Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #1 Skrevet 1. mars 2002 Før jeg flyttet fra min eksmann syntes jeg at besteforldrene/svigerforeldrene blandet seg for mye inn i vårt samliv, og i våre barns liv. Jeg vet at de ikke liker meg, og jeg liker ikke dem. Jeg flyttet også for å komme unna dem. Nå angrer jeg på at jeg flyttet fra min eksmann fordi det viser seg at nå har de ENDA mere innflytelse og innblanding i barnas liv. Jeg vet bl.a at de spiser middag hos de hver dag de er der, og at de også har mye mere kontakt med de enn de hadde før. Min eksmann og jeg har delt omsorg, så de er der jo ganske ofte. Jeg må si at jeg ikke liker dette, og at jeg vurderer å flytte tilbake! Det føles ikke bra å overlate ungene til folk man ikke kan fordra, og som man helst ikke vil skal "oppdra" barna. Kan ikke si noe om dette til min eksmann fordi han vil ikke forstå eller godta. Noen vil kanskje si at det er positivt for barna å ha kontakt med sine besteforldre, men det føles som om svigerforeldrene har tatt "kontrollen"...og at det er blitt verre enn det var før også! Jeg vurdrer derfor sterkt å flytte tilbake....så kan vi i alle fall spise skikkelig middag sammen hver dag og oppdra barna våre(mine)mest mulig selv!
@lfa Skrevet 1. mars 2002 #2 Skrevet 1. mars 2002 Hei! Jeg synes det høres litt rart ut at du vurderer å flytte tilbake til eksmannen din fordi du ikke liker at dine tidligere svigerforeldre har såpass mye kontakt med barna dine... Jeg er i en lignende situasjon... Flyttet fra eks-samboeren som jeg har en sønn med. Svigermor-problematikken var ganske stor, og den hadde mye av skylden for at det gikk som det gikk... I dag bor jeg og eksen ganske langt fra hverandre. Jeg har hovedomsorgen (noe begge var enige i), og i stedet for det vanlige en dag i uka, annenhver helg, så har faren omsorg i lengre perioder når han først har ham (for eksempel 14 dager i strekk). Regnestykket går likevel opp, og han har så mye samvær han har rett til. Siden min eks er svært (les: ekstremt) knyttet til sin mor, så er han der og spiser middag hver eneste dag... Når han har samvær i 14 dager i strekk, så sier det seg jo selv at noen må passe junior når far er på jobb... Dette er det altså mine tidligere svigerforeldre som tar seg av. Og når far kommer fra jobb, så spiser de også middag der alle sammen. Det samme gjør de i helgene... Selv om jeg aldri har hatt et godt forhold til min eks-svigermor, og ikke deler hennes syn på diverse ting, så vet jeg at hun er oppriktig glad i barnebarnet sitt, og at han har det bra når han er hos de. Skjønner godt at du har betenkeligheter, men hvis barna dine har det godt og viser tegn til at de faktisk trives, så synes jeg du bør prøve å legge fortiden din bak deg, og innse at de kommer til å være barnas besteforeldre så lenge de lever... Prøver de derimot å ta "kontroll" bak din rygg, sette barna opp mot deg eller lignende, så bør du selvfølgelig reagere. Men at de spiser middag sammen, bør vel egentlig ikke være noe problem? Og vil du flytte sammen med eksmannen, så bør det kanskje være på et annet grunnlag? Hvis dere bor nærme hverandre, så kan dere jo avtale dager der du, eksmannen din og barna kan lage middag sammen (da selvfølgelig uten svigerforeldre), eller finne på ting sammen på fritiden, selv om det er "din" eller "hans" omsorgsperiode? I og med at du er villig til å flytte sammen med ham igjen, så regner jeg med at dere er såpass på talefot at dere burde fått til noe sånt? Og om ikke annet, så er det sikkert koselig for barna! Og det er jo det viktigste! Bare noen tanker (ingen fasit...) fra meg 12 2
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #3 Skrevet 19. mars 2002 Moren er hovedpersonen i sine barns liv.12Dersom moren synes at noe skurrer mht 12svigerforeldre / ekssvigerforeldre , burde12moren ha all mulig rett til og stoppe barnas12samvær med disse. 12
Astra Skrevet 19. mars 2002 #4 Skrevet 19. mars 2002 Tullball, anonym2 -moren behøver slett ikke være hovedpersonen i et barns liv -og moren har slett ikke eie-og råderett over sine barn. Det provoserer meg skikkelig at noen mener at en mor vet best for sine barn fordi hun er mor -det er bare tull! En far eller en annen omsorgsperson kan fylle "morsrollen" like godt. Jeg er mye enig med @lfa -ikke flytt tilbake hvis det eneste motivet er å hindre at barna får så mye kontakt med sine besteforeldre. Barn har utrolig godt av å ha kontakt med godt voksne mennesker og særlig sine besteforeldre. Som @lfa også poengterte er det ingen grunn til å ta affære med mindre besteforeldrene setter barna opp mot sin mor.12 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Gjest Anonymous skrev (På 1.3.2002 den 18.29): Før jeg flyttet fra min eksmann syntes jeg at besteforldrene/svigerforeldrene blandet seg for mye inn i vårt samliv, og i våre barns liv. Jeg vet at de ikke liker meg, og jeg liker ikke dem. Jeg flyttet også for å komme unna dem. Nå angrer jeg på at jeg flyttet fra min eksmann fordi det viser seg at nå har de ENDA mere innflytelse og innblanding i barnas liv. Jeg vet bl.a at de spiser middag hos de hver dag de er der, og at de også har mye mere kontakt med de enn de hadde før. Min eksmann og jeg har delt omsorg, så de er der jo ganske ofte. Jeg må si at jeg ikke liker dette, og at jeg vurderer å flytte tilbake! Det føles ikke bra å overlate ungene til folk man ikke kan fordra, og som man helst ikke vil skal "oppdra" barna. Kan ikke si noe om dette til min eksmann fordi han vil ikke forstå eller godta. Noen vil kanskje si at det er positivt for barna å ha kontakt med sine besteforldre, men det føles som om svigerforeldrene har tatt "kontrollen"...og at det er blitt verre enn det var før også! Jeg vurdrer derfor sterkt å flytte tilbake....så kan vi i alle fall spise skikkelig middag sammen hver dag og oppdra barna våre(mine)mest mulig selv! Så lenge de besteforeldrene ikke har gjort noe spesifikt negativt så er det vel bare positivt med flere mennesker i barnas liv som er glade i dem? Anonymkode: 2c62c...c58 1
Hannah80 Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så lenge de besteforeldrene ikke har gjort noe spesifikt negativt så er det vel bare positivt med flere mennesker i barnas liv som er glade i dem? Anonymkode: 2c62c...c58 Hvorfor dra frem en NITTEN ÅR gammel tråd??? 5
CorvusCorax Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Hvorfor dra frem en NITTEN ÅR gammel tråd??? Det er en gjeng av dem på "siste innlegg" nå. 🤦♀️
Hannah80 Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Det er en gjeng av dem på "siste innlegg" nå. 🤦♀️ Haha, noen må kjede seg ekstremt i natt😂 3
CorvusCorax Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 Hannah80 skrev (17 minutter siden): Haha, noen må kjede seg ekstremt i natt😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå