waco Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 Hvorfor får jeg ikke sove? Hver eneste natt de siste fem dager har jeg vært hjemsøkt av den værste marerittet av de alle, nemlig søvnløsheten. Det er grusomt å ikke få sove, og natten har med kirurgens presisjon ødelagt nattesøvnen min og revet opp et sår som aldri leges. Jeg lukker øynene og ser håpløshet stige klart og tydelig frem. Nattens onde medsvorne igangsetter fantasier og tanker i det abstrakte tenkningen mellom søvn og uro, drømmerier som er hinsides enhver drøm, og spinner et hjul som knirker meg til ni tiden om morningen. Hva gjør jeg her? Er jeg den mauren som tuen ikke trengte? Hvorfor akkurat min skjebne som får kjenne søvnløshetens pine? Det er vondt og ubehagelig. Det er befriende å være uavhengig av andre. Kanskje jeg har gjort jobben for godt? Kanskje mitt daglige fjolleri og kunnskapsløshet om hvordan tingene henger sammen har dratt meg vekk fra menneskenes sentrum på en slik måte at jeg endelig fikk oppfylt mitt høyeste ønske som er at det går troll i ord? Gjennom et møysommelig arbeide som har tatt tre år klarte jeg endelig å gjøre meg uavhengig av andre. Jeg var så fri at jeg var alene. Selvsagt møtte jeg mennesker i min hverdag, men ingen jeg kunne bekrefte med. En gang var jeg på nippet til være en del av menneskeheten, jeg mottok en txtmelding; ”Jeg er gravid. Hadde ikke trengt å si noe men jeg skal ta abort”. Gjennom meldingen forsto jeg at jeg var en del av menneskeheten, men gjennom teksten forsto jeg at jeg var utenfor den. Kanskje det var min ubevisste drøm, å delta i menneskenes glade familieliv og endelig få bekreftet at min rolle her i livet er den rollen alle fedre kjenner? Men har jeg gjort meg fortjent til det? - Jeg har jo ikke det. Jeg prøver etter beste evne å ro meg vekk fra forpliktelse slik at bølgenes uansvarlighet rammer meg. For et sjeletreff. For et lykketreff av tilfeldighetene eller satan at det var akkurat meg som skulle oppleve denne atskillelse av mellom mann og ansvar. Vokser man ikke på motgang sier den dumme. Feil feil. Motgangen er den bratte nedoverstige som fjerner deg vekk fra de tindetopper man speider etter. Jeg går små skritt. Alle vet at hver eneste skritt de selv går også er en skritt nærmere ens egen død, kanskje mitt rede jeg kaller hjem redder meg fra den totale destruksjon? Å leve på en livsløgn, hadde det ikke vært vidunderlig? Jeg hadde gitt begge mine armer og begge mine ben for at en enste side av frelselseboken hadde vært sann. Hvorfor kan ikke jeg være enkel i sinn og slå meg til ro med forklaring laget av andre? Hvilket skam er det ikke å bli utsatt for en hekseforfølgelse om natten som gjør en våken til klokken ni om morningen natten gjennom, hver eneste natt hvor jeg gjentar de samme begredelige syklusene og tankerekke i en evighet? Det kan jo umulig være rettferdig at noen er pålagt denne børen det er å tanker som spiller evigrunddans. Jeg vil jo bare sove og drømme at livet er herlig. Waco
Sheba Skrevet 3. juni 2004 #2 Skrevet 3. juni 2004 Uff da. Skal be Morfeus om å sende sovestøv til deg i natt! Tror du trenger det. Klem, Sheba (som også i perioder er vel kjent med søvnløshetens mange forbannelser - blant annet den å ta opp til revisjon sitt eget liv natt etter natt...) - Det hender det hjelper å høre på Faithless - Insomnia. Eller det hjelper ikke, men kan dog være til noe trøst.
lille venn Skrevet 3. juni 2004 #3 Skrevet 3. juni 2004 Jeg pleier også av og til å bli liggende uten å få sove. Men det har som regel en grei grunn. Høres ikke særlig koselig ut slik som du opplever det. Håper det ordner seg! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #4 Skrevet 4. juni 2004 Bare å kutte ut pepper'n det Waco, så går det bra!
waco Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2004 Bare å kutte ut pepper'n det Waco' date=' så går det bra![/quote'] En av de tingene jeg liker best med kg er alle de produktive svarene man får av kvinner. Kanskje dere har en sammenheng mellom pepperforbruk og søvnløshet, og jeg skulle også ønske at det fantes like enkle svar som dere klarer å hoste opp.....
Gjest LoisLane Skrevet 5. juni 2004 #6 Skrevet 5. juni 2004 Jeg ble i alle fall trøtt av å lese det lange innlegget ditt, Waco. Det er klart du får sove hvis du straks begynner å skrive verst uten æ (en av Lois' utallige kjepphester). Du trenger tydeligvis å få utløp for all filosoferingen din. Finn deg en likesinnet eller meld deg på et filosofikurs. Eventuelt: Ta deg en pille. Gode soveklemmer fra Lois
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2004 Jeg ble i alle fall trøtt av å lese det lange innlegget ditt, Waco. Det er klart du får sove hvis du straks begynner å skrive verst uten æ (en av Lois' utallige kjepphester). Du trenger tydeligvis å få utløp for all filosoferingen din. Finn deg en likesinnet eller meld deg på et filosofikurs. Eventuelt: Ta deg en pille. Gode soveklemmer fra Lois Åssen pille bør man ta, og hva har værste med verste med dette å gjøre...? Vel en klem er bedre enn ingen klem...
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2004 Uff da. Skal be Morfeus om å sende sovestøv til deg i natt! Tror du trenger det. Klem, Sheba (som også i perioder er vel kjent med søvnløshetens mange forbannelser - blant annet den å ta opp til revisjon sitt eget liv natt etter natt...) - Det hender det hjelper å høre på Faithless - Insomnia. Eller det hjelper ikke, men kan dog være til noe trøst. Takker for gode råd. Heldigvis er ikke alle like jenter fæle... =)
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2004 Jeg pleier også av og til å bli liggende uten å få sove. Men det har som regel en grei grunn. Høres ikke særlig koselig ut slik som du opplever det. Håper det ordner seg! :-) Det er grunnene jeg leter etter... men i det siste har jeg faktisk fått sove godt.. Jeg tror jeg sovna etter og ha skrevet innlegg på her... W
Gjest LoisLane Skrevet 5. juni 2004 #10 Skrevet 5. juni 2004 Åssen pille bør man ta, og hva har værste med verste med dette å gjøre...? Jeg liker å pukke på rettskriving i tide og særlig utide. Ifølge min enkle filosofi får jeg det bedre hvis folk kan lære seg å stave riktig, og de føler seg litt lurere selv. Men dette er en helt annen diskusjon. Hvilken pille? Vet ikke, spør helsekosten eller legen din. Klemmer deg litt til jeg, Waco... :klem2:
Gjest Pterodactylkake Skrevet 5. juni 2004 #11 Skrevet 5. juni 2004 [kvinne]Fordi du ligger og pønsker ut noe ekkelt å skrive på kvinneguiden neste morgen[/kvinne]
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2004 Pterodactylkake, ditt gamle fossilskjellet... Det er hundre millioner år siden du svevde stolt over skyene, men idag så ligger du tusen meter mellom noe sten og bergarter...... Det virker som det er lett for dere som aldri har soveproblemer med å uttale seg...men dessverre for dere kommer søvnløshet av tankevirksomhet og ikke mangel av den.... Så hvordan kan jeg da forklare dere hva som skjer....kvinner som ikke evner seg til å sette seg inn i andres situasjon der dere sovner og drømmer fredfylt om den behagelige hverdagen dere lever i... Waco
Gjest LoisLane Skrevet 5. juni 2004 #13 Skrevet 5. juni 2004 Jeg vet, Waco. har ligget våken mange netter og bekymret meg i det vide og brede. Det hjelper IKKE, men det er vanskelig å bryte ut av. Mener du at alle søvnløse er dype tenkere? Et godt råd: Få deg barn! Etter at jeg fikk mine, har søvnløshet sjelden vært noe problem. Nå må jeg bare sove når jeg kan for å overleve.
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #14 Skrevet 5. juni 2004 Et godt råd: Få deg barn! Etter at jeg fikk mine, har søvnløshet sjelden vært noe problem. Nå må jeg bare sove når jeg kan for å overleve. Joda, men det er en del andre ting som må ordnes først.... det å få barn for å få bukt på søvnløsheten var en av de mange grunnene jeg aldri har hørt før! Forresten fikk jeg en txt-melding som jeg skrev i hovedinnlegget.... som forklarte på en enkel måte hvorfor jeg er utelukket fra debatten om å få barn, som kjent er dette kvinners anliggende fra befruktning til unnfangelse, og mannens ansvar fra fødsel til død.... Hvem er det som avgjør om et barn skal få leve, det er jo noe kvinner diskuterer med sine venninner, en mann kan ikke foreslå abort en gang, uten at han skal bli beskyldt for å være iskald og barmhjertlighetsløs. En mann kan ikke påta seg noe ansvar for en unge hvor venninnene allerede har strukket hånden i været rundt kaffebordet hvor ufødte barn avgjøres livsskjebne på samme måte som romerne rundt et gladiotorscene. I den verden vi lever idag er det ikke menn som bestemmer om de vil bli fedre... Waco
Gjest Pterodactylkake Skrevet 5. juni 2004 #15 Skrevet 5. juni 2004 Pterodactylkake, ditt gamle fossilskjellet... Det er hundre millioner år siden du svevde stolt over skyene, men idag så ligger du tusen meter mellom noe sten og bergarter...... Funny man.
Pusebaby Skrevet 6. juni 2004 #16 Skrevet 6. juni 2004 Hvis du skal sove så er det viktig å komme inn i et fornuftig sovemønster, hvis du står opp sent og skal prøve å sove tidlig osv blir det vanskelig.. Så det er viktig å tenke på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå