AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Kort fortalt: Jeg og samboer har vært sammen i litt over 2 år. Han og sin tidligere samboer var sammen i 8 år og det ble slutt rett før vi traff hverandre. Problemet mitt er at de fortsatt har kontakt bak min rygg. Rett etter at vi ble sammen dro de på tur sammen en helg, uten at jeg visste om dette. Fikk tilfeldigvis vite det i ettertid. Jeg sa da klart i fra om at hvis de MÅTTE ha kontakt(har ikke barn sammen), så måtte de bare ha det, men da ville jeg vite om det. De har hatt kontakt flere ganger etter dette uten at jeg har fått vite om det fra min samboer, men igjen tilfeldigvis fått "høre" det fra andre. Har da igjen sagt at de må gjerne ha kontakt, men det må ikke være hemmelighold rundt dette. Jeg må alltid dra det ut av han, hvis jeg skal få han til å "innrømme" kontakten. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være så vanskelig å fortelle meg det, hvis det "bare" er vanlige samtaler og praktiske ting ?? De har kontakt på telefon, men han snakker aldri med henne når jeg er tilstede. Nå er det 4 gang jeg har måtte si i fra om dette og nå føler jeg det er nok. Er det jeg som er kokko eller har jeg rett til å reagere ? Verdt å nevne: Vi er godt voksne mennesker! Anonymous poster hash: 650fc...e90
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Hadde vært så fint å få høre andre synspunkter TS Anonymous poster hash: 650fc...e90
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Jeg hadde også reagert på det. Høres ut som om han har noe å skjule, at de evt harnoe pågang..Anonymous poster hash: 7aa72...b49
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Jeg tenker at dette overhodet ikke er greit. Dersom alle følelser er over og de bare er venner, så burde det ikke være noe vanskelig å fortelle deg dette. Nå vet jeg ikke hvordan du er da. Har han fortalt deg noe hvor du har blitt forbannet eller lignende? For da kan det hende at han velger den enkle utveien, og det er å ikke si noe og heller bare blånekte på at kontakten mellom dem eksisterer. Selv om den er helt ufarlig. Menn er litt som strutsen på slike ting. Hvert fall er det min erfaring. Personlig hadde jeg ikke godtatt dette etter 4 beskjeder. Jeg hadde mistet all tillit og respekt, og når det skjer kan ikke jeg være i et forhold lenger. For de to tingene veier ekstremt mye i min verden. Sett hardt mot hardt. Lykke til. Anonymous poster hash: caab0...b22
Cascade Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 (endret) Dette er ikke greit, men skjønner jo han er usikker og vil holde det hemmeligt for deg. At de dro på tur hadde jeg aldrig akseptert. Noen kan være kompiser med sin eks, jeg finder det veldig vanskeligt. Du må spørre hva kontakten dreier seg om, har han fått meldinger også? Ikke helt i samme gate men jeg vet hva du føler. Min samboer igjennom mange år blev forelsket i en kollega fra jobben tror jeg, de var sammen noen ganger på sommeren da jeg var bortreist. Senere, på julebordet tror jeg han avviste henne og det tok hun veldig hardt. Vi er godt voksne også. Etter jeg så en melding etter julebordet har der ikke vært kontakt imellom de på telefon, naturligvis, men de jobber jo samme sted og når hun er hjemme kan hun google han annenhver dag, det er veldig sårende og usikkerheten bare gror, selvom der kanskje ikke er noe å være redd for. Som anonym skriver, respekt må til men det er uhyggelig vanskeligt uten å gjøre noe drastisk noen ganger. Vi har hatt tre harde samtaler, jeg sagde det var greit om hun besøkte andre menn, (er egentlig ikke greit men men) men at jeg ville vite om det. Jeg har også sagt at jeg overveier å flytte men det ser ikke ut til å ha noen innvirkning, jeg er jo fast inventar her. Men vi får se. Endret 19. mars 2014 av Cascade
Apehjerne Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 been there done that. aldri mer! jeg kan nesten vedde venstrearmen min på at han vil fortsette å gå bak ryggen din
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Når det gjelder slike ting er det bare en ting som hjelper: å sette seg i respekt. Sett dere ned, og så sier du akkuat hva DU føler om dette og hva slags forhold DU vil ha til din partner (at løgn aldri er ok, at hemmelighold er et grovt tillittsbrudd eller hva du nå mener). Få frem at dette er din personlige mening. Så gir du ballen til han. Dersom han vil (og kun dersom han vil) kan han fortelle om det samme. Dersom han vil ha en tenkepause før han snakker er det ok. Etter samtalen konkluderer dere. Og her må du ha tenkt ut klare krav som du har til en partner. Og så må du desverre bare være klar på at dersom han ikke vil/kan oppfylle dine krav til din partner så må du finne deg en ny og bedre partner. Om du vil gi han 0,1,2 eller 3 sjanser må være opp til deg, men du må være klar til å gå. Alternativet (det eneste alternativet) er å godta at han skjuler ting for deg. Du kan skrike opp om at "slikt finner jeg meg ikke i" alt du vil, men din eneste mulighet er å gå. Alt annet er det HAN som må endre på. Så dersom du sier "slik vil jeg ikke ha det" og blir neste gang han lyver så har dine ord mistet all makt. Og de har mistet all makt og overbevisning ikke bare i denne saken men i forhold til alt annet dere som par skal håndtere også. Så lett og så vanskelig er det. Handling sier alt, ord betyr ikke en skit. Anonymous poster hash: dd977...046
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 TS her. Tusen takk for svar ! Jeg er helt enig i alle svar her...og spesielt det siste, mest utdypende svaret. Jeg føler jeg allerede jeg har gitt klare beskjeder mer enn nok ganger. Når dette skjer om og om igjen, så er det for meg et brudd på både respekt og tillit ovenfor meg. Jeg ser ikke for meg hvordan jeg noen gang skal kunne stole på at dette aldri skjer igjen, etter mange bevis på at det bare gjentar seg. Jeg synes jeg er rimelig raus som har sagt at det, til tross for en hel helg sammen bak min rygg og mye mer, så har jeg sagt at det er greit med kontakt, men da vil jeg vite om det. I følge han, så overreagerer jeg voldsomt. Har overhodet ikke vært sint i denne situasjonen, men oppgitt og likegyldig til han. Da blir det enten eller fra og med nå! Kan ikke få ha i pose og sekk. Anonymous poster hash: 650fc...e90
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Hva i ALLE dager. Selvsagt er det ikke greit. De har sannsynligvis noe på gang bak ryggen din, og jeg ville komt meg ut av forholdet så raskt som mulig. Anonymous poster hash: f5493...51a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 TS. Ja, det blir nok det som blir enden på visa. Synd, for jeg er virkelig glad i han, men kan ikke gå rundt å være redd for at det er noe som holdes skjult for meg. jaja, skal man aldri lære Anonymous poster hash: 650fc...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå