Gå til innhold

Nå er gode råd dyre (ad inngåing av sko)

Anbefalte innlegg

Skrevet

.............ja, hva gjør jeg nå? Det er 24 dager igjen til bryllupet og jeg har kjøpt verdens stiligste sko. Men.......og som vanlig et men når det gjelder meg og sko..........de er litt trange over lilletåen (spesielt på den ene foten). Hva gjør jeg?

Skoene er dessuten i sateng og ikke i skinn.

Hjelp meg den som kan............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går med dem så du får gått dem inn før den store dagen??

Eh... Sorry, har ingen bedre tips jeg *ler*

Skrevet

Skobutikker selger en spray (Leather Stretch tror jeg den heter) du kan bruke. Spray skoen med den og gå med den, så slipper du gnagsår på bryllupsdagen.

Skrevet
Går med dem så du får gått dem inn før den store dagen??

Eh... Sorry, har ingen bedre tips jeg *ler*

:ler: jeg går og går og går og går og går og går og.............

Skrevet
Skobutikker selger en spray (Leather Stretch tror jeg den heter) du kan bruke. Spray skoen med den og gå med den' date= så slipper du gnagsår på bryllupsdagen.

Kan man bruke slik spray på satengsko???

Skrevet

Det er jeg faktisk ikke sikker på, har bare prøvd dem på skinn. Så du må nok spørre i butikken, og om sprayen ikke skulle kunne brukes på sateng har de sikkert noen andre råd til deg. :)

Skrevet

Da jeg skulle kjøpe slik spray, så fikk ejg høre at det var greit å bruke på satengsko.

men det skader jo ikke at du hører heller da, så får en flere "garantier"

(jeg har ikke prøvd min spray på skoene enda, men jeg må vel "trå til" snart)

Skrevet

Noe som kan hjelpe når man går inn nye sko er å bruke fuktige/våte sokker... Jeg ville ikke brukt kliss våte sokker når det er snakk om sateng sko, men fuktige. Bruk et par tynne sokker, pass på at de er hvite så skoene dine ikke blir farget av sokkene. Gå til sokkene er så å si tørre. Det kan hende du må gjøre dette noen ganger. Dette tipset har i alle fall hjulet meg med å gå inn sko.

Et annet tips er å bruke eddik på skoen der den trykker. Fukt med eddik og gå med skoen til eddikken har tørket inn. Dette kan gjentas flere ganger for å få ønsket effekt. Når eddikken hat tørket vil det ikke lukte eddik av skoen. Siden du har lyse sko(antar jeg) bør du nok bruke en blank eddik og ikke en "bun farget" en.

Håper du får gått inn skoene dine! Lykke til!!

Skrevet

Har sjekket skoene innvendig og inni er det skinn/lær. Det er bare utenpå det er sateng.

Får ta meg en tur i en skobutikk og høre hva de sier. Den sprayen bør vel hjelpe raskt? Skoene er helt perfekte i passform, bortsett fra akkurat over lilletåa.

Skrevet

Og om det ikke hjelper eller uansett så pass på å ta av deg skoene så ofte du kan under bryllupet.

Under middagen f.eks. og ellers når du sitter. Du kan jo også ha med et par reserveskor til litt utpå kvelden om du trenger det. Sandaler f.eks.

Lite sko som synes under de fleste brudekjoler.

Skrevet

Gå til butikken du kjøpte dem, og spør om de kan sette dem på en skoblokker til deg.

De aller fleste skobutikker har dette, da slipper du å "gå dem inn".

Hvis de ikke har det der kan du gå til en skomaker å få gjort det, koster lite.

Leather strech er ganske effektiv, men da må du jo gå med dem.

Kanskje du kunne prøvd dem i en halv str. større med en halvsåle i?

Skrevet

Hadde du vært en skikkelig Bridezilla i NY, hadde jeg forslått følgende:

Skjær av hele tåa :o

I den store og hele sammenhengen er det jo tross alt bare en tå, en liten en også, derav navnet lilletå, og kan da virkelig ikke ha så mye å si? :wink:

Legg inn i budsjettet på 700.000 at en ny tå evt. skal på plass etter bryllupet.

Vel, fra spøk til alvor, fuktige sokker er et lurt tips!

Lykke til :vinke:

Skrevet

Glem det!

Det går ikke ann og "gå inn" satengsko!

Grunnen til det er at sateng ikke utvider seg når det er vått.

Jeg gjorde denne tabben før mitt bryllup, at jeg trodde jeg kunne gå inn skoene. Jeg prøvde og gå dem inn i 5 mnd. og spurte tilslutt en skomaker. Eneste som hjalp var nye sko!

Men, hos Skoringen fant jeg faktisk enda finere bryllupssko til 300-400 kr, så da kjøpte jeg de istedet.

Unn deg den ekstra utgiften og kjøp deg sko som passer istedet!

Skrevet

Dere som skal ha våte sokker i skoene, husk at selv utvaskede bomullssokker kan sette farge på hvite sko når de er våte.

Skrevet

Tror også du sliter med å gå inn disse skoene, men du kan jo kjøpe ett sånt "gnagsår-plaster", det synes nesten ikke siden det er så godt som gjennomsiktig hudfarget, det beskytter og sitter godt dersom du setter det på kanskje kvelden før og sørger for å ha helt tør og ren hud der du setter det på.

Du får slike i små størrelser også, i slike grønne plast"bokser", kjempekjekke synes jeg, og hindrer at du får vondt eller gangsår.

Skrevet

Nei ikke PÅ men inni skoen. Jeg sprayet med sånn "gå-ut-spray" på mine sateng/silke sko men INNI skoen og gikk med dem en GOD time eller så så og si hver dag, en god uke før bryllupet og på selve dagen var den SÅ gode å gå i!! Dem gnagde jo litt de første par dagene og jeg er glad jeg slapp å få øm og såre tær på selve dagen. Det var mer av all dansingen hehe:)

Skrevet

Takk for mange gode råd :-) Jeg tror jeg stikker innom en skobutikk i morgen og kjøper slik spray og går og går og går i dem fremover nå. Jeg mener at så lenge de ikke er gjennomtrukket med sateng (altså skinn inni) må det jo gå an å utvide dem litt?

Jeg kommer også til å ha på compeed plaster uansett den dagen :-)

Skrevet

Jeg har nettopp kjoept nye sko (sommersko), og siden jeg har haaploes stoerrelse, maa jeg alltid gaa dem inn. Har naa brukt mine i nesten uke, og endelig begynner de aa bli komfortable. Det kan ta litt tid, med andre ord.

Skrevet

Nå har jeg vært og kjøpt leather stretch spray til kr. 52,- på en skobutikk. Dama der anbefalte heller utblokking, men jeg tror jeg sjanser på sprayen heller..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...