Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å nærme meg 30 år og blir stadig overrasket de få gangene jeg går ut på byen en helg eller på en travel natt. Jeg blir uvel rett og slett. Nei, jeg er ingen alkoholmotstander og ja jeg har vært full mange ganger i mitt liv, men jeg føler at jeg faktisk har utviklet meg og synes ikke det er gøy å bli full lengre.

Jeg blir rett og slett flau av å ta trikk /t-bane eller "mingle" med stupfulle folk som hyler, vræler og synger av hjertens hals med vinflaska i hånda og halvdøde øyne. Hva er egentlig vitsen med dette etter man har fylt 18 år? Kan man ikke ha det gøy lengre med å treffe venner ute en kveld , ta noen øl/glass vin eller et par drinker i et rolig tempo, snakke normalt og oppføre seg som et voksent menneske? Er det virkelig så gøy å sjangle rundt en hel natt, komme hjem og spy, våkne med hodepine og knapt huske hva som skjedde kvelden før? Som en person som ikke drikker seg full lengre krymper jeg meg alltid når jeg står innesperret med hundrevis av fylliker,JEG HATER DET!

Måtte bare få det ut...

Anonymous poster hash: 9e7b5...89b
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg er "bare" 22 år og er helt enig. Det er det verste jeg ser. Blir pinlig berørt av det. Altså, folk må gjøre som de vil, men jeg skjønner det ikke. Syns det er ekstremt ubehagelig å være i nærheten av slike mennesker.

Anonymous poster hash: 6c01f...c3f
AnonymBruker
Skrevet

Ja, noen oppfører seg så på trynet, mens andre er mer gladfulle og kan hymre litt. Når man er edru er det lett å bli pinlig berørt, men er man full har man det jo bare gøy! La dem få holde på mens de enda er unge og har krefter. Så lenge ingen gjør noe ulovlig, er det sånn man må forvente ;-)

Anonymous poster hash: 27966...e6a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke alltid snakk om "unge", men også folk i 30-årsalderen og eldre. Jeg er enig i at man burde få lov til å drikke osv men jeg synes faktisk man burde begynne å bli litt bekymret over utviklingen.. Fra man er purung tenåring lærer man at man må ha alkohol for å ha det gøy. Hvorfor kan man ikke begynne å lære barna og ikke minst seg selv at man trenger ikke drikke seg dritings for å ha det gøy og for å være utadvent? Jeg har bodd noen år i Sør-Europa og drikkekulturen der er helt annerledes. De fleste går ut for å møte venner og ta en drink eller to, ingen er stupfulle , ingen stresser med å skynde seg å drikke 1-2 flasker vin innen midnatt for å SÅ gå ut å drikke 10 drinker, halvlitere , osv. Det er så befriende å slippe å være fyllesyk og avhengig av alkohol for å ha det gøy. Jeg ønsker flere hadde mot til å være måteholden og innse at man trenger ikke så så mange promille før man kan si at man har hatt det har vært en fin kveld på byen...

Anonymous poster hash: 9e7b5...89b
  • Liker 3
Skrevet

Er så enig! Det jeg synes er mest tragisk er den markante forskjellen på hvordan man er på mot hverandre. På dagtid, i kollektivtrafikken, i butikken osv, er det om å gjøre nesten alt for å unngå kontakt med fremmede. Et smil fra det motsatte kjønn er jo nesten å betrakte som utroskap(satt på spissen), og når det gjelder mennesker på trikken, bussen, banen og toget så skal man stillest og smidigst mulig komme seg av eller på uten noe som helst kommunikasjon med de andre som er stilt opp som sild i tønne. Silent treatment er stikkordet her. MEN når alkoholen gjør sin entré, og man deretter entrer kollektivtrafikken så er det tillatt å SNAKKE med fremmede - til og med av det motsatte kjønn. Man kan til og med slå av en lenger prat, tøyse og hvis man er skikkelig vågal - både smile og tulle med en fremmed. Dette er kun for de vågale-altså de som er på drua. Synes det er så patetisk å se denne sinnsyke endringen i folks holdning fra dagtid til kveldstid, spesielt i helgene. Er som om hele gjengen er bipolare ;)

• Liker 1
Gjest Winza
Skrevet

Det er dette som er grunnen til at jeg aldri har drukket alkohol, bare unødvendig..

AnonymBruker
Skrevet

Fyll er gøy Anonymous poster hash: 5292d...41e

AnonymBruker
Skrevet

Fyll er gøy

Anonymous poster hash: 5292d...41e

Men ikke fyllesyka vell?

Anonymous poster hash: e6ced...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...