Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler så mange unge jenter seg voksne som 20-åringer, altså mer voksne enn andre?

Og gjelder ikke bare jenter som er normalt voksne for alderen, har en venninne på 20 som riktignok hhar flyttet hjemmefra, men får husleia dekket av foreldrene pluss at studiet ryker fordi hun drikker minst! 3 ganger i uka. Men hun er selvsagt voksen for alderen

Anonymous poster hash: 64322...d09
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok spesiell, de fleste 20åringer som jeg snakker med føler seg om 17 og ikke voksne i det hele tatt (De betaler dog alt av regninger + husleie og mat selv)

Anonymous poster hash: 50bd5...d3c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler ikke alt selv, men jeg synes ikke det gjør meg mindre voksen å ta i mot litt hjelp i studietiden så lenge foreldrene mine ønsker å bidra. Så kan jeg hjelpe dem når jeg får mulighet til det senere.

Anonymous poster hash: 3580e...85c

Skrevet

De som kaller seg modne/voksne for alderen er som regel det motsatte.

Vet om flere som lever i en slik "falsk" redebygger-/husmortilværelse, akkurat som om det er det ultimate å trakte etter. Med "falsk" mener jeg at de glorifiserer sin egen suksessfulle boble, men har uproposjonelt få av voksenlivets utfordringer enda (som barn, huslån, fulltidsjobber, tidsklemma, aldrende besteforeldre, innsatskrevende samboerforhold, osv).

Å ha selvfisket hummer med Prosecco på nybeisa veranda er litt mer imponerende om man samtidig sjonglerer to småbarn og et bonusbarn, en lederstilling, en Golden Retriever, en vedlikeholdskrevende kropp, ett mål plen som må klippes og en halv mill i studielån.

• Liker 3
Skrevet

Det å ha mye å gjøre har lite sammenheng med å være moden. Noe som sikkert også anligger i posten her.

Om man vil se på det hele så trenger man å observere mennesker i forskjellige situasjoner. Det er alltid rom for å heve seg selv opp og dersom det er en praksis uansett på hvilket område så vil man ikke være moden. Med modenhet kommer det inn en helt annen holdning. Noen går hele livet uten å modnes mens andre gjør det overraskende tidlig. Hva grunnen til dette er har mange faktorer og det blir vanskelig å sette en finger på det.

Dog så kan man fort se at modenheten fort forsvinner om man trigger litt emosjoner. Da kommer det ekte mennesket frem og fasaden rakner.

For min egen del så er jeg ganske umoden og anser vel meg selv fortsatt som å ligge i starten av tyveårene. Merker dog en ganske drastisk forskjell om jeg er rundt de som faktisk er der, men likevel synes jeg det er greit å ikke ikle seg denne "voksne" holdningen akkurat som om det skulle være noe å hige etter. Det blir enda en illusjon som vi prøver å klatre opp til i et usynlig og fiktivt hierarki.

Å kunne opptre med ansvar når det trengs er en bedre kvalitet. Og jeg tenker nok at mye også forsvinner i ordene her. Mange kommer til å mene det samme, men legge forskjellige meninger til ordene i forhold til hvordan de selv oppfatter verden.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jenter på 20 sammenligner seg med gutter på 20 og registrerer at de er mye mer modne?

Anonymous poster hash: e3b25...aa3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jenter på 20 sammenligner seg med gutter på 20 og registrerer at de er mye mer modne?

Anonymous poster hash: e3b25...aa3

Dette.

Anonymous poster hash: b24bf...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Siden ingen jeg kjenner "føler seg så voksne"...

Anonymous poster hash: 5c91d...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...