Gå til innhold

FEIT brud :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Start på psmf og fortsett med en annen diett + trening :) Psmf er skikkelig kickstart og gir masse motivasjon fordi du går ned så mye!

Anonymous poster hash: 2b764...457
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lev som vanlig, legg inn litt mer trim (gå litt mer f.eks) og 5-2 dietten er ikke å forakte. Jeg har fått mye kjeft her på kg i gamle dager når jeg skrev at å annenhver dag ha et lavere kaloriinntak og neste dag kunne spise hva man ville fungerte, men det fungerer. Viktig å spise mest mulig sunt, men lov å skeie ut.

Det største problemet er vel å finne en kjole, men nå har også H&M tatt inn brudekjoler. Jeg har vært i noen bryllup og kjolen blir ikke lagt merke til, en brud brukte konfirmasjonskjolen sin men byttet antrekk til festen og middagen.

Alternativt finne en skredder som kan tilpasse størrelsen og sy den inn.

Anonymous poster hash: 81eb4...d84
AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: e3aa9...036

AnonymBruker
Skrevet

Når du blir fysen på kvelden: Drikk en kopp god buljong, gjerne med litt snittede grønsaker som gulrot og kål i. Det har ingen kalorier, og gir en god metthetsfølelse fordi det er salt.

Anonymous poster hash: ee37f...c60
AnonymBruker
Skrevet

Rør på flesket!

Anonymous poster hash: 7e422...dc5

Skrevet

han har valgt deg til tross for vekta. Det viktigste argumentet med å gå ned er din egen helsetilstand. Det er ikke sunt.

• Liker 2
Skrevet

Er ei stor dundre på godt over 100.

Skal gifte meg, men MÅ gå ned i vekt.

flere som sliter?

Hvor mye skal du ned?

Hva gjør akkurat du?

Håper noen kommer med tips og triks :-)

Jeg kan gi deg noen råd :)

1. Det viktigste er å bevege seg. Begynn med flere gåturer, øk mengden og tempoen etterhvert. Når du kommer i bedre form, begynn å jogge.
  2. Tren styrke 2 ganger i uken.
  3. Når det gjelder kostholdet, er det viktig å passe på at næringsstoffene er i perfekt balanse. Dvs, du skal ikke kutte ut karbohydrater eller andre næringsstoffer helt, men reduser mengden mat totalt.
  4. Spis mindre porsjoner men heller hyppigere måltider - legg inn noen mellommåltider i form av nøtter, frukt eller lignende. Dette hjelper med å holde forbrenninga i gang.
  5. Frokost er alfa og omega - om så det er en banan eller eple, en nutrilett shake/bar eller annet man føler er lett å få i seg, så er det bedre enn ingenting.
  6. Sørg for at alle måltider har tilnærmet lik størrelse (mellommåltidene kan være noe mindre). Bruk frokosttallerken som mål - det du får plass på denne, uten å overfylle, det kan du trygt spise. Det gjelder også middag, som er særlig viktig å redusere. La middagstallerkenen stå pent i skapet til pynt ;)
  7. Pass på å få i deg rikelig med grønnsaker hver dag.
  8. Ta gjerne tilskudd av vitaminer/mineraler. Det kan hjelpe på energinivået når du kutter kcal-inntaket.
På denne måten gikk jeg en gang ned 25 kg. Jeg sleit med vektøkning etter svangerskap og måtte endre livsstilen helt. Men har holdt meg slank nå i 4 år, har til og med vært undervektig en stund og måtte trene meg opp i muskelmasse. Så styrketrening er et must! Lykke til :)
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

TS.

Du går til systue og får deg sydd brudekjole. Sømmerskene vil klare å tilpasse de late designernes forsøk på å lage klær til din kropp. Blir billigere sammenlagt det enn å drive og tråle og stresse i brudebutikker. Klem.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Lev som vanlig, legg inn litt mer trim (gå litt mer f.eks) og 5-2 dietten er ikke å forakte. Jeg har fått mye kjeft her på kg i gamle dager når jeg skrev at å annenhver dag ha et lavere kaloriinntak og neste dag kunne spise hva man ville fungerte, men det fungerer. Viktig å spise mest mulig sunt, men lov å skeie ut.

Det største problemet er vel å finne en kjole, men nå har også H&M tatt inn brudekjoler. Jeg har vært i noen bryllup og kjolen blir ikke lagt merke til, en brud brukte konfirmasjonskjolen sin men byttet antrekk til festen og middagen.

Alternativt finne en skredder som kan tilpasse størrelsen og sy den inn.

Anonymous poster hash: 81eb4...d84

Really? H&M? :hakeslepp:

5:2 dietten har jeg prøvd, da spiste jeg normalt mandag-fredag og nærmest fastet i helgene, men har hørt at to sammenhengende dager med lav kcal-inntak ikke er å anbefale? Da begynte jeg å slite litt med å finne en dag i uka jeg kunne gjøre det på. Ender alltid opp med å stramme inn kostholdet i helgene uansett... Hverdager føler jeg at jeg må ha mat på jobben da det krever konsentrasjon og fokus.

Endret av Babi
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Vel og hvordan er de her brudekjolene fra HM da...?

Endret av Gjest
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere?

AnonymBruker
Skrevet

Enkle tips for små endringer: (itilegg til evt. Diett og treningsprogram selvfølgelig)

Ha en imsdalflaske med vann ved siden av deg til en hver tid. Fyll dem opp med en gang dem er tom. Når den først står der, blir det automatisk til at du drikker av den, og det går med mange liter om dagen. Itilegg til alle kjente fordeler med vann, hjelper dette enormt mot søtsug, og småspising.

Gjør konkurranse av å ha mest mulig aktivitet, ta trappene i stedet for heisen, parker lengst bort, etc etc.. Har du litt konkuranse innstingt får du mye glede av å "se hvor mye ekstra du kan klare å plusse sammen"

Ha på deg en skritt teller, da blir det fort til en ekstra spasertur her og der for å se om du klarer å slå "high-scoren"

Lykke til! Er sikker på at du blir nydelig på den store dagen uansett, og at mannen din får hakeslipp når han ser damen han allerede synes er verdens beste, i full kjole og stas :)

Anonymous poster hash: f31c9...629

• Liker 1
Skrevet

Du kommer til å være flott uansett, men ser utfordringen. Jeg er også på vei ned i vekt og skal gifte meg i sommer. Jeg er blitt mer bevisst på hva jeg spiser og går mye tur, har gått ned noen kg siden januar og ser raskt forskjell:) lær deg hvor de skjulte kaloriene ligger, det er ofte de som er verst. Eks. Flytende kalorier og steikefett

Skrevet (endret)

Det fungerer og

Nå skal ikke jeg gifte meg men, jeg har kuttet ut brus fullstendig.

Og har har gjort mye for vekta! Tror jeg har gått ned nesten 10kg med å kutte ut brus og småspising på godteri/ sjokolade.

Prøver å ikke ty til "raske løsninger" når jeg er sulten. Spiser godteri eller det jeg har lyst på av fy-mat i helgene, og kun da.

Drikker bare vann, litt juice i ny og ne, for å ha noe med litt smak.

Det fungerer også utmerket å begrense seg i hverdagen. Dvs at har man lyst, har man lov til å spise kjeks, kaker og godteri i ukedagene også, men da i en begrenset mengde. Slik unngår man å sprekke i helgene. Mange som har brent seg på den der. Jeg har slanket bort 25 kg for 4 år siden og holder meg nede fortsatt, og jeg tar stadig en kjeks eller to når jeg er på jobb ;) men så har ikke jeg den trangen til å kose meg ekstra i helgene heller, nettopp fordi jeg er vant til å få det i små mengder så behovet bortfaller jo etterhvert.

Endret av Babi
Skrevet

Det fungerer og

Det fungerer også utmerket å begrense seg i hverdagen. Dvs at har man lyst, har man lov til å spise kjeks, kaker og godteri i ukedagene også, men da i en begrenset mengde. Slik unngår man å sprekke i helgene. Mange som har brent seg på den der. Jeg har slanket bort 25 kg for 4 år siden og holder meg nede fortsatt, og jeg tar stadig en kjeks eller to når jeg er på jobb ;) men så har ikke jeg den trangen til å kose meg ekstra i helgene heller, nettopp fordi jeg er vant til å få det i små mengder så behovet bortfaller jo etterhvert.

Sant det du sier.

Men, jeg har merket at jeg får mindre og mindre lyst på søtsaker. Ofte hvis jeg får lyst på noe, så synes jeg at det smaker for søtt og ikke så godt som det smakte før.

Så jeg klarer fint å ikke sprekke i helgene. Er ikke engang hver helg jeg spiser noe søtt.

Sjokolade f.eks får jeg utrolig sjelden lyst på. Kjeks har jeg aldri likt.

Kaker derimot synes jeg fremdeles er veldig godt, men klarer ikke spise samme mengde som før, da det rett og slett blir for søtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...