AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Jeg trener en del, og bruker kun "vanlige" tights. Er litt nysjerrig på hva greia med kompresjon og antishake tights er, men det koster jo så mye penger! Er det verdt pengene egentlig? Frister litt å prøve, men det sitter litt langt inne å bruke så mye penger på en treningstights.. Erfaringer med disse tightsene? Kom gjerne med forslag til hvilke som er bra og! Anonymous poster hash: 618fc...6ab
fuksia Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Har ikke prøvd kompresjonstights, men er godt fornøyd med antishake tightsene til röhnish. De er litt kraftigere i stoffet enn de andre tightsene jeg har, og jeg liker at de går så høyt opp i livet. Første gangen jeg kjøpte en følte jeg og at det var litt for ille å bruke så mye penger på en tights, men etter at den kom i hus har jeg knapt brukt noe annet på trening. Har faktisk nettopp kjøpt en til sånn att jeg slipper å vaske den hele tiden.
Gjest Solsmil Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 (endret) jeg har kompresjonstights fra 2xu. Har ikke akkurat merket noe når jeg har den på meg, den har ikke noe "hold-in" som jeg hører mange snakker om. Faktisk så føles den mer som å ikke ha på seg noen ting. Men den er absolutt god å trene i, og jeg synes jeg blir litt mindre sliten i beina under og etter løpeøkter, og beinøkter, men jeg vet ikke om det er tilfeldig eller ikke. De er kjempegode å bruke, og egentlig mine favorittightser til trening. Men jeg har også andre som jeg liker å bruke, og jeg synes kanskje at de (mine 2xu ihvertfall) er litt overprisa. Dessuten må de vaskes på 30 grader, noe som er litt upraktisk. Jeg har to nå, og jeg kommer neppe til å kjøpe flere, selv om jeg liker veldig godt de jeg har. Endret 18. mars 2014 av Solsmil
Maximillian Cohen Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Den forskningen jeg har sett på dette området har ikke klart å vise noen verken økt treningsutbytte eller økte prestasjoner ved bruk av kompresjonsklær. På en annen side har jeg også lest tester av slikt tøy hvor stort sett alle testpersonene var enig i at klærne var verdt pengene på grunn av følelsen det ga under trening. Det siste kan også min samboer bekrefte. Selv har jeg ikke prøvd.
Wiggins Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Den forskningen jeg har sett på dette området har ikke klart å vise noen verken økt treningsutbytte eller økte prestasjoner ved bruk av kompresjonsklær. På en annen side har jeg også lest tester av slikt tøy hvor stort sett alle testpersonene var enig i at klærne var verdt pengene på grunn av følelsen det ga under trening. Det siste kan også min samboer bekrefte. Selv har jeg ikke prøvd. Når man har brukt 2500 spenn på ei bukse vil man mer eller mindre bevisst ønske at den er verdt pengene, så det er naturlig at folk sier det. For at det utsagnet skal være noe verdt må det være gjort etter en dobbelt blindtest: En gruppe på 60 stykker kjøper 2XU-bukse. Halvparten får utlevert ei bukse med 2XU-logo, men stoffet er som i en vanlig sykkelbukse, evt. løpetights, den andre halvparten får en ordentlig 2XU-bukse. Hvis man så lar dem trene vil det være interessant å se om de to gruppene gir forskjellige tilbakemeldinger. Jeg fant for en stund siden en test som viste at det var 1-2% forbedring for en syklist, altså ikke store greiene, og definitivt ikke verdt pengene for en mosjonist. Jeg finner dessverre ikke denne testen nå i farta, men jeg skal klare å finne den hvis noen etterlyser den. For en syklist på høyt nivå kan 1-2% være forskjellen mellom seier og fjerdeplass, for en mosjonist har det ingenting å si.
Gjest Absolutt Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 http://www.trening.no/treningstips/8867.o2.html http://www.aftenposten.no/sprek/Lopeturen-blir-stadig-dyrere-7266404.html#.UyjXUvl5OSo Kommer vel litt an på hvilken effekt du er ute etter. Men du trenger vel strengt tatt ikke kompresjonsbekledning for å komme i bedre form, løpe fortere, bli sterkere eller gå ned i vekt.
skruf Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Jeg elsker antishake-tightsene fra Ronnish! Startet med en, og nå har jeg 5.. De gir veldig godt hold og støtte til mage/rumpe/lår, sitter godt på, siger ikke og får ganske så snasen rumpe i de:) Dessuten er stoffet tykkere enn i vanlige tightser.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Jeg elsker antishake-tightsene fra Ronnish! Startet med en, og nå har jeg 5.. De gir veldig godt hold og støtte til mage/rumpe/lår, sitter godt på, siger ikke og får ganske så snasen rumpe i de:) Dessuten er stoffet tykkere enn i vanlige tightser. Jeg har bare en slik tights, men den er helt klart min soleklare favoritt og om den er til vask så er det litt krise her (må bare skaffe meg flere). På en andre plass kommer Nike Legend og det er ikke en kompresjonstights. Har en 2XU men den er jeg faktisk ikke så glad i. Er den jeg bruker minst.
pusekatta Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har kun prøvd en 2xu på en gang. Den var selvsagt veldig behagelig å ha på seg, og sikkert god å trene i. Jeg velger imidlertid å kjøpe tightser på H&M, fra Nike osv. Disse koster fra 200 - 600 kroner, og holder lenge for meg. Dessuten vil jeg heller ha flere å bytte på, enn få og dyre. At prisen gjør at de som kjøper 2xu sier de er verdt det, tror jeg gjerne. Hadde man hatt en treningstights til 3000 kroner, hadde denne mest sannsynlig vært "den beste". Det er opp til deg og hvor mye penger du vil legge i treningstøy, rett og slett. Det er ingen som absolutt trenger 2xu tights fordi den er så mye bedre enn de andre. Mener jeg da
Engel Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 De er verdt pengene fordi de er utrolig gode å trene i. Har både 2xu (vanlig modell, ikke elite) og Rønisch antishake. Av disse liker jeg 2xu best. Sitter som støpt hele treningen. At det er noe prestasjonsfremmende tror jeg ikke, men når man først har begynt å bruke slike treningstights så vil man ikke bruke annet.... Merker forskjellen godt når jeg av og til bruker vanlige tights. Så jeg er "frelst". Men du får like god utbytte av treningen med andre tights.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå