AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Far har ingen / nesten ingen inntekt i det siste. Har hørt via bekjente at han planlegger å bare kutte barnebidraget. Kan han gjøre dette uten at jeg er med på å snakke om dette eller må det gå offisielt via NAV / Familievernkontoret o.l.? Anonymous poster hash: ea5e3...4bc
Gjest Linneah2013 Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Far har ingen / nesten ingen inntekt i det siste. Har hørt via bekjente at han planlegger å bare kutte barnebidraget. Kan han gjøre dette uten at jeg er med på å snakke om dette eller må det gå offisielt via NAV / Familievernkontoret o.l.? Anonymous poster hash: ea5e3...4bc Bidrag betaler han jo etter inntekt, går inntekten ned går også bidraget ned
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Bidrag betaler han jo etter inntekt, går inntekten ned går også bidraget ned Ja, men kan han bare beslutte å kutte bidraget, eller "betale det han føler for, når han føler for det" uten at vi må snakke om dette eller komme frem til en avtale sammen først? Anonymous poster hash: ea5e3...4bc
Gjest Jørild Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 (endret) Spørs om dere har privat avtale eller avtale via NAV. Dersom dere har privat avtale ville jeg heller laget avtalen vis NAV, da kan han ikke kutte noe som helst. Da vil du uansett få forskudd fra NAV og han gjeld. Endret 19. mars 2014 av Jørild
Gjest Linneah2013 Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Ja, men kan han bare beslutte å kutte bidraget, eller "betale det han føler for, når han føler for det" uten at vi må snakke om dette eller komme frem til en avtale sammen først? Anonymous poster hash: ea5e3...4bc Har han ingen inntekt, betaler staten minstesatsen. Snakk med NAV om hvordan dette gjøres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå