Gå til innhold

Tips til morsomme brettspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe inn noen nye spill som vi kan ha det litt moro med her hjemme.

Våre barn er 10, 12 og 12. Så de er jo forholdsvis store.

Tenker både morsomme spill, og spill man må bruke hodet litt.

Noen som har har noen bra tips til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ticket to ride, Ubongo, Skal vi vedde? (Kjempesuksess med alle vi har spilt det med).

Skrevet

Kortskalle, sequence, ryktet går, ticket to ride, alias, scrabble (husker selv at jeg elsket når meg og mamma spilte det. Høydepunktet på lørdagskveldene når lillesøsteren min hadde lagt seg. Hehe 😃)

Skrevet

Supert! Tusen takk for tips! :)

AnonymBruker
Skrevet

Monopol er jo en klassiker!

Ellers vil jeg anbefale Risk, Cluedo, Diamanten, Besserwizzer og Besserwizzer - Quizmysteriet (vår storfavoritt her i huset!). Er forskjellige vanskelighetsgrader i Besserwizzer spillene :)

Anonymous poster hash: aaeda...db2
Skrevet (endret)

Hos oss går det i Kortskalle, A til Å og Alias (finnes i juniorversjon, men det er neppe nødvendig). Alle er morsomme spill som ikke kun går på flaks og hvor barna rett som det er vinner over de voksne.

Endret av Maximillian Cohen
AnonymBruker
Skrevet

Ubongo, både i 2D og 3D, er veldig populære her for samme aldersklasse. 2D er en god del enklere enn 3D, ville prøvd det først :)

Anonymous poster hash: ce5ae...532

AnonymBruker
Skrevet

"Liker, liker ikke"

Morsomt! Og man blir bedre kjent med hverandre :)

Anonymous poster hash: 1a49c...872
Skrevet

Da jeg var 12 var det absolutt morsomste jeg visste kortspill - og det koster ikke mye å kjøpe en kortstokk eller to ;)

AnonymBruker
Skrevet

WEB_Image%20Rummikub%20brettspill%20med%Vi har en reise utgave av dette spillet og det er alltid med på turer. Ungene fikk det av venninnen til svigermor for mange år siden. Har blitt en del timer med spilling.

Anonymous poster hash: 9364e...b00
AnonymBruker
Skrevet

Cluedo!

Anonymous poster hash: 47d96...de1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det kan kategoriseres som et brettspill, men en favoritt hos oss er Ligretto! Passe stressende og mange måter å spille på, alt fra superenkelt til mer komplisert ;) Også enkelt å ta med!
http://www.gt-holding.de/en/brands/ligretto

Anonymous poster hash: 59cda...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...