AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Jeg fikk brev fra nav i forgårs med utskrifter av 4 forskjellige ledige stillinger. De sier at de passer meg pga det jeg satte opp som kriterier på deres side. Men dette er år og dagen siden jeg gjorde og jeg har i ettertid fjernet de kriteriene. Saken er den at jeg har i løpet av de siste årene utviklet angst og går nå til psykolog. I mellomtiden så har jeg søkt aap/klaget på avslag på aap. Ingen av stillingene som de sendte meg passer meg ikke. 2 av dem er i barnehage og pga min angst for omgangssyke, så klarer ikke jeg å jobbe med barn. Den ene er som ringevikar og den andre er som barne-og ungdomsarbeider som jeg da ikke er kvalifisert til uansett. Stilling nr 3 og 4 er også uaktelle fordi man må enten ha bil eller bo i det aktuelle området pga bussforbindelser, noe jeg ikke har/gjør. Pluss at de vil gjerne ha en person som er veldig serviceinnstilt, har interesse for mote og interiør (noe jeg ikke har særlig mye av) osv. Jeg forstår det at de gjerne vil ha folk ut i jobb, men jeg synes at dette er helt feil måte å gjøre det på, når de vet at jeg går til psykolog pga angst og i legeerklæringen så står det spesifikt hva jeg sliter med, så derfor synes jeg det var utrolig teit å sende med de to stillingene i barnehage.... Jeg vll gjerne ut i jobb, så det er ikke det det står på, men jeg har vært hjemmeværende mor i snart 15 år, og før det hadde jeg bare strøjobber; så jeg har ikke så mye arbeidserfaring. Og i løpet av disse 15 årene så har jeg utviklet angst og depresjon og dette er nå andre gang jeg har bedt om behandling hos psykolog. Og jeg føler at for at jeg skal bli et produktiv menneske ute i felten med andre, så må jeg først få orden på det psykiske, siden det hemmer meg på mange områder. Samboeren min har foreslått at jeg tar med disse utskriftene til psykologen min, men jeg vet ikke hva godt det skal gjøre. Hun kan jo ikke gjøre så mye med dette.... Men jeg stusser litt på at nav sendte meg dette.... Anonymous poster hash: d304c...d77 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 De vil vel ha deg ut jobb, da. Anonymous poster hash: fec17...4f4 13
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Du kan fint komme med ideer til stillinger selv også.. Anonymous poster hash: 8f8ef...b99 19
Sylvari Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 hva har du liggende på ønskelisten på nav siden din? de sender bare forslag, og de ønsker å få deg ut i jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 det er bare sånt nav gjør. jeg å fikk masse stillinger tilsent hvor man måtte ha bil eller ha div kvalifikasjoner jeg ikke har. de ble kasta i søpla og jeg fant meg en flott jobb helt uten nav sin "hjelp" Anonymous poster hash: 43d39...471 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Ja, jeg vet at de vil ha meg ut i jobb, men når jeg er midt i en prosess med psykolog, lege og søking på aap og med alt som tilhører der, så er det jo faktisk en grunn til det. Er ikke noe jeg gjør bare på gøy. Har allerede prøvd meg på to forskjellige tiltak gjennom nav som ikke gikk som planlagt pga angsten og depresjonen... Anonymous poster hash: d304c...d77
Sylvari Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Ja, jeg vet at de vil ha meg ut i jobb, men når jeg er midt i en prosess med psykolog, lege og søking på aap og med alt som tilhører der, så er det jo faktisk en grunn til det. Er ikke noe jeg gjør bare på gøy. Har allerede prøvd meg på to forskjellige tiltak gjennom nav som ikke gikk som planlagt pga angsten og depresjonen... Anonymous poster hash: d304c...d77 Joda, men inntil AAP søknaden er innvilget, så ansees du som vanlig jobbsøker.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Men hva forventer du egentlig av NAV, at de skal betale deg penger og ellers "la deg være i fred"? Støtter forslaget over her, kom med ideer til hva du kan jobbe med selv. Synes det er flott at de prøver å få folk ut i arbeid! Anonymous poster hash: ccb54...d6c 10
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 De kommer bare med forslag, hvilket er rimelig nok. Du skal jo ut i jobb. Let etter stillinger selv og oppdater informasjonen hos NAVs sider. Anonymous poster hash: b5beb...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Min saksbehandler mente jeg skulle søke jobb som kundemottaker hos et bussverksted. I stillingsannonsen stod det man burde ha fagbrev som mekaniker på lette eller tunge kjøretøy. Jeg har kjørt litt lastebil... Han mente videre at jeg burde søke jobb på 7/11 fordi det stod man måtte ha bil i stillingsannonsen. Fordi den lå på en flyplass og det neppe er kollektivtransport dit når de åpner og stenger... Øøøh.Anonymous poster hash: 43551...a41
The Kitten Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Du har angst for omgangssyke? Høres litt ut som vondt i viljen her. Du står helt fritt til å komme med forslag selv (som andre har nevnt). Du står også helt fritt til å ta en utdannelse slik at du stiller sterkere i arbeidslivet. Nå virker det som om ditt primære mål er å få invilget AAP. 18
Chia Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Det du kanskje trenger er et stort spark bak?? 8
Chloe- Skrevet 18. mars 2014 #13 Skrevet 18. mars 2014 (endret) Min saksbehandler mente jeg skulle søke jobb som kundemottaker hos et bussverksted. I stillingsannonsen stod det man burde ha fagbrev som mekaniker på lette eller tunge kjøretøy. Jeg har kjørt litt lastebil... Han mente videre at jeg burde søke jobb på 7/11 fordi det stod man måtte ha bil i stillingsannonsen. Fordi den lå på en flyplass og det neppe er kollektivtransport dit når de åpner og stenger... Øøøh.Anonymous poster hash: 43551...a41 1. Lastebilerfaringen din gjør deg kanskje til den mest kvalifiserte de får i søknadsbunken sin. SØK. 2. Hvorfor kjører du ikke bil? Du har jo kjørt lastebil, så du har jo evnene. Ellers er du simpelten nødt til å være mer løsningsorientert når det gjelder transport. Busse én vei, få samboer til å hente deg om bussen ikke går. Finn ut av overgangsbusser for stillingene som ikke er i ditt område. Du sier du har vært hjemmeværende i over 15år - da må vel noen av barna snart være gamle nok til å kjøre? Vaskedama på jobben min ble hentet av sønnen sin på lettmotorsykkel en hel sommer. Hun hadde mistet lappen pga et illebefinnende, men lot ikke det stoppe arbeidsinnsatsen! 3. Oppdater jobbsøkerinformasjonen din på NAV.no. Utrolig mye ressurser blir brukt på deg, fullstendig bortkastede penger om du ikke engang gidder å oppdatere profilen din. 4. Hva er galt med å jobbe på 7/11? BEKLAGER. BLANDET AB-KODER. Men da er det litt til hver av dere. Løsninger. Løsninger. Løsninger. Endret 18. mars 2014 av Chloe- 3
Sylvari Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Du har angst for omgangssyke? Høres litt ut som vondt i viljen her. Du står helt fritt til å komme med forslag selv (som andre har nevnt). Du står også helt fritt til å ta en utdannelse slik at du stiller sterkere i arbeidslivet. Nå virker det som om ditt primære mål er å få invilget AAP. Jeg har også angst for omgangssyken :D Kanskje jeg skal søke aap....hmmm... 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har også angst for omgangssyken :D Kanskje jeg skal søke aap....hmmm... Det er faktisk en reel diagnose, så ingen vits å være spydig mot Ts… Men såklart, har du emetofobi som er så sterk at du sliter med å være i arbeidslivet så må du gjerne oppsøke psykolog, lege, og få hjelp til å søke AAP... http://no.wikipedia.org/wiki/Emetofobi Anonymous poster hash: 418ff...a12 5
Genesis Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Jeg fikk brev fra nav i forgårs med utskrifter av 4 forskjellige ledige stillinger. De sier at de passer meg pga det jeg satte opp som kriterier på deres side. Men dette er år og dagen siden jeg gjorde og jeg har i ettertid fjernet de kriteriene. Saken er den at jeg har i løpet av de siste årene utviklet angst og går nå til psykolog. I mellomtiden så har jeg søkt aap/klaget på avslag på aap. Ingen av stillingene som de sendte meg passer meg ikke. 2 av dem er i barnehage og pga min angst for omgangssyke, så klarer ikke jeg å jobbe med barn. Den ene er som ringevikar og den andre er som barne-og ungdomsarbeider som jeg da ikke er kvalifisert til uansett. Stilling nr 3 og 4 er også uaktelle fordi man må enten ha bil eller bo i det aktuelle området pga bussforbindelser, noe jeg ikke har/gjør. Pluss at de vil gjerne ha en person som er veldig serviceinnstilt, har interesse for mote og interiør (noe jeg ikke har særlig mye av) osv. Jeg forstår det at de gjerne vil ha folk ut i jobb, men jeg synes at dette er helt feil måte å gjøre det på, når de vet at jeg går til psykolog pga angst og i legeerklæringen så står det spesifikt hva jeg sliter med, så derfor synes jeg det var utrolig teit å sende med de to stillingene i barnehage.... Jeg vll gjerne ut i jobb, så det er ikke det det står på, men jeg har vært hjemmeværende mor i snart 15 år, og før det hadde jeg bare strøjobber; så jeg har ikke så mye arbeidserfaring. Og i løpet av disse 15 årene så har jeg utviklet angst og depresjon og dette er nå andre gang jeg har bedt om behandling hos psykolog. Og jeg føler at for at jeg skal bli et produktiv menneske ute i felten med andre, så må jeg først få orden på det psykiske, siden det hemmer meg på mange områder. Samboeren min har foreslått at jeg tar med disse utskriftene til psykologen min, men jeg vet ikke hva godt det skal gjøre. Hun kan jo ikke gjøre så mye med dette.... Men jeg stusser litt på at nav sendte meg dette.... Anonymous poster hash: d304c...d77 Det er en ting du ikke har innsett, og det er at NAV er et hjelpetiltak. Det er i siste instans ditt eget ansvar å skaffe deg en jobb, ikke staten sitt. Og har du ikke "interesse" for mote, interiør, og servicearbeid, så skaffer du deg den interessen hvis det er en ledig jobb du er kvalifisert til innen dette. Dette skjønner til og med 20-åringer som søker deltidsjobb, det er få som har "passion" for å jobbe på rimi, men man sier at man har det, så får man jobben! 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 De sender jo bare ut de arkene som tips... Eller er det noe jeg virkelig har oversett? Du trenger IKKE å lage en stor sak av dette. De gir seg katta i om du søker og får en av de jobbene eller om du får deg en annen jobb. Du kan fint drite i de utskriftene og heller søke jobber selv.. Anonymous poster hash: d2f8a...eb7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Hadde sendt inn skriftlig klage til Nav. Makan til idioti! Ikke rart det systemet der sluker penger, de er jo inkompetente!Anonymous poster hash: d2c42...33b
Gjest Ciegus Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Min saksbehandler mente jeg skulle søke jobb som kundemottaker hos et bussverksted. I stillingsannonsen stod det man burde ha fagbrev som mekaniker på lette eller tunge kjøretøy. Jeg har kjørt litt lastebil... Han mente videre at jeg burde søke jobb på 7/11 fordi det stod man måtte ha bil i stillingsannonsen. Fordi den lå på en flyplass og det neppe er kollektivtransport dit når de åpner og stenger... Øøøh.Anonymous poster hash: 43551...a41 Si meg, dere som får forslag fra Nav, forventer dere at Nav saumfarer annonsene på jakt etter detaljer? De ser vel på dere som voksne mennesker og antar at dere kan ta en avgjørelse selv, i stedet for at Nav skal sitte der og avgjøre små detaljer. De kan da ikke bruke tid på å matche CV og søknad 100%! Folk klager på så mye rart... 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Det er ikke en person som har brukt tid på å finlese annonsene og CVen din for å finne den perfekte jobben for deg.. Utifra kriterier og erfaring DU skal ha fylt inn på Nav sine sider er det en automatisk søkemotor som finner de stillingene.. (Jeg får slike i meldingsinnboks på Nav, selvom jeg ikke er arbeidssøker for øyeblikket) Vil tro at saksbehandleren din får et slags varsel i "din mappe" på pc når det er stillinger som "matcher". Da spiller det liten rolle hva som står ordrett i annonsen - men har du krysset av på, og er kvalifisert til, en enkel butikkjobb, så blir det en "match" enten du er interessert eller ikke... Er ikke saksbehandleren din som på død og liv skal tvinge deg til å ta en jobb du ikke er kvalifisert til. Anonymous poster hash: 6bfc7...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå