Gå til innhold

Har jeg noen grunn til å bli litt mistenkelig..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gift og vi begge er i 30-årene. Nå har det seg sånn at min mann er ukependler, og jobber i et internasjonalt selskap der det er en god del folk som tjener godt med penger. Må si før han startet i denne jobben, at tanken på utroskap slo meg. Lett å falle for fristelsen blant velstående, unge damer.. Dessuten var pappa samme type. Jobbet borte mesteparten av året, og var notorisk utro. Samt at min tidligere samboer var også utro med meg.. Så sikkert derfor jeg har slike tanker..

Så idag ser jeg at han har lagt til ei 15 år yngre dame på facebook-profilen sin.. Smellvakker, selvfølgelig.. Og dumme meg, med elendig selvbilde blir jo mistenkelig og tenker det verste.. Hvorfor skulle han/hun ha noen interesse for å bli venner på facebook? Okei, de er kolleger men 15 år yngre..? Og han har så og si ikke lagt til noen andre kolleger, ser jeg på profilen min..

Æsj, dette var kvelden jeg skulle jobbe med en viktig forberedelse til jobben imorgen, men jeg sitter her og bare er trist og lei..

Hvordan hadde dere reagert om dere var i min setting?

Anonymous poster hash: c3189...487
Videoannonse
Annonse
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Har du en konkret grunn til å mistenke han knyttet til tidligere hendelser?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har jo ikke det engang.. Bortsett fra at han har et ganske avslappet forhold til utroskap virker det som.. Han har blant annet uttalt at dersom han ikke hadde fått sex på mange måneder dersom han var i et forhold, ville han vel muligens vært utro. Ikke at vi ikke har sex regelmessig, men forholdet har hatt noen kraftige berg og dalbane-svinger de siste årene...

Gjest Eurodice
Skrevet

Er gift og vi begge er i 30-årene. Nå har det seg sånn at min mann er ukependler, og jobber i et internasjonalt selskap der det er en god del folk som tjener godt med penger. Må si før han startet i denne jobben, at tanken på utroskap slo meg. Lett å falle for fristelsen blant velstående, unge damer.. Dessuten var pappa samme type. Jobbet borte mesteparten av året, og var notorisk utro. Samt at min tidligere samboer var også utro med meg.. Så sikkert derfor jeg har slike tanker..

Så idag ser jeg at han har lagt til ei 15 år yngre dame på facebook-profilen sin.. Smellvakker, selvfølgelig.. Og dumme meg, med elendig selvbilde blir jo mistenkelig og tenker det verste.. Hvorfor skulle han/hun ha noen interesse for å bli venner på facebook? Okei, de er kolleger men 15 år yngre..? Og han har så og si ikke lagt til noen andre kolleger, ser jeg på profilen min..

Æsj, dette var kvelden jeg skulle jobbe med en viktig forberedelse til jobben imorgen, men jeg sitter her og bare er trist og lei..

Mistenksom mener du vel. Det er mannens oppførsel som er mistenkelig. Jeg forstår godt at dette er en vond situasjon for deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg, spesielt når du har opplevd utroskap tidligere. Selvfølgelig er det ingen garanti for at han ikke vil være utro med deg, men det er heller ingen grunn til å tro at han kommer til å være utro med deg (bare pga at han har lagt til en vakker kollega på FB). Ofte er det ikke skjønnhet det står om, men at de ikke er lykkelig i det forholdet de er i. Det verste du kan gjøre er å være til de grader mistenksom på han at livet blir surt for deg selv, at livet blir rett og slett en helvete for deg.

Det beste du kan gjøre er å alltid ha god kommunikasjon med han. Hvis dere snakker sammen om det meste vil du fort merke om han forandrer seg. Dårlig kommunikasjon betyr dårlig forhold. Husk at ikke alle menn er villig til å være utro selv om de har mulighet til det.

Anonymous poster hash: 55acc...803

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette henger sammen med erfaringene mine fra det tidligere forholdet mitt. Han var verdens snilleste og vi hadde verdens mest åpne forhold. Så var det også med en kollega han også var utro...

Min nåværende mann er ganske innadvent, altså vi har ikke verdens mest åpne forhold, selv om vi har vært sammen i fem år og gift i et halvt år.. Egentlig vil jeg påstå at jeg kjenner han ikke så godt som jeg burde ha gjort....

Det er vel bare helt teit å spørre ham direkte hvilken interesse han har av å legge til femten år yngre jenter til facebookprofilen sin...?

AnonymBruker
Skrevet

Han er definitivt utro! Uten tvil, når noen er utro legger de alltid til jenta de knuller på facebook slik at kjæresten kan se det.

Anonymous poster hash: ab8c8...c92
  • Liker 4
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det kan jo hende at hun addet ham og han aksepterte av ren høflighet, man avviser jo ikke en kollega. Og mange, særlig yngre, adder jo folk i hytt og pine på fb uten at det betyr noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette henger sammen med erfaringene mine fra det tidligere forholdet mitt. Han var verdens snilleste og vi hadde verdens mest åpne forhold. Så var det også med en kollega han også var utro...

Min nåværende mann er ganske innadvent, altså vi har ikke verdens mest åpne forhold, selv om vi har vært sammen i fem år og gift i et halvt år.. Egentlig vil jeg påstå at jeg kjenner han ikke så godt som jeg burde ha gjort....

Det er vel bare helt teit å spørre ham direkte hvilken interesse han har av å legge til femten år yngre jenter til facebookprofilen sin...?

Når du ikke klarer å få det ut av tankene er det kanskje best at du spør han direkte. Bare husk at hvis han virkelig er utro kommer han til å passe enda mer på at du ikke finner ut av ting fremover.

AnonymBruker
Skrevet

Han er definitivt utro! Uten tvil, når noen er utro legger de alltid til jenta de knuller på facebook slik at kjæresten kan se det.

Anonymous poster hash: ab8c8...c92

Hun har tidligere erfart at menn har vært utro med henne, ikke rart at hun er engstelig. Denne sarkasmen kunne du spart ts for. Det finnes faktisk folk som gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Godt poeng..

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet her, jeg har "venner" på Facebook der er 30 år yngre enn jeg, en jeg kjenner er 80 år og har masser av ungdommer som venner, er man en gris da automatisk?

De fleste kolleger fra jobben er jeg venner med og der er masse flotte damer/jenter der.

Tror ikke du har grunn til bekymring egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

En liten oppdatering fra trådstarter her...

Min mann har så og si alle sine ekser på facebook, vannvittig pene jenter på hans egen alder, så aner ikke hvorfor jeg skulle reagere så voldsomt på dette.. Kanskje det har en sammenheng med min tidligere eks og hans affære med en kollega?

Ble til at jeg spurte mannen via sms igår, om hvilken interesse han har av å legge til femten år yngre jenter på facebook... Han skjønte jo selvfølgelig ikke reaksjonen min, og ble til at jeg etter et par meldingsutveklsinger innrømmet at jeg ikke var trygg på ham og stolte på ham.

I helga var vi på fest, og der var det en vennine av ham (og kona til en god kompis). De dansa jo mer sammen enn det jeg og han gjorde, tulla og flørta, og lekesloss.. Dette reagerte jeg ikke så voldsomt på der og da, men i dagene i ettertid har jeg tenkt at dette var litt merkelig...

Skrevet

Spør han davel, er så dumt å bare tenke ut alle mulige scenarioer og bli helt tullerusk etterhvert. Spør han face2face om alt det du finner misstenksomt, så vil man ofte av reaksjonen eller svarene føle om han har noen skjellett i skapet eller om svarene får drg til å slappe av.

Skrevet

Vel slik som jeg tyder deg så har du lav selvtillit og jeg tror det er på det området du kan gjøre mye.

Vi må stole på hverandre i et forhold og i utgangspunktet så synes jeg at du skal gjøre det.

Så kan du se på deg selv. Er du en spennende og interresant person for din mann.

Dette med selvtillit. Få den . Nå vet ikke jeg hvor mye du passer på kropp og utseende men om du slurver her så er det på tide å gjøre noe med deg selv for deg selv. Frisør, sminke, fine klær og bra kropp kan gjøre mye for selvtilliten og samtidig bilr du en interresant og attraktiv kvinne for din mann.

Pass på å fortelle mannen din at han er kjekk og sexy og gi han mye oppmerksomhet og sex når dere er sammen. Da får dere et nært og intimt forhold dere imellom og det styrker parforholdet.

Greia her er og få deg opp på et nivå der du føler deg trygg på din egen kvinnelighet og er attraktiv for din mann og da vil forhåpentlig vis andre pene kvinner ikke virke som en trussel for deg.

Du kan jo også snakke med mannen din og si at du føler deg usikker på alle vakre kvinner som han omgir seg med og forhåpentligvis så får du en tilbakemelding på at det er du som er den viktigste for han.

Så dette med Facebook. Mange legger til kollegaer uansett alder så det hadde jeg ikke hengt meg opp i men du kan jo bare spørre hvem hun er da. Slike ting skulle ikke være problematisk å få vite noe om ektefeller imellom og mest sannsynlig er hun bare en yngre kollega som har lagt han til for at han er en kollega.

Det hender dessverre at folk er utro i et forhold men jeg synes ikke at man skal gå rundt å tenke at partneren vil være det i utgangspunktet selv om man har dårlig erfaring fra tidligere.

Det beste grunnmuren i et forhold er at dere har det bra sammen med hverandre .

Skrevet

Det er ikke uvanlig å ha mennesker i alle aldre som venner på Facebook. Dessuten kan du ikke vite at ikke hun la ham til, og at han bare aksepterte forespørselen siden de tross alt er kollegaer.

Om mannen din faktisk hadde en affære på gang, ville det ikke være mye smart å legge vedkommende til som venn på Facebook og på den måten trekke ekstra oppmerksomhet til henne.

Uansett vil jeg anbefale å slutte med spekulering og heller kommunisere mer med mannen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel slik som jeg tyder deg så har du lav selvtillit og jeg tror det er på det området du kan gjøre mye.

Vi må stole på hverandre i et forhold og i utgangspunktet så synes jeg at du skal gjøre det.

Så kan du se på deg selv. Er du en spennende og interresant person for din mann.

Dette med selvtillit. Få den . Nå vet ikke jeg hvor mye du passer på kropp og utseende men om du slurver her så er det på tide å gjøre noe med deg selv for deg selv. Frisør, sminke, fine klær og bra kropp kan gjøre mye for selvtilliten og samtidig bilr du en interresant og attraktiv kvinne for din mann.

Pass på å fortelle mannen din at han er kjekk og sexy og gi han mye oppmerksomhet og sex når dere er sammen. Da får dere et nært og intimt forhold dere imellom og det styrker parforholdet.

Greia her er og få deg opp på et nivå der du føler deg trygg på din egen kvinnelighet og er attraktiv for din mann og da vil forhåpentlig vis andre pene kvinner ikke virke som en trussel for deg.

Du kan jo også snakke med mannen din og si at du føler deg usikker på alle vakre kvinner som han omgir seg med og forhåpentligvis så får du en tilbakemelding på at det er du som er den viktigste for han.

Så dette med Facebook. Mange legger til kollegaer uansett alder så det hadde jeg ikke hengt meg opp i men du kan jo bare spørre hvem hun er da. Slike ting skulle ikke være problematisk å få vite noe om ektefeller imellom og mest sannsynlig er hun bare en yngre kollega som har lagt han til for at han er en kollega.

Det hender dessverre at folk er utro i et forhold men jeg synes ikke at man skal gå rundt å tenke at partneren vil være det i utgangspunktet selv om man har dårlig erfaring fra tidligere.

Det beste grunnmuren i et forhold er at dere har det bra sammen med hverandre .

Kjære vene.. Hva vet du om meg? Skjønner at dette innlegget var velmenende, men det er absolutt IKKE dette handler om. Får stadig komplementer både fra mannen og andre at jeg er slank og pen. Det er IKKE det dette handler om, men personligheten og "baggasjen" jeg har med meg. Jeg har i tillegg depresjon, og er vel nede i en dal akkurat nå.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har jo ikke det engang.. Bortsett fra at han har et ganske avslappet forhold til utroskap virker det som.. Han har blant annet uttalt at dersom han ikke hadde fått sex på mange måneder dersom han var i et forhold, ville han vel muligens vært utro. Ikke at vi ikke har sex regelmessig, men forholdet har hatt noen kraftige berg og dalbane-svinger de siste årene...

Men jeg går utifra at du da fortalte han at dersom dette var noe han valgte å gjøre når han var i et forhold med deg så kom det til å avslutte forholdet?

Høres ut som en taper utifra det utsagnet alene.

Skrevet

Kjære vene.. Hva vet du om meg? Skjønner at dette innlegget var velmenende, men det er absolutt IKKE dette handler om. Får stadig komplementer både fra mannen og andre at jeg er slank og pen. Det er IKKE det dette handler om, men personligheten og "baggasjen" jeg har med meg. Jeg har i tillegg depresjon, og er vel nede i en dal akkurat nå.

«Kjære vene» er litt nedlatende, og ikke særlig sympatisk.

Ut fra det du skriver i svaret her, har du jo i grunnen svart på ditt eget spørsmål. Nei, du har ingen grunn til å være mistenksom - du er sjalu av natur, du har mental bagasje og er deprimert. Da er det først og fremst deg selv du må jobbe med for å komme ut av dette. Om du begynner å konstant mistenkeliggjøre mannen din, kan du risikere å støte ham fra deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spør han.

Jeg ser du er veldig opptatt av at hun er 15 år yngre men normalt betyr det jo ingenting når man er kolleger. Om min samboer hadde nektet meg å legge 15 år yngre damer til som ven hadde jeg også reagert med litt vantro.

Når man har fest er det ganske så naturligt at man fjaser og tuller mye mere med kompiser og kolleger enn med samboeren. Med samboeren har man et helt annet forhold jo.

Og det med sexen er vel ikke så unaturligt heller. Her har vi ikke hatt sex i 2014 og jeg holder på å gå i bakken av frustrasjon.

Som du gjorde, du har forklart han du ikke er trygg på han, nå vet han det og kan kanskje ta litt hensyn i fremtiden.

Endret av Cascade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...