Gå til innhold

Er Glee blitt veldig seksualisert?

8 stemmer

1. 1. Er det blitt seksualisert?

• Ja
      2
    • Nei
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt serien ''Glee'' siden sesong 1, og var positivt overasket over hvordan de tar opp ''tabu-belagte'' temaer og muligens hjalp til med mer aksept rundt homofili osv. Ikke bare det, jeg elsket også at det var musikalsk serie!
Likte karakterene godt.

Har nettopp sett siste episode(S05E12) og ble mildt sagt litt sjokkert. Det er jo ikke første gang det har vært en slik episode, men jeg kjente jeg reagerte litt på Brittany, Quinn og Santana's framføring av Britney Spear's toxic.
Nå er jeg oppi 20 årene, og blir ikke så påvirket av dette, men så tenker jeg på at serien's målgruppe er tenåringer. Jeg trodde denne serien var annerledes, og ville unngå å bruke kropp og sex for å få seere.
Jeg reagererte mest på seksualiseringen av kvinner(jeg er ingen feminist, bare så det er sagt)

Hva syns dere? Er det blitt veldig seksualisert?

Anonymous poster hash: eb501...b29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si jeg har tenkt noe over det, syns serien har utviklet seg ganske naturlig uten overdrivelse :) Men det er nå meg :P

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke sett ferdig sesong fem enda, men føler at den er lagd slik at karakterene har naturlig "fremgang." I begynnelsen irriterte det meg at Rachel ble så... horete og selvgod, men det er jo ganske realistisk at folk forandrer seg osv...

Anonymous poster hash: 6e2d8...02c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Njo, men jeg synes ikke det er noe nytt. Fra første sesong har kameraet vært opp under skjørtekanten på Cheerios i nesten hver opptreden. Har også reagert på seksualisering av guttene i serien, for eksempel episoden der de lager en kalender. Kleint.

Er veldig glad i serien bortsett fra det. (Og et par andre irritasjonsmomenter.)

Synes Toxic var en kjedelig slow versjon, min første tanke var tilrettelegging for to skuespillere ute av trening..?

Anonymous poster hash: 27e01...b4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...