AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Her jeg bor (USA) er det midt på natta. Jeg våknet av at det var bråk i kollektivet og tenkte å si ifra at de måtte dempe seg siden jeg har eksamen i morgen. Det som møtte meg var 6 ambulansearbeidere og noen brannmenn, mens venninna mi (hun jeg deler rom med) satt på gulvet. Jeg løp bort, og de andre i kollektivet sa på engelsk (om meg) "Der er Mia, der er Mia" slik at hun fokuserte på meg og fortalte hva som var galt. Strålende brystsmerter som kom og gikk. Jeg var forfjamset og oversatte som best jeg kunne, de bestemte seg for å ta henne med seg på båre og jeg ble stående i undertøyet og se på. Jeg tenkte ikke på å bli med, ingen av de foreslo det og jeg føler meg nå helt fortapt og som verdens verste venninne. Jeg fant fram passet hennes og mobilen hennes som de tok med seg, har sendt sms til nr med beskjed på engelsk om at de må ringe meg. Jeg aner ikke hvor hun er da det er flere sykehus i området. Nå får jeg ikke sove og tenker at jeg burde ha vært der, men jeg var så forfjamset, hadde ikke kledd på meg engang og sto der som en torsk på land mens de kjørte unna. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Moren hennes er overbeskyttende og blir helt hysterisk om jeg sier noe, men jeg burde vel det - eller? - Mia Anonymous poster hash: a8b31...456
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Selvsagt skal du si det til moren hennes.... Hvorfor lurer du i det hele tatt på det? Anonymous poster hash: b28e6...33f 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Du ringer samtlige sykehus i området. Ett etter ett. Så tar du en drosje dit hun er. I drosjen ringer du din venninnes mor. Finn også frem din venninnes forsikringsnr til reiseforsikringen - de bør du også ringe så snart som mulig så de får kommet inn i bildet og betalt for god behandling (det funker desverre sånn i USA at den som betaler får god behandling, den som ikke betaler får dårlig..) Anonymous poster hash: 7a9ad...ea7 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Selvsagt skal du si det til moren hennes.... Hvorfor lurer du i det hele tatt på det? Anonymous poster hash: b28e6...33f Fordi hun tidligere har ytret ønske om at hun ikke ønsker det fordi moren blir tullete kun ved en liten forkjølelse. Nå hadde hun røyket ulovlige substanser og vet moren klikker i vinkel om hun finner det ut. Jenta er godt voksen, så jeg burde jo ikke gå imot hennes ønsker? Jeg står som "emergency contact" her i statene. - Mia Anonymous poster hash: a8b31...456
Gjest Jørild Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Da begynner du å ringe. Og så tar du en taxi dit når du finner henne. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Fordi hun tidligere har ytret ønske om at hun ikke ønsker det fordi moren blir tullete kun ved en liten forkjølelse. Nå hadde hun røyket ulovlige substanser og vet moren klikker i vinkel om hun finner det ut. Jenta er godt voksen, så jeg burde jo ikke gå imot hennes ønsker? Jeg står som "emergency contact" her i statene. - Mia Anonymous poster hash: a8b31...456 Hvis du er emergency contact er den en selvfølge at du respekterer venninnen sine ønsker! Anonymous poster hash: 9e881...b58 3
la Flaca Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Ta noen dype pust og senk skuldrene. Siden du ikke er pårørende tviler jeg på at de ville tatt deg med i ambulansen uansett, så ikke tenkt på det. Sykehuset vil garantert informere foreldrene hennes dersom det er grunn til det. Antakelig tar de henne bare inn for en rask sjekk. Brystsmerter behøver absolutt ikke være noe skummelt, sannsynligvis stress eller angst. (ikke uvanlig blant studenter). Jeg skjønner at du blir satt ut, men det er ikke så mye du kan gjøre akkurat nå. Derfor ville jeg prøvd å få litt hvile og søvn resten av natta så du er i stand til å gjøre en god innsats på eksamen i morgen. Dette ordner seg!
la Flaca Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Fordi hun tidligere har ytret ønske om at hun ikke ønsker det fordi moren blir tullete kun ved en liten forkjølelse. Nå hadde hun røyket ulovlige substanser og vet moren klikker i vinkel om hun finner det ut. Jenta er godt voksen, så jeg burde jo ikke gå imot hennes ønsker? Jeg står som "emergency contact" her i statene. - Mia Anonymous poster hash: a8b31...456 Hvis du gjør det burde de tatt deg med i ambulansen, i det minste informert deg om hvilket sykehus hun reiste til. Du sier hun har røyka, er det mulig hun har fått i seg noe hun ikke tåler? Abstinenser? Slike ting bør sykehuset få beskjed om asap.
kaprifolen Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Gode råd over her: eliminasjonsmetoden som gjelder. Håper du finner raskt frem til henne!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Det er ikke nødvendigvis sånn at de som betaler for så himla god behandling heller, men det er en diskusjon for en annen tråd. Mest sannsynlig har ikke alle sykehusene i området nattevakt samtidig, og ikke alle sykehusene har en akutt-avdeling, som hun nok er sendt til. Kan du spørre noen av romkameratene om de har en anelse om hvilket sykehus det er snakk om? Du kan forsøke å ring 911 å høre om de har en anelse om hvilket sykehus hun kan ha blitt sent til. Du kan slå opp på google maps med "sykehus" og finne de mest sannsynlige stedene å starte å ringe till. Ja du bør dra dit, ja du bør fokusere på å finne henne og deretter fokusere på om moren skal underrettes. Dette ordner seg, 0 problem. Anonymous poster hash: b573e...0b3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Ringte rundt, fant henne til slutt. Hadde fått angstanfall i søvne og blitt livredd, ikke fått puste. Er på vei hjem nå. Takk for at dere tok dere tid til å svare en bekymra skrott - Mia Anonymous poster hash: a8b31...456 2
Gjest Linneah2013 Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Her jeg bor (USA) er det midt på natta. Jeg våknet av at det var bråk i kollektivet og tenkte å si ifra at de måtte dempe seg siden jeg har eksamen i morgen. Det som møtte meg var 6 ambulansearbeidere og noen brannmenn, mens venninna mi (hun jeg deler rom med) satt på gulvet. Jeg løp bort, og de andre i kollektivet sa på engelsk (om meg) "Der er Mia, der er Mia" slik at hun fokuserte på meg og fortalte hva som var galt. Strålende brystsmerter som kom og gikk. Jeg var forfjamset og oversatte som best jeg kunne, de bestemte seg for å ta henne med seg på båre og jeg ble stående i undertøyet og se på. Jeg tenkte ikke på å bli med, ingen av de foreslo det og jeg føler meg nå helt fortapt og som verdens verste venninne. Jeg fant fram passet hennes og mobilen hennes som de tok med seg, har sendt sms til nr med beskjed på engelsk om at de må ringe meg. Jeg aner ikke hvor hun er da det er flere sykehus i området. Nå får jeg ikke sove og tenker at jeg burde ha vært der, men jeg var så forfjamset, hadde ikke kledd på meg engang og sto der som en torsk på land mens de kjørte unna. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Moren hennes er overbeskyttende og blir helt hysterisk om jeg sier noe, men jeg burde vel det - eller? - Mia Anonymous poster hash: a8b31...456 Før du ringer moren må du finne ut hvilket sykehus hun ligger på. Verre for moren å måtte ringe rundt i et kanskje ukjent land, annet språk, enn det er for deg.
Gjest Linneah2013 Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Ringte rundt, fant henne til slutt. Hadde fått angstanfall i søvne og blitt livredd, ikke fått puste. Er på vei hjem nå. Takk for at dere tok dere tid til å svare en bekymra skrott - Mia Anonymous poster hash: a8b31...456 Fint alt gikk bra med henne.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Ringte rundt, fant henne til slutt. Hadde fått angstanfall i søvne og blitt livredd, ikke fått puste. Er på vei hjem nå. Takk for at dere tok dere tid til å svare en bekymra skrott - Mia Anonymous poster hash: a8b31...456 Bra jobbet! Flott å se hvordan dere tar dere av hverandre. Nå bør dere ha en fast regel om at begge må alltid spørre hvilket sykehus ambulansen drar til dersom noe skjer igjen. Anonymous poster hash: b573e...0b3
Neket Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Også får hun gjerne la være å røyke ulovlige substanser, er jo nærliggende å tro at det kan ha medvirket til angstanfallet hennes. 5
la Flaca Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Også får hun gjerne la være å røyke ulovlige substanser, er jo nærliggende å tro at det kan ha medvirket til angstanfallet hennes. Definitivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå