Gå til innhold

FEIT brud :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ei stor dundre på godt over 100.

Skal gifte meg, men MÅ gå ned i vekt.

flere som sliter?

Hvor mye skal du ned?

Hva gjør akkurat du?

Håper noen kommer med tips og triks :-)

Anonymous poster hash: e3aa9...036

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den eneste som gjerne skal ned noen kilo.

Jeg skal ned ca ti kilo, eller 7 cm på midjen. :)

Følger 5:2 dietten, har fulgt periodisk faste tidligere så vet at det fungerer for meg.

Sammen med trening 4 dager i uken. 1-2 styrkeøkter, 2 lengre utholdenhetsøkter og 1-2 intervalløkter i uken (sammen med styrketrening eller langkjøringene).

Dette er noe som fungerer for meg, men du må finne din metode for å lage deg gode vaner og sette deg mål underveis. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta det ille opp, men det var flott å lese at også vi feite dundrene kan finne kjærligheten.

Gratulerer :-)

Anonymous poster hash: 6acde...dc5
  • Liker 11
Skrevet

5:2 dietten, fungerer ikke den bare så lenge man går på den ? Har forstått at den er veldig hipp nå?

Jeg håper på å gå ned, har kuttet ut snop i hus foreløpig... Må starte en plass.

Veier 75 kg nå men vil ned til 64 :) Har 4 mnd på meg, vet det er anbefalt med 1 kg i uken så jeg kan fortsatt klare det :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS. Vedder på at du blir en nydelig brud uansett om du går ned i vekt eller ikke. Kjæresten din vil uansett gifte seg med deg akkurat slik du er nå, der er det viktigste :)

Anonymous poster hash: 2c952...cd6
  • Liker 15
Skrevet

5:2 dietten, fungerer ikke den bare så lenge man går på den ? Har forstått at den er veldig hipp nå?

Jeg håper på å gå ned, har kuttet ut snop i hus foreløpig... Må starte en plass.

Veier 75 kg nå men vil ned til 64 :) Har 4 mnd på meg, vet det er anbefalt med 1 kg i uken så jeg kan fortsatt klare det :)

Den er hipp nå ja, men for meg er det bare en liten endring fra periodisk faste til 5:2.

Det er enklere for meg å faste to dager i uken enn å ligge så lavt i kaloriinntak hver dag som jeg må for å gå ned i vekt.

Det er anbefalt å gå over til 6:1 når man har nådd et stabilt nivå. Samtidig så blir man mer påpasselig med hva man spiser de andre dagene, noe som igjen forhåpentligvis fører til at man kan slutte med faste hver uke, men faste noen dager innimellom. :)

Skrevet

Det er anbefalt å gå ned 0,5 kg per uke, men det er selvfølgelig mulig å gå ned mer.

Jeg vil anbefale deg å:

- Holde blodsukkeret ditt stabilt, dvs spis ofte. Et stabilt blodsukker hjelper mye på forbrenningen.

- Tren, både styrke og cardio.

- Velg magert, grønt og rent. Altså magert kjøtt og magre meieriprodukter, frukt og grønnsaker og rent kjøtt/fisk. Ikke velg kjøttdeig- og farseprodukter.

- Spis nøtter, grønnsaker og tørket frukt som mellommåltid.

- Før dagbok over hva du får i deg. Vei alt du spiser, og regn ut kaloriinntak. Slik får du god oversikt over hvor mange kalorier du faktisk får i deg per dag, og hva du kan jobbe med.

- Kutt ut sukker.

- Drikk vann, evt Fun Light hvis du trenger en avveksling.

7000 kalorier i underskudd = 1 kilo ned i vekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med vektklubben til vg :)

Anonymous poster hash: 45736...c03
  • Liker 3
Skrevet

Velg et snitt og en størrelse på brudekjole som virker flatterende på din kroppsform.

5-2-dietten er ikke en ultimat slankekur. Dens fordel er mest av helsemessig art.

Ikke tenk så mye på vekta. Begynn å trene med vekter, apparater og begynn å gå opp trapper, så strammer du deg opp på kort tid, mer enn ganske mye slanking ville vist utenpå. Men slik trening gjør ikke at du går ned i vekt, for muskler veier fire ganger mer enn fett. Det vil si at du først får en oppstrammingseffekt, dernest begynner fettet å minske, mens muskler utvikles. Forutsetningen er at du tilfører kroppen proteiner, og ikke mer energi enn den trenger.

Unngå tørket frukt, juice, lettbrus og annet med den appetittskjerpende sukkerarten fruktose. Vann er faktisk best. Hiv oppi noen isbiter, eller frys en dl vann nederst i drikkeflaska før du fyller den på vei ut.

Trener du kardio, er det snilt for hjertet. Sikkert ikke noe stas å stå og hikste etter pusten, sprutrød og gjennomsvett etter å ha gått opp kirketrappa. Men nytteeffekten i kaloriforbrenning er nok i ditt tilfelle marginal, sammenliknet med hva du kan oppnå visuelt med andre metoder. Du forbrenner like mange kalorier om du går fem kilometer, som når du sprinter dem. Det tar bare litt mer tid. Stikk inn en propp i venstre øre med musikk, og trask i vei. Langs fortau, gangsti og/eller opp trappene i større bygg eller skråninger. Styr tempoet slik at du kan puste greit, men ikke føre en normal samtale. Gjør deg selv skikkelig anpusten fire-fem ganger i løpet av turen. Enten ved å øke tempoet opp bakker, gå hurtig i trapp eller sprinte litt. Behold såpass med pusteevne at du kan fortsette i et roligere tempo, uten å måtte stoppe helt.

Dropp pølser og farsemat, som du rådes til tidligere i tråden, og spis rent kjøtt, kylling og fisk. Mye grønnsaker til, men dropp poteter, pasta og ris. Sørg for at du daglig får i deg en mengde proteiner i gram, som tilsvarer din vekt i kilo. Spis sundt og magert, men ikke bli fundamentalist. Dropp sjokolade og godis. Og slutt å belønne deg selv med ting som inneholder fett eller sukker/fruktose. Gjør du deg fortjent til noe ekstra kan du belønne deg selv med opplevelser: Langt stearinbelyst karbad, tur på museum - eller spa, sutt på forloveden, mys en film...

Ja, din forlovede elsker deg såpass at han vil ha deg slik du er. Men, jeg skjønner godt at du vil gjøre ditt ytterste for å ta deg godt ut på din store dag. Trener du oppstramming blir målebåndet din venn, og holdningen din rankere. Alt dette gjør deg slankere. Lykke til!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å være nydelig. Heller flesk enn beinrangel

Anonymous poster hash: 2f8bc...2af

AnonymBruker
Skrevet

Er ei stor dundre på godt over 100.

Skal gifte meg, men MÅ gå ned i vekt.

flere som sliter?

Hvor mye skal du ned?

Hva gjør akkurat du?

Håper noen kommer med tips og triks :-)

Slutt og spis sukker og hvetemel davel?

Og kom deg ut på tur 1 times tid hver dag.

Er ikke så mange triks for å gå snarveier, du må rett og slett legge om livsstilen.

Oppsøk f.eks lege eller ernæringsrådgiver og få en sunn kostholdsplan, og kanskje en treningsplan også?

Viljestyrke er et must!

Anonymous poster hash: 8e0d3...cf8

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du plage deg selv med slanking akkurat like før bryllupet..? En brud er vakker uavhengig av antall kilo.

• Liker 2
Skrevet

Nydelig blir du på dagen, uansett hvor mye du veier!

Men; mitt råd er uansett; kjøp deg en god drikkeflaske (eller bruk en farrisflaske) og ha på pulten din på jobb, i vesken i bilen, på stuebordet hjemme, og fyll opp med vann. Det er lettere å drikke mye når det er lett tilgjengelig, og mange "glemmer" det litt før de merker at de er tørste. Å drikke vann hjelper for mye mer enn bare hvis man vil ned i vekt, og det er en ting som det er lett å gjøre noe med :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dropp stort bryllup, ta det på tinghuset/sorenskriver med kun forlovere.

Sort kjole

Ikke noe fotograf siden bildene er dømt til å bli fæle.

Anonymous poster hash: 9ccda...5c9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å vise den andre siden av saken: store bruder er også nydelige

Absolutt ikke. Er motbydelig å se en feit kvinne i hvit brudekjole.

Anonymous poster hash: 66342...45f

• Liker 2
Gjest Wallet
Skrevet

Du kommer til å være nydelig. Heller flesk enn beinrangel

Anonymous poster hash: 2f8bc...2af

Herregud. Skjer med å rakke ned på tynne mennesker da?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Flere?

• Liker 1
Skrevet

Nå skal ikke jeg gifte meg men, jeg har kuttet ut brus fullstendig.

Og har har gjort mye for vekta! Tror jeg har gått ned nesten 10kg med å kutte ut brus og småspising på godteri/ sjokolade.

Prøver å ikke ty til "raske løsninger" når jeg er sulten. Spiser godteri eller det jeg har lyst på av fy-mat i helgene, og kun da.

Drikker bare vann, litt juice i ny og ne, for å ha noe med litt smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...