Gå til innhold

Kan far bare kutte bidraget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far har ingen / nesten ingen inntekt i det siste. Har hørt via bekjente at han planlegger å bare kutte barnebidraget. Kan han gjøre dette uten at jeg er med på å snakke om dette eller må det gå offisielt via NAV / Familievernkontoret o.l.?

Anonymous poster hash: ea5e3...4bc
Videoannonse
Annonse
Gjest Linneah2013
Skrevet

Far har ingen / nesten ingen inntekt i det siste. Har hørt via bekjente at han planlegger å bare kutte barnebidraget. Kan han gjøre dette uten at jeg er med på å snakke om dette eller må det gå offisielt via NAV / Familievernkontoret o.l.?

Bidrag betaler han jo etter inntekt, går inntekten ned går også bidraget ned

AnonymBruker
Skrevet

Bidrag betaler han jo etter inntekt, går inntekten ned går også bidraget ned

Ja, men kan han bare beslutte å kutte bidraget, eller "betale det han føler for, når han føler for det" uten at vi må snakke om dette eller komme frem til en avtale sammen først?

Gjest Jørild
Skrevet (endret)

Spørs om dere har privat avtale eller avtale via NAV. Dersom dere har privat avtale ville jeg heller laget avtalen vis NAV, da kan han ikke kutte noe som helst. Da vil du uansett få forskudd fra NAV og han gjeld.

Endret av Jørild
Gjest Linneah2013
Skrevet

Ja, men kan han bare beslutte å kutte bidraget, eller "betale det han føler for, når han føler for det" uten at vi må snakke om dette eller komme frem til en avtale sammen først?

Har han ingen inntekt, betaler staten minstesatsen. Snakk med NAV om hvordan dette gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...