Gå til innhold

Lamictal, Wellbutrin - vektnedgang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca. 2 år siden gikk jeg på Lamictal, brukte 50mg eller 75mg, husker ikke helt. Jeg gikk på den fast i et halvt år tror jeg, og jeg tror at det var sånn ca da jeg gikk ned ca. 15 kg. Etter at jeg sluttet på Lamictal, gikk jeg dermed opp i vekt igjen. Eller så gikk jeg ned i vekt ETTER at jeg sluttet på Lamictal. Er temmelig usikker. Tenkte høyt nå. :P Greia er at jeg gikk ned i vekt helt uten å prøve rundt de tidene jeg brukte Lamictal, og har tenkt litt etter på om det kan være den som gjorde at vekten gikk ned. Ikke noe drastisk altså, mistet de kg'ene på et par måneder. Men likevel fikk jeg bemerkninger om at jeg hadde gått ned noe sykt og det var flere som lurte på om jeg var blitt syk. Jeg husker ærlig talt lite av dette, jeg gikk i tillegg på Cipralex som jeg ble veeeeldig careface av. Husker ikke hvordan jeg så ut engang. Bruker ikke Cipralex lenger.

Uansett, jeg har nylig begynt på Lamictal, skal øke til 75mg de nærmeste ukene, muligens 100mg. Jeg bruker Wellbutrin 300mg fra før av. Diagnosen min er tilbakevendende depresjon/unipolar lidelse. Jeg er ikke "kvalifisert" til bipolar lidelse diagnosen pga jeg aldri har vært hypomanisk (er det ikke slik man sier det?). Wellbutrinen gjør sitt, men jeg trengte noe mot depresjonen og fikk anbefalt Lamictal, så kjører på med den igjen. Det kan hende jeg også må kombinere både Lamictal og Wellbutrin med Seroquel, men denne har jeg også brukt tidligere og fikk ekstremt økt appetitt. Når du står opp klokka 3 om natta og gnager i deg et halvt brød med svært sukkerholdig pålegg og hundre glass melk med oboy er det noe som ikke stemmer... Og dette var da 2 dager etter jeg begynte på den. Så nei, det orket jeg ikke. :P

Jeg har søkt litt på nettet og ser at det er flere som faktisk har gått ned i vekt av Lamictal. Nå har jeg bare gått på den i et par dager. Noen går ned i vekt pga lavere appetitt og noen pga de blir kvalme av maten. Så langt har jeg merket lite, men merket spesielt i går at apetitten var mindre enn den brukte å være. Jeg spiser middag hver dag, men i går orket jeg ikke middag. Var rett og slett ikke sulten, men spiste litt frukt i tilfelle jeg skulle bli gnagende sulten på kvelden. Når jeg våknet var jeg skrubbsulten, men jeg kan ikke spise tidlig på morgenen, da blir jeg kvalm - så drakk meg litt vann og da holdt jeg meg mett til nå. Jeg har også lest angående Wellbutrin, den har jo egentlig bare fantastiske bivirkninger - men har ikke lest noe om vektnedgang på denne så langt.

Er det noen som har gått ned i vekt av Lamictal? Og hvordan? Lavere apptetitt, kvalme? Jeg prøver jo fra før å gå ned i vekt, men om jeg mister appetitten totalt og ikke får i meg den maten og næringen jeg trenger, så kutter jeg den ut da jeg trener 4-5 ganger i uken og er avhengig av et greit kosthold.

Anonymous poster hash: 143d1...5b6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp noen kilo av Lamictal - fra 57 til 65 på kort tid. Da jeg sluttet å ta den, så gikk jeg ned. Så jeg har altså motsatt erfaring fra deg.

Anonymous poster hash: 6d38e...9d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...