne har det, men det vet jeg ikke om jeg tror.

Jeg kan jo ikke ta den ut med makt, og den skader jo ingen, men jeg vil jo hun skal fjerne den. Jeg visste ikke man kunne ta slike pircinger på den alderen uten lov av foreldre en gang.

Anonymous poster hash: 7045d...38b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig en aldersgrense på 16 år for å ta piercing i Norge. Studioet har dermed ikke vært særlig flinke på å sjekke legitimasjon. Det er 18 årsgrense for å ta intimpiercing, men vet ikke om dette gjelder piercing i brystvorte.

Studioet har altså ikke lov til å pierce datteren din.

Anonymous poster hash: fbd9e...184

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

mamma sa til meg når jeg kom hjem med piercing i tunge: jaja, det er din tunge, håper du bare ikke får infeksjoner så det blir betent der så. jeg tok den ut jeg.... :P

Anonymous poster hash: 88064...7fd
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig en aldersgrense på 16 år for å ta piercing i Norge. Studioet har dermed ikke vært særlig flinke på å sjekke legitimasjon. Det er 18 årsgrense for å ta intimpiercing, men vet ikke om dette gjelder piercing i brystvorte.

Studioet har altså ikke lov til å pierce datteren din.

Anonymous poster hash: fbd9e...184

Det er ingen lovfestet aldersgrense på å ta piercing.

Anonymous poster hash: 21de3...0cf

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde kuttet ut ALT av goder frem til den piercingen var ute!

Tilogmed avsluttet mobilabbonementet hennes om det var det som skulle til.

Piercing på femtenåringer er uhørt, og SPESIELT på en såpass promiskuøs plass!

Det hadde vært ingen kjære mor her i gården, for å si det sånn.

• Liker 21
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg hadde kuttet ut ALT av goder frem til den piercingen var ute!

Tilogmed avsluttet mobilabbonementet hennes om det var det som skulle til.

Piercing på femtenåringer er uhørt, og SPESIELT på en såpass promiskuøs plass!

Det hadde vært ingen kjære mor her i gården, for å si det sånn.

enig. do it! :)

AnonymBruker
Skrevet

Det var i hvert fall bra at hun hadde samvittighet nok til å innrømme hva hun hadde gjort.

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville spurt henne hvor hun tok den jeg. Studioer flest har en 16-års grense, og 18 på intime steder (noen har kun nedentil, andre har med pupper også). Jeg ville ikk stolt på hygienene og praksisen til et slikt studio, og det er et veldig kjipt sted å ende opp med betennelse!

Skrevet

Er der så farlig, da?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Seriøse piercingstudioer har aldersgrense på 15 med følge av foresatt. 16 uten foreldre, og 18 på genitalpiercing. Hvilket studio tok hun piercingen på? Har de en hjemmeside kan du se der om de har noen spesifikke aldersgrensen oppgitt. Står det de samme aldersgrensene der, ville jeg ringt dem og spurt hvorfor de piercet datteren.

Anonymous poster hash: 19915...5bd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den skader vel ingen? La hun ha den.

Anonymous poster hash: b85e9...f8e
  • Liker 6
Skrevet

Jeg tenker det er bedre å komme hjem med en piercing som hun kan ta ut om hun ikke vil ha den, dersom hun som eldre blir lei av hva hun gjorde tenårene, enn om hun kom hjem med en tatovering av en playboybunny.

Hjelp henne heller med rensing og sårstell enn å begynn å tvinge henne til å ta den ut.

• Liker 14
Skrevet

Husker min venninne tok piercing i nesa for mange herrens år siden når vi gikk på ungdomskolen. Faren henne hektet av døra til rommet hennes og satt den ikke opp igjen før piercingen var ute. Det tok ikke særlig lang tid :fnise:

MIn datter er 16 og har hatt piercing sidenhun var 15. Riktignok ikke i brystvorten (trodde ingen over 16 sa nippel), men i tunga og flere i øret. Blandt annet en sånn lang stang. De hun tok før fylte 16 måtte jeg være med og godkjenne. Hun har fått ta piercing fordi jeg ikke helt ser problemet. Hun har betalt selv og passet på å rense dem. Når den i tunga ikke ville gro var hun ansvarlig nok til å fjerne den.

Piercing er ikke en av kampene jeg gidder ta med min datter.

• Liker 21
Skrevet

Tok selv piercing i tunga da jeg var 16, og siden det gikk over en måned uten at mamma la merke til den, så hadde hun heller ingen grunn til å reagere på den - da rakk jeg tunge og viste den frem selv. :fnise:

En piercing i brystvorten kommer heller ikke du til å se, så la henne beholde den om hun vil. Jeg ser virkelig ikke problemet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

1: det heter ikke nippel. Enten brystvorte eller nipple. Ikke nippel!!!

2: hun har ikke lov uten foreldrenes godkjennelse, når hun er under seksten. Dvs at du tar henne med til studioet og kjefter dem huden full.

3: æsj! Stygt...

Anonymous poster hash: 03c05...4ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En piercering i nippelen er jo noe litt intimt, så synes hun bør få ha den, og at du ikke bør gjøre så stor greie ut av det.

Da jeg var ung, var det mange som tok hull i navlen i skjul, eller med venner osv.

Til og med i tunga!

Så det er ikke noe nytt, verre med tatoveringer som ikke går vekk igjen.

Hun kan jo bare fjerne pierceringen hvis hun synes den blir umoden og barnslig etterhvert.

Med mindre hun røyker, og skulker skole i tillegg, så synes jeg du bør la dette gå som noe relativt normalt tenåringer finner på.

Anonymous poster hash: 18790...e64
  • Liker 2
Skrevet

Jeg for min del, skjønner ikke helt hvorfor en voksen person sier "nippel" og ikke brystvorte. :vetikke:

Jeg ville ikke tvunget henne til å ta den ut, hvorfor ta helt av pga en "usynlig" piercing?

Velg dine kamper med omhu, det hadde vært mye verre om det var en tatovering :)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

1: det heter ikke nippel. Enten brystvorte eller nipple. Ikke nippel!!!

2: hun har ikke lov uten foreldrenes godkjennelse, når hun er under seksten. Dvs at du tar henne med til studioet og kjefter dem huden full.

3: æsj! Stygt...

Anonymous poster hash: 03c05...4ff

Før hun kjefter bør hun forsikre seg om at studioet har forpliktet seg til å følge disse aldersgrensene.

AnonymBruker
Skrevet

bilder?

Anonymous poster hash: db06d...405
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...